• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

FlipSwede

Audemars
Spännande, ska ta mig till AD och visa intresse i alla fall så återkommer (förhoppningsvis) när man fått handla. :) Tyvärr så får det vänta till augusti då man är borta tills dess..
Ungefär så.

Har du tur,gurka i kalsonen, stomatolleende,är business casual klädd och utstrålar djupa fickor(!) så kan du ha samma idiottur som mig.

Jag hade inte ett enda dugg utav ovanstående mer än tur då,eller så får du inte ens vara med på tramslistan.

Men innan du pratat med butiken är alla svar du får här lika mycket sanning som politikers vallöften
 

IronBK

Breitling
Ungefär så.

Har du tur,gurka i kalsonen, stomatolleende,är business casual klädd och utstrålar djupa fickor(!) så kan du ha samma idiottur som mig.

Jag hade inte ett enda dugg utav ovanstående mer än tur då,eller så får du inte ens vara med på tramslistan.

Men innan du pratat med butiken är alla svar du får här lika mycket sanning som politikers vallöften
Blir kul att se i alla fall. Vad är din historia?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Blev uppskriven på Explorer 40mm i Sep -23. Blev erbjuden köpa den i Feb, svarade att jag skulle nog hellre vilja ha en Sub 124060 och det var inga problem, i Sep -23 gick det inte alls att bli uppskriven på den men nu gick det plötsligt bra! Sedan tog det bara två månader tills dom ringde i April och sa att dom hade en 124060 som jag kunde får köpa. Tackade nej, nu står jag inte på någon lista alls :oops:
Om inte alla ni drömmare skulle tjata ut säljarna så kanske det skulle se annorlunda ut. 🤣🤣
 

FlipSwede

Audemars
Blir kul att se i alla fall. Vad är din historia?
Gick in hos Torneau i Wailea våren 2021

Naturligtvis fanns inte en enda ny Rolex tillsalu,men en hel sopsäck med begagnade till marknadspris.
Precis vad jag hade förväntat mig så det spelade väl ingen roll tyckte jag,och gott slafs&blask hade de.

Så medan jag slafsar&blaskar så småpratar jag med biträdet.
Det vanliga
Varifrån kommer du?
Är du ofta på Maui?
Var bor du när du är här?
Har du andra Rolex?
Var har du köpt dem?

Om du vill kan jag ta intresse.Vad är du mest intresserad av?
Visst vill du slita på din penna och skriva upp mitt namn&nummer så kan du väl göra det.
Jag har ingen stålsub i samlingen

Men både du&jag vet det är rätt meningslöst då det kommer 100 turister om dan som alla,skriker efter plåtrolex plus att du redan har nog med kunder lokalt att sälja till.

Man vet aldrig svarade killen,och jag tackade för trevligt snack,kall öl och goda snittar.

Morgonen efter ringer telefon och det är ett lokalt nummer.
Jo det var NN från Torneau. Vi har en Sub här om du är intresserad.
Men du måste komma idag innan vi stänger.
Kommer innan lunch svarade jag.

Och visst fanns där en Sub,och dessutom en LV.
Jaha....jo det var ju trevligt.
Men varför väljer du mig över 1000 andra?

You got the Way of Aloha attitude Sir.....
That goes a long way with us here at Torneau

Och nu kom det ett nytt samtal därifrån för några månader sedan.
Om 4veckor flyger jag och hämtar.

Vad det blev kommer i Rolextråden...
 

Lingrush

Cartier
Gick in hos Torneau i Wailea våren 2021

Naturligtvis fanns inte en enda ny Rolex tillsalu,men en hel sopsäck med begagnade till marknadspris.
Precis vad jag hade förväntat mig så det spelade väl ingen roll tyckte jag,och gott slafs&blask hade de.

Så medan jag slafsar&blaskar så småpratar jag med biträdet.
Det vanliga
Varifrån kommer du?
Är du ofta på Maui?
Var bor du när du är här?
Har du andra Rolex?
Var har du köpt dem?

Om du vill kan jag ta intresse.Vad är du mest intresserad av?
Visst vill du slita på din penna och skriva upp mitt namn&nummer så kan du väl göra det.
Jag har ingen stålsub i samlingen

Men både du&jag vet det är rätt meningslöst då det kommer 100 turister om dan som alla,skriker efter plåtrolex plus att du redan har nog med kunder lokalt att sälja till.

