Hej på er,
Är ny här på forumet så förhoppningsvis har ni lite överseende med nybörjarfrågorna.
Jag har (som många andra) en dröm om en Rolex kollektion som jag nu vill förverkliga efter att ha landat i många års andra ekonomiska prioriteringar med husbygge, företag etc.
Har haft mejlkontakt med en utav dom stora AD i huvudstaden, samt varit på plats och visat mitt intresse för Rolex klockor och den specifika "instegs" modell jag är intresserad av. Vid träffen på plats (ett bokat möte) fick jag väl ingen superbra feeling och lämnades med ett svar i stil med "kanske 2-3år / kanske aldrig, går inte att säga" men fick upp mitt namn på listan. Värt att tillägga är väl att internationellt sett så läser jag från många håll att denna modell inte bör dröja särskilt mycket längre än 2-4 månader och många får även tag i den direkt på "walk-in".
Så som man är så gick jag såklart och grubblade fram och tillbaka på det här diffusa svaret samt fortsatte läsa massor om "spelen" som AD tenderar att köra med en potentiell kund som dom inte ser något större värde i.
Sträckte på ryggen och ett par månader därpå besökte jag AD nr 2 och visade mitt intresse för varumärket och den "instegs" modell som jag skarpt är intresserad av. Fick en bättre feeling hos denna AD (mer avslappnad känsla) men SA'n kändes väl kanske måttligt intresserad av min livs / karriärshistoria och klockan som jag ville äga som en milstolpe för att prägla min resa.
Väl när det blev dags att föra in mitt namn på listan hos denna AD så visade det sig att dom hade samma system / intresselista som den första AD'n vilket fick mig att känna mig lite befängd när SA'n nämnde att jag redan står på intresselistan för denna modell och tittade på mig lite som "vad gör du här?" men fortsatte sedan trevligt med att säga att jag som sagt står på listan och att vi hoppas på det bästa.
Nu kommer vi till mina funderingar och era tankar, tips och erfarenheter.
A) Försämrade man sina chanser ännu mer nu och blev betraktad som en "oseriös" eller "icke-lojal" potentiell kund i och med att man försökt vänster prassla med systern? Eller ökade man sina chanser och visade dom en större trovärdighet att man verkligen är intresserad av varumärket?
B) Hur går man tillväga härifrån? Fortsätter man besöka och kontakta både AD 1 & 2 och fortsätter visa sitt intresse för varumärket och modellen man är intresserad av? Eller går man all-in och visar sin lojalitet mot enbart en utav dom / den man fått bäst känsla av?
Ni har förhoppningsvis lite överseende med nybörjarfrågeställningarna, men vill bara väl och etablera en god relation med en AD så man med åren kan leva ut en utav drömmarna om en fin klockkollektion. Tacksam för alla svar och erfarenheter som finns där ute bland er