Enl NymansUr sa var det sadan vantetid.
Eller sa ar man bara ointresserad av att salja mig en DJ trots "God Historik"
Fast när vi besökte en återförsäljare i oktober eller november, då fick vi ju höra att jag (som kunde nöja mig med vilken tavla som h3lst, bara det var rätt färg samt inte brydde mig om ifall glasringen var slät eller flutad kunde räkna med 3 månader ca, du som hade lite högre krav och ville ha en specifik tavla i samma färg och en flutad bezel kunde "nog få vänta ända till sommaren".
Så hette det då.
Jag har för övrigt inte hört något om den klockan från den ADn heller..
Märkligt om det nu är TRE ÅR! är begpriserna därefter också då?
Kan man vänta sig att få betala 150, 160 pistoler för en presidentklocka nu? (Biden).
Sjukt isåfall...
Givet en krissituation i Europa och en helt oförutsägbar utveckling - vad tror ni om de haussade värden som Rolex har nu? Har själv suttit på två som bara ökat och ökat, undrar lite nu om toppen är nådd och om man ska bli "börsrädd" och sälja... Klockar är ingen investering etc. jag vet, men man kommer inte ifrån att det skett en stor värdeökning....
Sen kan man ju säga att om allt går RIKTIGT åt skogen så kanske våra klockors värde ligger långt ner på priolistan. Men då kanske man är tacksam för extra pengar på kontot å andra sidan...
Jag tänker lite såhär: Om de klockor (oavsett märke) men vi tar rolex iom att vi är I den tråden, om tex daytona rasar ner 75% så det är möjligt att köpa en I hyggligt skick för en summa som är någonstans i närheten av listpris, då skulle kag bli glad, även om jag ka ske har ett par klockor som idag är värda dubbelt vad jag gav i butik eller mer, men det är wg inte intressant iom att jag köper klockor för att bruka dem, men om jag köper en klocks för 100k, som sen stiger och har ett marknadsvärde på 400k, då ökar ju tex rånrisk och all annan skit, funderingar kring om det kanske ändå kan vara värt att sälja, det är ju ändå en 100k kr klocks jag blir erbjuden 400 för!? Etc etc..
Om den fortsätter vara värd 100, eller 150, då kan jag liksom med gott samvete använda klockan utan att känna att jag behöver vara mer försiktig eller undvika att bruka vissa modeller vid vissa situationer mm..
Så, för mig får priserna faktiskt gärna återgå till som det såg ut för 3, 4 år sedan. Då har man ju råd att köpa nånting utan att köa i 4, 5 år och inte bara "råd att sälja"...
Fan tar man en titt på daytona I guld på oysterflex, så kostar de ju långt över en miljon pga meteorite tavlan, för ett par år sedan kostade föregångaren runt en trehundring..
Slå på en miljon för ett tavellister liksom, det känns lite dyrt, även om tavlan är informerad från månen och kanske har en jävla hög skatt