• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Bumbi85

Breitling
Sammanlagt cirka 43h och 21 minuter. Först ett samtal för att höra lite kring klockans historik. Därefter skickades pengarna och klockan. Fick promenera till postnords värde mittemot polisen och hämta den så slängde jag upp en bild på KS
Var det via Chrono24? Får man fråga vilken säljare du användare dig av? Samt hur mycket fick du ge?
Mest om man skall beställa en i framtiden via Chrono24 så kan det vara bra att veta att säljaren är betrodd så att säga
 

FlipSwede

Audemars
Sammanlagt cirka 43h och 21 minuter. Först ett samtal för att höra lite kring klockans historik. Därefter skickades pengarna och klockan. Fick promenera till postnords värde mittemot polisen och hämta den så slängde jag upp en bild på KS
Hur var den upplevesen gentemot din ÅF-upplevelse många här säger sig vilja få?
 

Lingrush

Cartier
Hur var den upplevesen gentemot din ÅF-upplevelse många här säger sig vilja få?

Kanonupplevelse! Raka rör och tydlighet i vad som kan levereras och till vilket pris. Behövde denna gång varken tänka på hur jag skulle klä mig eller bete mig. Vilka ord, meningar och fraser jag skulle välja och i vilken turordning behövde jag inte bekymra mig så mycket över heller.

Jag kunde helt enkelt sitta på en fåtölj på mitt lokala gym och pilla på telefonen med hörlurar och lyssna på musik samtidigt som jag kunde välja och vraka vilken modell jag ville ha. Ungefär som när jag handlar på Zalando. Fast enklare. Här har du tillochmed en personlig säljare som kan besvara frågor. Behövde inte utstå några väntetider eller utgå ifrån någon hypotetisk lisra. Kunde även bibehålla min stolthet genom att inte luras av att köpa massa obehövligt strunt som man inte vill ha för att eventuellt få köpa något.

Det enda negativa skulle jag säga är att jag inte fick någon champagne eller kaffe. Jag kompenserade dock med att gå till Nymans veckan efteråt och fråga lite om deras CPO och dricka gratis kaffe från den lilla vagnen som stod utanför.
 

FlipSwede

Audemars
Kanonupplevelse! Raka rör och tydlighet i vad som kan levereras och till vilket pris. Behövde denna gång varken tänka på hur jag skulle klä mig eller bete mig. Vilka ord, meningar och fraser jag skulle välja och i vilken turordning behövde jag inte bekymra mig så mycket över heller.

Jag kunde helt enkelt sitta på en fåtölj på mitt lokala gym och pilla på telefonen med hörlurar och lyssna på musik samtidigt som jag kunde välja och vraka vilken modell jag ville ha. Ungefär som när jag handlar på Zalando. Fast enklare. Här har du tillochmed en personlig säljare som kan besvara frågor. Behövde inte utstå några väntetider eller utgå ifrån någon hypotetisk lisra. Kunde även bibehålla min stolthet genom att inte luras av att köpa massa obehövligt strunt som man inte vill ha för att eventuellt få köpa något.

Det enda negativa skulle jag säga är att jag inte fick någon champagne eller kaffe. Jag kompenserade dock med att gå till Nymans veckan efteråt och fråga lite om deras CPO och dricka gratis kaffe från den lilla vagnen som stod utanför.
Men fick du en reklampenna?
Ingen penna? Ingen affär!
Som jag brukar säga
 

Bumbi85

Breitling
Kanonupplevelse! Raka rör och tydlighet i vad som kan levereras och till vilket pris. Behövde denna gång varken tänka på hur jag skulle klä mig eller bete mig. Vilka ord, meningar och fraser jag skulle välja och i vilken turordning behövde jag inte bekymra mig så mycket över heller.

Jag kunde helt enkelt sitta på en fåtölj på mitt lokala gym och pilla på telefonen med hörlurar och lyssna på musik samtidigt som jag kunde välja och vraka vilken modell jag ville ha. Ungefär som när jag handlar på Zalando. Fast enklare. Här har du tillochmed en personlig säljare som kan besvara frågor. Behövde inte utstå några väntetider eller utgå ifrån någon hypotetisk lisra. Kunde även bibehålla min stolthet genom att inte luras av att köpa massa obehövligt strunt som man inte vill ha för att eventuellt få köpa något.

Det enda negativa skulle jag säga är att jag inte fick någon champagne eller kaffe. Jag kompenserade dock med att gå till Nymans veckan efteråt och fråga lite om deras CPO och dricka gratis kaffe från den lilla vagnen som stod utanför.
Låter som en kanon upplevelse ändå :).
Vart var det du köpte från?
 

FlipSwede

Audemars
Är 130 000 ett bra pris för en beg sub date 2022?

Eller tror ni man kan köpa en från ad 2024?
Eftersom den tillverkas så kan man garanterat köpa från ÅF.

Din fråga skulle väl vara
"Kommer JAG kunna köpa från en ÅF och då till rådande listpris?"
Fråga dem så får du väl en indikation åtminstonde.

Om 130' sek(antar jag du menar) är bra eller dåligt beror helt på vad motsvarande klockor kostar på begmarknaden och om den säljare du refererar till ger dig någon form av mervärde.

Reklampenna
Drickbart kaffe
Choklad
Garantier
Trygg&Bekväm att handla av
Etc etc etc.
 

Brimi

Cartier

Juicee

Breitling
Det är en trovärdig person som säljer klockan har en ett litet jack i caset, men dock inte farligt alls syns knappt, klockan var inne hos rolex för att kolla om det gick åtgärda men de gick inte att polera bort, vilket var tur hade inte köpt klockan polerad. Äkta är den iaf annars hade rolex inte skickat tillbaka klockan all dokumentation finns också.
 

