• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

ante_77

Cartier
2-Faktor
Då jag tyckte att frun skulle ha en TT DJ och fick estimerad leveranstid på ”upp till” 18 månader så tyckte jag att det lät lite galet.

Någon som har något hum vad leveranstiderna har varit den senaste tiden?
Lite magkänsla säger att 3 månader vore acceptabelt.
 

daimglass

Breitling
Då jag tyckte att frun skulle ha en TT DJ och fick estimerad leveranstid på ”upp till” 18 månader så tyckte jag att det lät lite galet.

Någon som har något hum vad leveranstiderna har varit den senaste tiden?
Lite magkänsla säger att 3 månader vore acceptabelt.
Några månader till absolut max ett år, är min erfarenhet
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Då jag tyckte att frun skulle ha en TT DJ och fick estimerad leveranstid på ”upp till” 18 månader så tyckte jag att det lät lite galet.

Någon som har något hum vad leveranstiderna har varit den senaste tiden?
Lite magkänsla säger att 3 månader vore acceptabelt.
Vilken storlek? 31mm är väldigt populär.
 

daimglass

Breitling
Ja såklart men oavsett storlek och tavla har jag fått för mig att dom e relativt lätta ändå. Som att jämföra med fick jag 18 mån på en dj 36 fluted jubelee grön i december men verkar komma betydligt tidigare trodde en annan säljare för någon månad sedan.
Den DJ kombinationen du beställde är ju en lite mer ”populärare” kombo och då kan det ta tid :)
Du har nog din klocka snart dock, om jag får gissa utan att veta mer om AD osv.
 

FlipSwede

Audemars

Dman

Omega
Är det USA du menar? Det är ingen prishöjning på svenska sidan. Har iofs endast kollat GMT i helguld. Inga prishöjningar på TT DJ eller TT GMT heller.
Är nog jag som inte hängt med i förra höjningen, kollade på Daytona oysterflex och fick för mig att den kostade 360 och nu ca 380?
 

Jackdaw

Omega
Er Rolex sportklokker fortsatt en god investering? For eksempel en 226627.
Huruvida 226627 är en god investering eller inte är svårt att säga. Men det vore en mycket trevlig klocka att äga och bära oavsett🙂 Med tanke på att den är relativt ovanlig och ifall den togs ur produktion skulle den säkerligen kunna bli ännu mer attraktiv i framtiden
 

David71

Rolex
2-Faktor
Kollade på några modeller och det verkar som att höjningen är ungefär:
Helguld 4%
TT 3%
Ingen höjning på stål.
 
Topp