BankAnden
Silver
Är 5% på den med, eller missar jag ngt?Men BLRO på jubilee verkar ju inte prishöjd alls… oroande tycker jag….
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är 5% på den med, eller missar jag ngt?Men BLRO på jubilee verkar ju inte prishöjd alls… oroande tycker jag….
Tror vi att de höjda listpriserna kommer att avspeglas i andrahandsmarknaden? Kikar man t.ex på helguld både gul, vit och rosé så blir det allt mer attraktivt att köpa begagnat. Man kan t.ex få en 126719BLRO begagnad för 350-400K, när de listar för 485K.
Självklart kommer detta generellt avspeglas på andrahandsmarknaden. Hur det kommer vara på specifika modeller vågar jag självklart inte svara på dock då det beror på mycket annat också.
Inte lika säker på det som dig. Tidigare avspeglades höjning med ökade priser, men i den fallande marknaden har det inte varit så. Sannolikt bromsar det upp fallet, men tror inte på ökade priser.
Edit: lyckades inte få med @chtfse inledade fråga som multicitat
Yes, då är vi eniga.Fast då har jag väl rätt i att höjda listpriser kommer ha effekt på andrahandsmarknaden och att priserna då kommer vara något högre än de hade varit om listpriserna var oförändrade. Var lite så jag menade. Om en ökning av list dämpar ett prisfall har det ju en effekt att andrahandspriset blir högre än det annars hade varit?
Rolex verkar oavsett nöjda med sina marginaler men handlar nog om att de inte har andra märken i samma koncern som drar ned dom som ex Omega har.
Min erfarenhet ar att jag har bestallt pa Krons Ur och sedan fatt hamta ut klockan pa Nymans Ur. Detta tva ganger under 2023. Jag givetvis tillbaka till Krons Ur och tackade sa mycket for servicen. Helt klart samma agare och samma lista for intresse och aldrig nagra handpenningar. Jag maste saga att jag har upplevt dem bada som mycket tillmotesgaende och vanligt inriktade. Ursakta avsaknade av de tre sista bokstaverna i alfabetet men jag sitter i Tjotahejti och skriverVisst ägs Krons av Nymans Ur? Spelar det någon roll vilken av dessa man ställer sig i ”kö” hos för Rolexmodeller, dvs tilldelning kan ske mellan, eller är det princip olika så kölista gäller på båda för att få tilldelning hos ev något av dem?
Säkert avhandlat tidigare i tråden men känns jobbigt att söka fram
Tror vi att de höjda listpriserna kommer att avspeglas i andrahandsmarknaden? Kikar man t.ex på helguld både gul, vit och rosé så blir det allt mer attraktivt att köpa begagnat. Man kan t.ex få en 126719BLRO begagnad för 350-400K, när de listar för 485K.
Trodde den handlade om kölistor och prisspekulation. I övrigt håller jag med digNu håller diskussionen på att spåra ur låter det som.
Tråden ska handla om klockor och inget annat.
Ett par exempel på klockor jag avböjt till list denna månad.
126618LB/LN
126619LB
126613LN
Sky i guld, TT och OF (utom blå)
126715CHNR
126718GRNR
226659
DD40 (utom oliv)
DJ41 TL
Lite guidning från dig som har mkt mer erfarenhet av ADs än jag, vad tror du man kan lyckas med för prut på en Expl2 med svart boett, De finns att beställa med 6mån lev.
Kommer det ens att hända?Vi är inte riktigt där ännu att AD börjat rabattera på sportstål.
Kommer det ens att hända?
Inte omöjligt på vissa modeller.
Är väl Explorer och Yacht Master som är först ut i så fall antar jag?
Och Air-King, Deepsea
Juste! Och kanske Skydweller också? Den är väl inte heller superhet?
Tänker mig väl först och främst Explorer II och inte I? Ettan brukar väl vara relativt het.Är väl Explorer och Yacht Master som är först ut i så fall antar jag?
Vad kan en Daytona WG med BMOP urtavla betinga i pris så här på årets andra dag? En 2012a vill jag minnas. Inte tänkt sälja men vet att det både gått upp å ner det senaste.
Tack! Ja den är väldigt speciell. Gör sig egentligen bättre på varmare breddgrader, än kalla Sverige. Men går i dagsljus här bara som en lätt lila urtavla, så sticker inte ut onödigt mkt. Gillar tyngden också. Kostade när det begav sig bara aningen mer än en stål, vilket jag aldrig riktigt förstod mig på.Ingen aning men måste ändå passa på att säga vilken förbannat snygg klocka du sitter på!
Tack! Ja den är väldigt speciell. Gör sig egentligen bättre på varmare breddgrader, än kalla Sverige. Men går i dagsljus här bara som en lätt lila urtavla, så sticker inte ut onödigt mkt. Gillar tyngden också. Kostade när det begav sig bara aningen mer än en stål, vilket jag aldrig riktigt förstod mig på.
Har aldrig förstått varför inte Expl ii blivit populär, är grymt fin i mina ögon, bonus med GmtTänker mig väl först och främst Explorer II och inte I? Ettan brukar väl vara relativt het.
För stor på många handlederHar aldrig förstått varför inte Expl ii blivit populär, är grymt fin i mina ögon, bonus med Gmt
Jag har 17,5 på min modesta handled, men den sitter som en smäckFör stor på många handleder
Jag har 17,5 på min modesta handled, men den sitter som en smäck
Njäe, även på mina taniga 16cm handleder så sitter Explorer II:an bra. Boetten inte så mycket större än en GMT, däremot är ration tavla/case/bezel större jämfört med GMT/Submariner vilket gör att den upplevs som större än vad den egentligen är.För stor på många handleder