Hallå där alla klockentusiaster!
För dom som är nyfikna så kan jag nu ger en update på hur det allt till slut föll ut.
Fick mejl från AD "nr 2" den 19/6 om att Rolex ref. 126334 nu fanns för mig att hämta ut och idag den 24/6 besökte jag butiken och gick därifrån med en helt fantastiskt fin klocka! AD "nr 1" hörde jag ingenting från trots vidare kontakt efter första besöket i butik med det specifika intresset för just 126334'an.
Det här lämnade mig då alltså till 9 månader och 19 dagar på den berömda "vänte/önske/finns ingen/kalla den vad du vill listan" vilket jag måste säga att jag blev förvånad över i sammanhanget efter att ha läst trådar från höger till vänster om svårigheterna många stöter på. Värt att nämna är även att jag inte gjorde någon uppföljning hos AD "nr 2" efter besöket med det visade intresset för modellen. Dock så har jag en tidigare köphistorik för kanske 6-8 år sen på ett stycke damur, Tissot Le Locle vilket nog knappt kvalas in som "köphistorik" då klockan i fråga köptes för runt 6-8tkr vid det tillfället.
Trots att jag tidigare provat en Datejust i 41mm utförande så blev jag mer och mer osäker i väntades tider, samt efter att ha läst säkert 100 olika trådar med debatter över vilken som är den "rätta" storleken på en Datejust i frågan mellan 36mm och 41mm.
Jag kan nu säga med 110% säkerhet att jag är så glad att jag stod fast vid 41mm beslutet och blev faktiskt till och med lite förvånad dagen till ära av att modellen till och med kändes liten vid det första ögonkastet. Blev snabbt tvungen att dubbelkolla med SA'n att den var i 41mm utförande och inte 36mm för att säkerställa att inget missförstånd skett på vägen. Jag själv är 185cm lång, ganska vältränad, 83kg på vågen och det hade skurit i mitt hjärta om jag satt och skrev det här inlägget med en 36mm på vristen. Skulle säga att min vriststorlek (ej mätt) är ganska normal. Absolut inte en stor vrist eller en väldigt liten för den delen.
Vet att det här med urverkets storlek är en djup personlig preferens. Men 41mm är verkligen inte så stor som det kanske låter för vissa eller visas på ig bilder. Själv har jag burit en Tag Heuer Aquaracer i 43mm utförande dom senaste 8 åren vilket är en väldigt "bulkig" modell i jämförelse med DJ41 så klart att viss vana spelar en faktor för min personliga känsla och utlåtande.
Hur som helst så enormt kul att låsa denna fantastiska klocka! Önskar er alla väl och en fortsatt trevlig afton