• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jag förstår att folk blir irriterade men jag förstår inte varför man måste ge uttryck för irritationen i annons efter annons. Vad leder det till? Att andra medlemmar sitter och ser annonsen och skrockar, jaa-a vilken jävla idiot, och trycker dit en sur-smiley till? Inget positivt.
Att individen kanske förstår att han säljer på fel forum och kan syssla med det på Tradera eller Blocket...

Att knata in till en AD och blåljuga om att man vill köpa en rolle som ska användas av kunden men för att sen välja att flippa den dagen efter, känns som en hyfsat oärlig transaktion.
Brister det i samvete och empati så är inte det några problem, för en del människor.
Men om man inte förstår det fel man gör i det fallet så är det ett annat bekymmer.
Det är fullt möjligt att vara en del av lösningen eller en del av problemet.
Så dum skulle jag inte säga att man behöver vara, men valet att vara oärlig görs där och då.
Och om man går in och är helt ärlig med att man vill tjäna pengar och gärna delar med sig?

Är sådana transaktioner mer okej?

Att individen kanske förstår att han säljer på fel forum och kan syssla med det på Tradera eller Blocket...
Där tycker jag du faktiskt har en helt legetim poäng.
KS är förmodligen fel medium för att hitta de köpare som vill betala maxpeng på sådant som teoretiskt går att köpa över disk och där "alla" vet vad det ska kosta nytt.

Att knata in till en AD och blåljuga om att man vill köpa en rolle som ska användas av kunden men för att sen välja att flippa den dagen efter, känns som en hyfsat oärlig transaktion.
Brister det i samvete och empati så är inte det några problem, för en del människor.
Men om man inte förstår det fel man gör i det fallet så är det ett annat bekymmer.
Så dum skulle jag inte säga att man behöver vara, men valet att vara oärlig görs där och då.
Det hjälpte inte när jag gick in och var helt ärlig om att jag skulle använda den, jag fick inte köpa någon ändå.
Ja ok jag förstår din poäng.

Fånigt att bli så kränkt av en emoji. Det räckte inte med att ta bort en emoji tydligen.
Ungefär lika fånigt att bli kränkt av både emojis och annonser. Men att lägga sig i vad andra gör trots att det inte påverkar en själv känns aningen extra-kränkt :)

Verkar känsligt detta ämne så jag lämnar. Har sagt mitt i frågan: folk gör som de vill med sina klockor och jag sover gott ändå.

Ungefär lika fånigt att bli kränkt av både emojis och annonser. Men att lägga sig i vad andra gör trots att det inte påverkar en själv känns aningen extra-kränkt :)

Verkar känsligt detta ämne så jag lämnar. Har sagt mitt i frågan: folk gör som de vill med sina klockor och jag sover gott ändå.
Självklart gör folk vad de vill med sina klockor. Sen verkar vissa betrakta KS som en marknadsplats i första hand snarare än ett entustiastforum.

Har inget emot att folk tjänar pengar på klockor. Det har jag själv gjort i viss mån förut om än ganska länge sedan och köparna har för det mesta satt priset.

Däremot kan jag förstå att det ses som lite shady att registrera sig på ett "entusiastforum" för att främst eller i hög grad använda det för att återkommande bedriva liknande affärer som beskrivits, systematiskt sälja mer lr mindre nyköpta klockor över list och låtsas som man är vilken "samlare" som helst i roll av privatperson om det är premediterad eller vad man ska kalla det, affärsverksamhet det är fråga om. Inte jättesnyggt. Då finns som sagt andra kanaler än ett sånt här forum där fokus borde ligga på annat.

Hur pass vanligt det är här vet jag inte. Har inte följt med så pass.

Just upplevelsen att hämta ut en helt ny klocka från en AD är ju något som riktiga entusiaster värdesätter rätt mycket, det är en speciell nästan lite högtidlig känsla. Därför är det rätt nice när AD svartlistar sånna kunder vid kännedom att klockan flippas direkt. Vet att vissa butiker har ganska bra bevakning på t.ex. blocket m.m.

Men sen vad var och en gör med sin köpta egendom är ju deras sak och det är ju inte flipparna som sätter marknadsvärdet heller.

Personligen gör jag ju mycket hellre affär med en entusiast då brukar inte en kaffe räcka vid överlämnandet. En flippare är ju mer här är pengarna kan jag få klockan så jag kommer här ifrån nu, tid är pengar… 😅

Senast ändrad:
Ja det tycker jag faktiskt att jag har fått.
Fint och trevligt välkomnande alltså,i stort sett varenda gång jag tittar in och dricker kaffe,snackar Rolex och försöker få köpa något jag vill ha.

Oftast blir det Nej på min köpförfrågan,och det klarar jag av att få utan att bli så till mig i herrtrosan jag känner behov av att rulla mig på butiksgolvet medan jag skriker och slår omkring mig.

Vill jag gärna ha en till påfågelfjäder?
Absolut.
Klarar jag mig lika bra utan?
Absolut
Blir väl en viss skillnad i känsloresan för dom som tidigare lyckats få fjädrar i hatten och vill addera fler, kontra dom som lyckats spara ihop ett kapital och drömmer om sin första fjäder.

Blir väl en viss skillnad i känsloresan för dom som tidigare lyckats få fjädrar i hatten och vill addera fler, kontra dom som lyckats spara ihop ett kapital och drömmer om sin första fjäder.
Då får väl fjäderköparna handla hos de som vill sälja?
Inte är "Upplevelsen" speciellt annorlunda om du betalar&hämtar hos tex Nymans vs LW.
Däremot kan den ju vara lite roligare där jmfrt med kön till ditt PostNordombud.

Då var det till slut min tur att få hämta min första rolex 😁
IMG_7793.jpeg
IMG_7795.jpeg

Tillbaka
Topp