Man vet aldrig svarade killen,och jag tackade för trevligt snack,kall öl och goda snittar.

Morgonen efter ringer telefon och det är ett lokalt nummer.
Jo det var NN från Torneau. Vi har en Sub här om du är intresserad.
Men du måste komma idag innan vi stänger.
Kommer innan lunch svarade jag.

Och visst fanns där en Sub,och dessutom en LV.
Jaha....jo det var ju trevligt.
Men varför väljer du mig över 1000 andra?

You got the Way of Aloha attitude Sir.....
That goes a long way with us here at Torneau

Och nu kom det ett nytt samtal därifrån för några månader sedan.
Om 4veckor flyger jag och hämtar.

Vad det blev kommer i Rolextråden...

finns bara en flipswede.. GOAT
 

IronBK

Breitling
Gick in hos Torneau i Wailea våren 2021

Naturligtvis fanns inte en enda ny Rolex tillsalu,men en hel sopsäck med begagnade till marknadspris.
Precis vad jag hade förväntat mig så det spelade väl ingen roll tyckte jag,och gott slafs&blask hade de.

Så medan jag slafsar&blaskar så småpratar jag med biträdet.
Det vanliga
Varifrån kommer du?
Är du ofta på Maui?
Var bor du när du är här?
Har du andra Rolex?
Var har du köpt dem?

Om du vill kan jag ta intresse.Vad är du mest intresserad av?
Visst vill du slita på din penna och skriva upp mitt namn&nummer så kan du väl göra det.
Jag har ingen stålsub i samlingen

Men både du&jag vet det är rätt meningslöst då det kommer 100 turister om dan som alla,skriker efter plåtrolex plus att du redan har nog med kunder lokalt att sälja till.

Man vet aldrig svarade killen,och jag tackade för trevligt snack,kall öl och goda snittar.

Morgonen efter ringer telefon och det är ett lokalt nummer.
Jo det var NN från Torneau. Vi har en Sub här om du är intresserad.
Men du måste komma idag innan vi stänger.
Kommer innan lunch svarade jag.

Och visst fanns där en Sub,och dessutom en LV.
Jaha....jo det var ju trevligt.
Men varför väljer du mig över 1000 andra?

You got the Way of Aloha attitude Sir.....
That goes a long way with us here at Torneau

Och nu kom det ett nytt samtal därifrån för några månader sedan.
Om 4veckor flyger jag och hämtar.

Vad det blev kommer i Rolextråden...
Kul att läsa om - hoppas kunna förmedla lite samma känsla som du verkar ha via texten. Intresserad och köper om möjligheten finns men förstår hur det är med dessa klockor och klarar mig i livet om jag inte får en typ.

Får se vad det blir du skriver om sedan. Ha en trevlig resa.
 

FlipSwede

Audemars
Kul att läsa om - hoppas kunna förmedla lite samma känsla som du verkar ha via texten. Intresserad och köper om möjligheten finns men förstår hur det är med dessa klockor och klarar mig i livet om jag inte får en typ.

Får se vad det blir du skriver om sedan. Ha en trevlig resa.
Den attityden tror jag är en mycket god start på att faktiskt få ett samtal.
Idag Imorrn eller om tre år.

Du kan ju kika i paketöppningstråden vad den (attityden alltså) erbjöd mig sist.
 

FlipSwede

Audemars
Måsta säga att jag hållit med dig i väldigt mycket @FlipSwede, väldigt bra med ärligheten du har och diggar ditt sätt att vara här i forumet :D
Viktigt att man får rätt förväntningar, vilket inte någon AD kommer ge till nya kunder riktigt
Bugar och tackar.

Jag är som jag är oavsett vem du är.

Små (och även stora) pojkar i kostym som leker viktiga ger jag inte mycket för,medan slitna jeans t-shirt och en trevlig attityd gör att jag gärna hjälper till om jag kan.

Gillar du katter klockor bilar god mat öl och kaffe så kommer vi förmodligen komma bra överens.
Tycker du däremot att du är otroligt viktig saknar humor och har svårt för ironi så får du räkna med att få ett tjuvnyp när jag kan. .

