wimat
Basic
Tjusig.Leverans 2 gånger samma Månad får man ju tacka förså nu e frugan oxå nöjd
![]()
Hur lång var väntetiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusig.Leverans 2 gånger samma Månad får man ju tacka förså nu e frugan oxå nöjd
![]()
ungefär 6 månaderTjusig.
Hur lång var väntetiden?
Jag fick min dj 36,grön tavla, räfflad ring och jubilee på 7 månader, ingen tidigare historikGrattis, men blir lite nedstämd när man läser om väntetiden…det är ju i princip den jag väntar på
nyligen?Jag fick min dj 36,grön tavla, räfflad ring och jubilee på 7 månader, ingen tidigare historik![]()
Fin klocka, men beklagar sorgen. Obeskrivligt svårt när ens bästa vän somnar in2.5 år tog det här med, men nu är den hemma! Både glädje och lite sorg, mailet kom 1h efter vår hund fick somna in...
![]()
Fick den i början av augusti förra året. Först sa dom 1 - 1 1/2 år men de gick ju väldigt mycket snabbare.nyligen?
Vet du hur många 124060 de får in varje år!Nymans får in ca 5st pepsi gmt per år. Svår färg att tillverka.
Det vet jag ej men svart är den enklaste bezel färgen av dem alla att tillverka så väldigt lite spill i produktionen där samma gäller gmt bruce wayne, få ex blir underkända. Lägg också till lägre efterfrågan på no-date och kötiden torde därför inte vara allt för lång. Tippar på ca 12m om du har någon affär i bagaget.Vet du hur många 124060 de får in varje år!
Har svårt att se att det är färgen på bezeln som begränsar utbudet.Det vet jag ej men svart är den enklaste bezel färgen av dem alla att tillverka så väldigt lite spill i produktionen där samma gäller gmt bruce wayne, få ex blir underkända. Lägg också till lägre efterfrågan på no-date och kötiden torde därför inte vara allt för lång. Tippar på ca 12m om du har någon affär i bagaget.
Noterar dina svårigheter. Hursom, vad pepsin anbelangar är det dock just detta faktum som begränsar utbudet. Övriga färger är ju som alla vet relativt åtkomliga även nya från AD om man kan ge sig till tåls några månader.Har svårt att se att det är färgen på bezeln som begränsar utbudet.
Och det är endast svårigheten att tillverka bezeln som gör att tillgången på pepsis är lägre än övriga?Noterar dina svårigheter. Hursom, vad pepsin anbelangar är det dock just detta faktum som begränsar utbudet. Övriga färger är ju som alla vet relativt åtkomliga även nya från AD om man kan ge sig till tåls några månader.
Och det är endast svårigheten att tillverka bezeln som gör att tillgången på pepsis är lägre än övriga?
Ja, 9 av 10 bezels godkänns ej i qc’n då den blå färgen blöder över i den röda. Därav det lägre utbudet på BLRO. Leder ju också till att de kan skeppa fler av övriga färger.
Hur länge till tror ni priserna på andrahandsmarknaden kommer gå ner på Rolex?
Varför menar du att priserna ska stiga? Personligen ser jag den avsvalnade begmarknaden som en indikator på att hypen verkligen är över.Hur länge till tror ni priserna på andrahandsmarknaden kommer gå ner på Rolex?
Ok… Har aldrig hävdat det är ”ren tur” att de producerar en pepsi bezel men detta är såklart anledningen till spekulationerna bakom discontinuation av modellen.Dom har säkert en del problem, men det kan knappast vara ren tur att man lyckas och således så bör man efter alla dessa år klarat av att få till processen.
Har man inte det så är det dags att byta ut folk eller proceduren
Vilka faktorer kommer orsaka vändningen?Max någon månad till, sedan går det upp
Vilka faktorer kommer orsaka vändningen?
Konjunkturen.Vilka faktorer kommer orsaka vändningen?
Varför menar du att priserna ska stiga? Personligen ser jag den avsvalnade begmarknaden som en indikator på att hypen verkligen är över.
Sen har Rolex naturligtvis råd att låtsas länge att så inte är fallet.
Din chans och eventuella väntetid beror på vilken tavla och länk du skrivit upp dig på. Men givet att du saknar nämnvärd köphistorik så är datejust är generellt sett mer realistiskt att få än många andra modeller.Har intresseanmält en Datejust hos Nymans. Har ingen historik där sedan tidigare, hur ser mina chanser egentligen ut att få tilldelning? Jag antar att det är år av väntan om tilldelning överhuvudtaget?
Det är väl en relativt attraktiv konfiguration om jag förstår det rätt. Men jag antar att det enda jag kan göra härifrån är att shoppa lite annat hos Nymans längs vägen?Din chans och eventuella väntetid beror på vilken tavla och länk du skrivit upp dig på. Men givet att du saknar nämnvärd köphistorik så är datejust är generellt sett mer realistiskt att få än många andra modeller.
Det är nog bara vänta, datejust är som sagt inte så hypad förutom gröna tavlan, jubileet och räfflad ring (126234). Där har det nämts 1-2,5års kö.Det är väl en relativt attraktiv konfiguration om jag förstår det rätt. Men jag antar att det enda jag kan göra härifrån är att shoppa lite annat hos Nymans längs vägen?
Det är nästan den jag har intresseanmält, 126334, 41 istället för 36.Det är nog bara vänta, datejust är som sagt inte så hypad förutom gröna tavlan, jubileet och räfflad ring (126234). Där har det nämts 1-2,5års kö.
Jag fick inte ens ställa mig i kö för jag hade köpt en liknade datejust med annan tavla (massa köphistorik)
Ligger knappast i deras intresse förse småfluppare med (fler)klockor.Det är nästan den jag har intresseanmält, 126334, 41 istället för 36.
Har du kvar den tidigare? Annars har jag hört, vet inte om det stämmer, att de är lite känsliga om man skickar iväg klockan någon annanstans.
Nä "tvungen" att sälja för att finansiera annat köp. Men ja dom är känsliga med sånt, finns någon ny regel om att man inte kan ställa sig i kö för en likadan konfig man haft tidigareDet är nästan den jag har intresseanmält, 126334, 41 istället för 36.
Har du kvar den tidigare? Annars har jag hört, vet inte om det stämmer, att de är lite känsliga om man skickar iväg klockan någon annanstans.
Det är nog smidigare att köpa från en gråhandlare. Om du orkar vänta något år eller två kan du göra det. Om du vill köpa andra klockor för att använda dom kan det vara värt det, men om du ska köpa och sedan flippa så hade jag bara köpt från gråhandlare, Chrono24 eller väntat tills ett begagnat ex kommer ut på KS.Det är väl en relativt attraktiv konfiguration om jag förstår det rätt. Men jag antar att det enda jag kan göra härifrån är att shoppa lite annat hos Nymans längs vägen?
Det är nog smidigare att köpa från en gråhandlare. Om du orkar vänta något år eller två kan du göra det. Om du vill köpa andra klockor för att använda dom kan det vara värt det, men om du ska köpa och sedan flippa så hade jag bara köpt från gråhandlare, Chrono24 eller väntat tills ett begagnat ex kommer ut på KS.
Jag antar att det är för att hålla lite koll på flippare. Kan förstå dem, men tråkigt i ditt fall vid en legitim situation.Nä "tvungen" att sälja för att finansiera annat köp. Men ja dom är känsliga med sånt, finns någon ny regel om att man inte kan ställa sig i kö för en likadan konfig man haft tidigare