Härligt! Sen är det alltid kul med grafer som inte börjar från 0. Ligger fortfarande långt över list
Åh nej!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt! Sen är det alltid kul med grafer som inte börjar från 0. Ligger fortfarande långt över list
Åh nej!
”There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.”Härligt! Sen är det alltid kul med grafer som inte börjar från 0. Ligger fortfarande långt över list
I detta fall tycker jag visserligen att startpunkten är rimlig, då den mäter marknadspris på andrahandsmarknaden, där startpunkten är vid lansering.Härligt! Sen är det alltid kul med grafer som inte börjar från 0. Ligger fortfarande långt över list
Gissar 85-90 2020 och 123 nuVad är listpriset som referens 2020 och nu?
Gamla ref på Sub i denna lista men dom nya var väl rätta samma? Hulk passerade 100' innan den utgick iaf.Gissar 85-90 2020 och 123 nu
Nej vad visar en graf som börjar från noll…I detta fall tycker jag visserligen att startpunkten är rimlig, då den mäter marknadspris på andrahandsmarknaden, där startpunkten är vid lansering.
Inte helt klart för mig varför den ska starta från noll?
Men vore absolut mer tydligt att ha en ytterligare linje med listpris, för nyansering att det går uppåt och andrahand nedåt.
Tänkt samma.. känns som det ligger >10 osålda exemplar uteNu är det bara en känsla jag har, men det känns ganska seegt på KS köp&sälj just nu. Specielt pre ceramic submariners.
Men jag vet inte, är bara en känsla jag får.
Ja, jag tänkte fel. Fick för mig det var våren 2020 jag köpte en No Date för 70tkr och gissade därför på 85-90 när nya LV släpptes, men det var ju våren 2019 jag köpte min. SorryGamla ref på Sub i denna lista men dom nya var väl rätta samma? Hulk passerade 100' innan den utgick iaf.
Rolex monstruösa prisjustering för Sverige (januari 2020) • stark.nu
Rolex har höjt priserna för 2020 - och gjort det rejält! Räkna med att betala uppåt 15% mer för en sportstark.nu
Ja, nytt & blingigt ska det va….Nu är det bara en känsla jag har, men det känns ganska seegt på KS köp&sälj just nu. Specielt pre ceramic submariners.
Men jag vet inte, är bara en känsla jag får.
Inflik, oanvänd betyder oanvänd.Åsikter/tips
Jag går i tankarna av att byta en 116610LV mot en 116500 (vit urtavla). Årsmodellen på sub är sent 2018 mot en sen 2022. ”Oanvända” om man ska kalla det så båda två. Inga synliga tecken på användning. Vad hade ni tyckt är rimligt att lägga emellan för att byta till sig Daytonan?
Tack för era synpunkter!
Heller helt och hållet med. Tror dock folk använder sig av ch24 bedömning av oanvänd ”så gott som ny utan användningsspår”Inflik, oanvänd betyder oanvänd.
Inflik, oanvänd betyder oanvänd.
Just för att som @jamesfranco skriver, oanvänd är alltid oanvänd och det förutsätter ju transparens. Jag själv skulle inte köpa en klocka på den prisnivån från någon om jag behövde fundera över huruvida den verkligen var oanvänd eller ej.Inte alltid lätt att veta. Klockan kan vara använd men inte ha några användningsspår alls. Hur ska jag veta att den är oanvänd?
Just för att som @jamesfranco skriver, oanvänd är alltid oanvänd och det förutsätter ju transparens. Jag själv skulle inte köpa en klocka på den prisnivån från någon om jag behövde fundera över huruvida den verkligen var oanvänd eller ej.
Skulle betrakta en klocka som är köpt begagnad som använd oavsett om det syns på den eller inte. Den kan se ny och oanvänd ut. Men man kan knappast verifiera det på något vis med säkerhet.
Någonstans för man ändå acceptera att det kan finnas spår av användning på en begagnad klocka hur obetydliga de än må vara. Över tid kommer man själv att bidra till att klockan får mer spår av användning om avsikten är att man ska bära klockan på armen.
När det gäller byten och mellanskillnad är det väl bara att hitta en lösning där bägge parter är nöjda. Någon kanske överbetalar något, men är man nöjd totalt sett och vill ha klockan i fråga är det inget att haka upp sig på.
Frågan är om någon klocka någonsin är helt oanvänd. Även från AD.
Ja och jag håller med. Oanvänd betyder ju just det. Använder man det begreppet så får man ju stå för det.Det finns ju transparens
Ja och jag håller med. Oanvänd betyder ju just det. Använder man det begreppet så får man ju stå för det.
Annars är det ju bättre att använda i nyskick eller utan spår av användning?
Ja det blir ju svårt att hävda att den är oanvänd om du med säkerhet inte vet om det.Ja absolut, om du är första och enda ägare till klockan är det lätt att kunna beskriva klockans skick och stå för detta. Det blir ju genast svårt om jag köpt en klocka och är andra ägaren. Då kan jag profilera den som oanvänd då jag inte använt den men blir genast missvisande om jag köpt den av någon som i sin tur sålt den till mig använd fast uppgett att den var oanvänd. Om du förstår min poäng.
Jag tycker inte man ska använda ordet oanvänd överhuvudtaget utan mer beskriva historiken och skicket på en klocka. Därför jag skrev oanvänd inom citationstecken men fick snabbt mothugg om att ”oanvänd är oanvänd” (om det finns transparens)
Är den avplastad är den inte längre oanvänd, det är väl det man får gå på. Håller med om att begreppet är diffust, visningsex hos AD säljs som nya men har ju provats av ett okänt antal personer. Men dom har alltid mer eller mindre plast kvar, iaf tills dom säljs.Inte alltid lätt att veta. Klockan kan vara använd men inte ha några användningsspår alls. Hur ska jag veta att den är oanvänd?
Är den avplastad är den inte längre oanvänd, det är väl det man får gå på. Håller med om att begreppet är diffust, visningsex hos AD säljs som nya men har ju provats av ett okänt antal personer. Men dom har alltid mer eller mindre plast kvar, iaf tills dom säljs.
I ditt fall så strunt i begreppet "oanvänd", kolla på skicket bara.
Min OP skulle komma inom 6-8 månader.Prepare Yourself! The Call From Your Rolex AD Is Coming Sooner Than You Think
✓ Prepare yourself for the call from your Rolex AD! ✓ It's coming sooner than you think ✓ Your dream watch is on the horizon! ✓www.fratellowatches.com