Men detta har ju iofs inget med Rolex att göra....🫠
 

daimglass

Breitling
@FlipSwede
Inget att tacka för.
Jag älskar alltid att snacka Rolex med folk som har insyn, precis som du.
Så självklart får vi styra upp något.
Vet inte hur det är med dig, men har haft bekanta som frågar, och då får man snällt försöka förklara hur det fungerar.
Många vill dock inte höra sanningen och för mig blir det lätt debatt mellan vännerna.
I Sverige tror jag synen är att lista ska finnas för att det är rättvis och ”först till kvarn”, men kommer det in en kund med köphistorik på flera miljoner är hen först.
Tro mig, jag vet då jag har bekanta som handlat för mycket mer än mig och har en otroligt tajt relation med sin AD.
Egentligen hänger jag inte här så ofta, men jag uppskattade verkligen din syn och ville som sagt ge dig credd för det.
Det är viktigt att ha någon precis som du, som kan ge sanningar här i forumet, till nybörjare som @IronBK.
Hoppas verkligen att fler lyssnar på dig, annars kommer man bli ”sårad” på vägen.
 

mrn132

Breitling
Hej på er,

Är ny här på forumet så förhoppningsvis har ni lite överseende med nybörjarfrågorna.

Jag har (som många andra) en dröm om en Rolex kollektion som jag nu vill förverkliga efter att ha landat i många års andra ekonomiska prioriteringar med husbygge, företag etc.

Har haft mejlkontakt med en utav dom stora AD i huvudstaden, samt varit på plats och visat mitt intresse för Rolex klockor och den specifika "instegs" modell jag är intresserad av. Vid träffen på plats (ett bokat möte) fick jag väl ingen superbra feeling och lämnades med ett svar i stil med "kanske 2-3år / kanske aldrig, går inte att säga" men fick upp mitt namn på listan. Värt att tillägga är väl att internationellt sett så läser jag från många håll att denna modell inte bör dröja särskilt mycket längre än 2-4 månader och många får även tag i den direkt på "walk-in".

Så som man är så gick jag såklart och grubblade fram och tillbaka på det här diffusa svaret samt fortsatte läsa massor om "spelen" som AD tenderar att köra med en potentiell kund som dom inte ser något större värde i.

Sträckte på ryggen och ett par månader därpå besökte jag AD nr 2 och visade mitt intresse för varumärket och den "instegs" modell som jag skarpt är intresserad av. Fick en bättre feeling hos denna AD (mer avslappnad känsla) men SA'n kändes väl kanske måttligt intresserad av min livs / karriärshistoria och klockan som jag ville äga som en milstolpe för att prägla min resa.

Väl när det blev dags att föra in mitt namn på listan hos denna AD så visade det sig att dom hade samma system / intresselista som den första AD'n vilket fick mig att känna mig lite befängd när SA'n nämnde att jag redan står på intresselistan för denna modell och tittade på mig lite som "vad gör du här?" men fortsatte sedan trevligt med att säga att jag som sagt står på listan och att vi hoppas på det bästa.

Nu kommer vi till mina funderingar och era tankar, tips och erfarenheter.

A) Försämrade man sina chanser ännu mer nu och blev betraktad som en "oseriös" eller "icke-lojal" potentiell kund i och med att man försökt vänster prassla med systern? Eller ökade man sina chanser och visade dom en större trovärdighet att man verkligen är intresserad av varumärket?

B) Hur går man tillväga härifrån? Fortsätter man besöka och kontakta både AD 1 & 2 och fortsätter visa sitt intresse för varumärket och modellen man är intresserad av? Eller går man all-in och visar sin lojalitet mot enbart en utav dom / den man fått bäst känsla av?

Ni har förhoppningsvis lite överseende med nybörjarfrågeställningarna, men vill bara väl och etablera en god relation med en AD så man med åren kan leva ut en utav drömmarna om en fin klockkollektion. Tacksam för alla svar och erfarenheter som finns där ute bland er :)
Hallå där alla klockentusiaster!

För dom som är nyfikna så kan jag nu ger en update på hur det allt till slut föll ut.