Juicee

Breitling
Det är en trovärdig person som säljer klockan har en ett litet jack i caset, men dock inte farligt alls syns knappt, klockan var inne hos rolex för att kolla om det gick åtgärda men de gick inte att polera bort, vilket var tur hade inte köpt klockan polerad. Äkta är den iaf annars hade rolex inte skickat tillbaka klockan all dokumentation finns också.
Den är köpt i europa, det som inte finns är kvitto, är detta någon nackdel?
 

Juicee

Breitling
Eftersom den tillverkas så kan man garanterat köpa från ÅF.

Din fråga skulle väl vara
"Kommer JAG kunna köpa från en ÅF och då till rådande listpris?"
Fråga dem så får du väl en indikation åtminstonde.

Om 130' sek(antar jag du menar) är bra eller dåligt beror helt på vad motsvarande klockor kostar på begmarknaden och om den säljare du refererar till ger dig någon form av mervärde.

Reklampenna
Drickbart kaffe
Choklad
Garantier
Trygg&Bekväm att handla av
Etc etc etc.
De svarar alltid med att intresset på klockan och folk som väntar på den är dubbelt så många som vad dem får in i lager….
 

FlipSwede

Audemars
De svarar alltid med att intresset på klockan och folk som väntar på den är dubbelt så många som vad dem får in i lager….
Ja då har du väl svaret att DU kommer inte få köpa en innan intresset är iskallt och begpriserna lägre än nypriser.

Så antingen gör du din hemläxa och köper en för marknadsvärde,eller så avstår du.

Finns massor med klockor som kostar hälften eller mindre begagnade.
Är den enda klocka som intresserar dig en Rolex Submariner I stål Kan det väl kvitta om du betalar 30pengar mer än ett fiktivt lispris DU inte kan köpa till.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är 130 000 ett bra pris för en beg sub date 2022?
Varningsflagg 1
Varför sälja så pass långt under marknadpris?

Det är en trovärdig person som säljer klockan har en ett litet jack i caset, men dock inte farligt alls syns knappt, klockan var inne hos rolex för att kolla om det gick åtgärda men de gick inte att polera bort,

Varningsflagg 2
Klart att de kan åtgärda ”ett litet jack”

Äkta är den iaf annars hade rolex inte skickat tillbaka klockan all dokumentation finns också.

Varningsflagg 3
Hur vet du att den ens varit där?

Den är köpt i europa, det som inte finns är kvitto, är detta någon nackdel?

Varningsflagg 4
Hade inte brytt mig om kvitto i vanliga fall men givet tidigare signaler hade jag nog tänkt annorlunda
 

Juicee

Breitling
Varningsflagg 1
Varför sälja så pass långt under marknadpris?



Varningsflagg 2
Klart att de kan åtgärda ”ett litet jack”



Varningsflagg 3
Hur vet du att den ens varit där?



Varningsflagg 4
Hade inte brytt mig om kvitto i vanliga fall men givet tidigare signaler hade jag nog tänkt annorlunda
Det är inte så långt under marknadspris, med tanke på att butiker lägger ut för 145 000 för 2023, en privat person behöver ligga billigare då dem inte kan erbjuda samma sorts säkerheter.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Det är inte så långt under marknadspris, med tanke på att butiker lägger ut för 145 000 för 2023, en privat person behöver ligga billigare då dem inte kan erbjuda samma sorts säkerheter.
Nja sub no date ligger oftast på 145-150 grått. Date ligger 10-20k över. Den tidigare versionen av date kan möjligen gå där du beskriver. Skillnaden är inte särskilt stor så jag hade siktat på en sån eller en 5ref om du ska gå beg.

Finns en kille(@Skallekalle) här på forumet som har en sub date han vill sälja också. Det var den tidigare versionen som börjar på 11 men jag tycker även denna version är ett väldigt bra köp. Finns även en fin 5 ref från 97 i köp och sälj. Hade siktat på någon av dessa.
 

Juicee

Breitling
Föredrar 41mm och som sagt finns på blocket både 2023 och 2022 för 145 från både luxury watches och andra butiker, och det är sub date. Priserna har gått ner en del senaste tiden har rätt bra koll.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Föredrar 41mm och som sagt finns på blocket både 2023 och 2022 för 145 från både luxury watches och andra butiker, och det är sub date. Priserna har gått ner en del senaste tiden har rätt bra koll.

Du har nog rätt på priserna, senast jag kollade LW var No date 150tkr men de kanske kör samma pris på date och no date. På diametern tvivlar jag på att du kommer märka skillnad. Det är en halv mm eller dylikt som skillnaden innebär. 41an anser jag dock bärs lite nättare till och med eftersom luggarna är smalare. Men det är något du inte riktigt märker om du inte har båda framför dig anser jag. 11 serien är mycket klocka för pengarna tycker jag men kör på det du gillar mest, blir alltid bäst så i slutändan.
 

BankAnden

Panerai
Föredrar 41mm och som sagt finns på blocket både 2023 och 2022 för 145 från både luxury watches och andra butiker, och det är sub date. Priserna har gått ner en del senaste tiden har rätt bra koll.
Ser heller inget konstigt med 130 från en privatperson med en lätt boettskada.

Hittade med en enda sökning en okt 2023 för under 150, från en bra svensk handlare.

När privatpersoner försöker ta handlarpriser blir det uppror här och när privatpersoner då lägger sig rimligt under grå, så är det förmodligen fake 😅
 
Topp