Fick mejl från AD "nr 2" den 19/6 om att Rolex ref. 126334 nu fanns för mig att hämta ut och idag den 24/6 besökte jag butiken och gick därifrån med en helt fantastiskt fin klocka! AD "nr 1" hörde jag ingenting från trots vidare kontakt efter första besöket i butik med det specifika intresset för just 126334'an.

Det här lämnade mig då alltså till 9 månader och 19 dagar på den berömda "vänte/önske/finns ingen/kalla den vad du vill listan" vilket jag måste säga att jag blev förvånad över i sammanhanget efter att ha läst trådar från höger till vänster om svårigheterna många stöter på. Värt att nämna är även att jag inte gjorde någon uppföljning hos AD "nr 2" efter besöket med det visade intresset för modellen. Dock så har jag en tidigare köphistorik för kanske 6-8 år sen på ett stycke damur, Tissot Le Locle vilket nog knappt kvalas in som "köphistorik" då klockan i fråga köptes för runt 6-8tkr vid det tillfället.

Trots att jag tidigare provat en Datejust i 41mm utförande så blev jag mer och mer osäker i väntades tider, samt efter att ha läst säkert 100 olika trådar med debatter över vilken som är den "rätta" storleken på en Datejust i frågan mellan 36mm och 41mm.

Jag kan nu säga med 110% säkerhet att jag är så glad att jag stod fast vid 41mm beslutet och blev faktiskt till och med lite förvånad dagen till ära av att modellen till och med kändes liten vid det första ögonkastet. Blev snabbt tvungen att dubbelkolla med SA'n att den var i 41mm utförande och inte 36mm för att säkerställa att inget missförstånd skett på vägen. Jag själv är 185cm lång, ganska vältränad, 83kg på vågen och det hade skurit i mitt hjärta om jag satt och skrev det här inlägget med en 36mm på vristen. Skulle säga att min vriststorlek (ej mätt) är ganska normal. Absolut inte en stor vrist eller en väldigt liten för den delen.

Vet att det här med urverkets storlek är en djup personlig preferens. Men 41mm är verkligen inte så stor som det kanske låter för vissa eller visas på ig bilder. Själv har jag burit en Tag Heuer Aquaracer i 43mm utförande dom senaste 8 åren vilket är en väldigt "bulkig" modell i jämförelse med DJ41 så klart att viss vana spelar en faktor för min personliga känsla och utlåtande.

Hur som helst så enormt kul att låsa denna fantastiska klocka! Önskar er alla väl och en fortsatt trevlig afton :)
 

Bilagor

  • RR.jpg
    RR.jpg
    421.4 KB · Visningar: 1

Alexander

Panerai
2-Faktor
Hallå där alla klockentusiaster!

För dom som är nyfikna så kan jag nu ger en update på hur det allt till slut föll ut.

Fick mejl från AD "nr 2" den 19/6 om att Rolex ref. 126334 nu fanns för mig att hämta ut och idag den 24/6 besökte jag butiken och gick därifrån med en helt fantastiskt fin klocka! AD "nr 1" hörde jag ingenting från trots vidare kontakt efter första besöket i butik med det specifika intresset för just 126334'an.

Det här lämnade mig då alltså till 9 månader och 19 dagar på den berömda "vänte/önske/finns ingen/kalla den vad du vill listan" vilket jag måste säga att jag blev förvånad över i sammanhanget efter att ha läst trådar från höger till vänster om svårigheterna många stöter på. Värt att nämna är även att jag inte gjorde någon uppföljning hos AD "nr 2" efter besöket med det visade intresset för modellen. Dock så har jag en tidigare köphistorik för kanske 6-8 år sen på ett stycke damur, Tissot Le Locle vilket nog knappt kvalas in som "köphistorik" då klockan i fråga köptes för runt 6-8tkr vid det tillfället.

Trots att jag tidigare provat en Datejust i 41mm utförande så blev jag mer och mer osäker i väntades tider, samt efter att ha läst säkert 100 olika trådar med debatter över vilken som är den "rätta" storleken på en Datejust i frågan mellan 36mm och 41mm.

Jag kan nu säga med 110% säkerhet att jag är så glad att jag stod fast vid 41mm beslutet och blev faktiskt till och med lite förvånad dagen till ära av att modellen till och med kändes liten vid det första ögonkastet. Blev snabbt tvungen att dubbelkolla med SA'n att den var i 41mm utförande och inte 36mm för att säkerställa att inget missförstånd skett på vägen. Jag själv är 185cm lång, ganska vältränad, 83kg på vågen och det hade skurit i mitt hjärta om jag satt och skrev det här inlägget med en 36mm på vristen. Skulle säga att min vriststorlek (ej mätt) är ganska normal. Absolut inte en stor vrist eller en väldigt liten för den delen.

Vet att det här med urverkets storlek är en djup personlig preferens. Men 41mm är verkligen inte så stor som det kanske låter för vissa eller visas på ig bilder. Själv har jag burit en Tag Heuer Aquaracer i 43mm utförande dom senaste 8 åren vilket är en väldigt "bulkig" modell i jämförelse med DJ41 så klart att viss vana spelar en faktor för min personliga känsla och utlåtande.

Hur som helst så enormt kul att låsa denna fantastiska klocka! Önskar er alla väl och en fortsatt trevlig afton :)
Kul att det gick vägen och grattis till en fin klocka! Kan inte låta bli att fråga vad vriststorleken har för betydelse när du ändå ska bära klockan på handleden? blink blink Skämt åsido, upp med ett handledsskott nu!
 

mrn132

Breitling
Kul att det gick vägen och grattis till en fin klocka! Kan inte låta bli att fråga vad vriststorleken har för betydelse när du ändå ska bära klockan på handleden? blink blink Skämt åsido, upp med ett handledsskott nu!

Kul att det gick vägen och grattis till en fin klocka! Kan inte låta bli att fråga vad vriststorleken har för betydelse när du ändå ska bära klockan på handleden? blink blink Skämt åsido, upp med ett handledsskott nu!
 

Bilagor

  • IMG_4866.jpeg
    IMG_4866.jpeg
    395.3 KB · Visningar: 1

Lingrush

Cartier
Hallå där alla klockentusiaster!

För dom som är nyfikna så kan jag nu ger en update på hur det allt till slut föll ut.

Fick mejl från AD "nr 2" den 19/6 om att Rolex ref. 126334 nu fanns för mig att hämta ut och idag den 24/6 besökte jag butiken och gick därifrån med en helt fantastiskt fin klocka! AD "nr 1" hörde jag ingenting från trots vidare kontakt efter första besöket i butik med det specifika intresset för just 126334'an.

Det här lämnade mig då alltså till 9 månader och 19 dagar på den berömda "vänte/önske/finns ingen/kalla den vad du vill listan" vilket jag måste säga att jag blev förvånad över i sammanhanget efter att ha läst trådar från höger till vänster om svårigheterna många stöter på. Värt att nämna är även att jag inte gjorde någon uppföljning hos AD "nr 2" efter besöket med det visade intresset för modellen. Dock så har jag en tidigare köphistorik för kanske 6-8 år sen på ett stycke damur, Tissot Le Locle vilket nog knappt kvalas in som "köphistorik" då klockan i fråga köptes för runt 6-8tkr vid det tillfället.

Trots att jag tidigare provat en Datejust i 41mm utförande så blev jag mer och mer osäker i väntades tider, samt efter att ha läst säkert 100 olika trådar med debatter över vilken som är den "rätta" storleken på en Datejust i frågan mellan 36mm och 41mm.

Jag kan nu säga med 110% säkerhet att jag är så glad att jag stod fast vid 41mm beslutet och blev faktiskt till och med lite förvånad dagen till ära av att modellen till och med kändes liten vid det första ögonkastet. Blev snabbt tvungen att dubbelkolla med SA'n att den var i 41mm utförande och inte 36mm för att säkerställa att inget missförstånd skett på vägen. Jag själv är 185cm lång, ganska vältränad, 83kg på vågen och det hade skurit i mitt hjärta om jag satt och skrev det här inlägget med en 36mm på vristen. Skulle säga att min vriststorlek (ej mätt) är ganska normal. Absolut inte en stor vrist eller en väldigt liten för den delen.

Vet att det här med urverkets storlek är en djup personlig preferens. Men 41mm är verkligen inte så stor som det kanske låter för vissa eller visas på ig bilder. Själv har jag burit en Tag Heuer Aquaracer i 43mm utförande dom senaste 8 åren vilket är en väldigt "bulkig" modell i jämförelse med DJ41 så klart att viss vana spelar en faktor för min personliga känsla och utlåtande.

Hur som helst så enormt kul att låsa denna fantastiska klocka! Önskar er alla väl och en fortsatt trevlig afton :)

Grattis, grymt fin tavla på den
 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Hallå där alla klockentusiaster!

För dom som är nyfikna så kan jag nu ger en update på hur det allt till slut föll ut.

Fick mejl från AD "nr 2" den 19/6 om att Rolex ref. 126334 nu fanns för mig att hämta ut och idag den 24/6 besökte jag butiken och gick därifrån med en helt fantastiskt fin klocka! AD "nr 1" hörde jag ingenting från trots vidare kontakt efter första besöket i butik med det specifika intresset för just 126334'an.

Det här lämnade mig då alltså till 9 månader och 19 dagar på den berömda "vänte/önske/finns ingen/kalla den vad du vill listan" vilket jag måste säga att jag blev förvånad över i sammanhanget efter att ha läst trådar från höger till vänster om svårigheterna många stöter på. Värt att nämna är även att jag inte gjorde någon uppföljning hos AD "nr 2" efter besöket med det visade intresset för modellen. Dock så har jag en tidigare köphistorik för kanske 6-8 år sen på ett stycke damur, Tissot Le Locle vilket nog knappt kvalas in som "köphistorik" då klockan i fråga köptes för runt 6-8tkr vid det tillfället.

Trots att jag tidigare provat en Datejust i 41mm utförande så blev jag mer och mer osäker i väntades tider, samt efter att ha läst säkert 100 olika trådar med debatter över vilken som är den "rätta" storleken på en Datejust i frågan mellan 36mm och 41mm.

Jag kan nu säga med 110% säkerhet att jag är så glad att jag stod fast vid 41mm beslutet och blev faktiskt till och med lite förvånad dagen till ära av att modellen till och med kändes liten vid det första ögonkastet. Blev snabbt tvungen att dubbelkolla med SA'n att den var i 41mm utförande och inte 36mm för att säkerställa att inget missförstånd skett på vägen. Jag själv är 185cm lång, ganska vältränad, 83kg på vågen och det hade skurit i mitt hjärta om jag satt och skrev det här inlägget med en 36mm på vristen. Skulle säga att min vriststorlek (ej mätt) är ganska normal. Absolut inte en stor vrist eller en väldigt liten för den delen.

Vet att det här med urverkets storlek är en djup personlig preferens. Men 41mm är verkligen inte så stor som det kanske låter för vissa eller visas på ig bilder. Själv har jag burit en Tag Heuer Aquaracer i 43mm utförande dom senaste 8 åren vilket är en väldigt "bulkig" modell i jämförelse med DJ41 så klart att viss vana spelar en faktor för min personliga känsla och utlåtande.

Hur som helst så enormt kul att låsa denna fantastiska klocka! Önskar er alla väl och en fortsatt trevlig afton :)
Det är så konstigt när folk debatterar om det vilken storlek som är bäst.

Svaret är så klart att det beror på individen, och i ditt fall så håller jag med om att 41 är solklart rätt val, grattis🎉
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Det är så konstigt när folk debatterar om det vilken storlek som är bäst.

Svaret är så klart att det beror på individen, och i ditt fall så håller jag med om att 41 är solklart rätt val, grattis🎉
Varför kan man inte diskutera vilken storlek som är bäst när det kommer till en klockmodell? Vi är på ett forum där vi diskuterar klockor?
 

Fidde

Breitling
2-Faktor
AD 1 - Nymans, AD 2 - Krons

Grymt fint bemötande, engagemang och service vid samtliga besöken. Avslappnat, bra kaffe, bra diverse surr, osv 😊 AD 1 var en mer tight upplevelse, inte dålig. Bara en annan vibe.
Nymans Ur äger Krons Ur så det är väl egentligen samma AD och därav samma väntelista.
 
Topp