• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

IMG_8547.png

Vad är poängen med att bjuda in potentiella kunder till butiken om man ändå inte får köpa det man testar? Har stått i kö i 10 månader på två klockor så skulle jag åka till Nymans och mot all förmodan få köpa nått så kommer jag väl per automatik ännu längre ifrån det jag väntar på, eller hur funkar det?
Därför att kunde folk köpa det de ville (Dvs Daytona GMT Sub i stål samt några DJs med hypade tavlor) vore butiken lika stendöd som resten av klockbutikerna på samma gata.

Är det klockor i ädelmetall,diamanter TvåTon eller halvkalla tavlor bör det kunna levereras direkt eller när nästa leverans kommer.

Därför att kunde folk köpa det de ville (Dvs Daytona GMT Sub i stål samt några DJs med hypade tavlor) vore butiken lika stendöd som resten av klockbutikerna på samma gata.

Är det klockor i ädelmetall,diamanter TvåTon eller halvkalla tavlor bör det kunna levereras direkt eller när nästa leverans kommer.
Förstod inte riktigt första stycket, hade folk kunnat få köpa det dom ville skulle det väl va glada dagar på Nymans med en ganska kraftig försäljningsökning som konsekvens snarare än en tvärdöd butik, eller menar du att man vill ha det man inte kan få?

För att parafrasera menar du att de annonserar i hopp om att få snurr på sånt som annars blir liggande?

Fick också mailet förut, det står inte att man kan få köpa något, bara diskutera nästa drömklocka :p
Drömklockan har jag ändå inte råd att köpa - därmed finns inget att diskutera. Jag väntar tåligt på mina beställningar. Får jag den som jag lyckades beställa på Krons - så är jag mer än nöjd. 48-56 månader. 12 av dessa är avverkade. De är bara att kämpa på o skicka ett mail varje år o fråga hur det går.

Drömklockan har jag ändå inte råd att köpa - därmed finns inget att diskutera. Jag väntar tåligt på mina beställningar. Får jag den som jag lyckades beställa på Krons - så är jag mer än nöjd. 48-56 månader. 12 av dessa är avverkade. De är bara att kämpa på o skicka ett mail varje år o fråga hur det går.
Vad väntar du på då?

IMG_8547.png

Vad är poängen med att bjuda in potentiella kunder till butiken om man ändå inte får köpa det man testar? Har stått i kö i 10 månader på två klockor så skulle jag åka till Nymans och mot all förmodan få köpa nått så kommer jag väl per automatik ännu längre ifrån det jag väntar på, eller hur funkar det?
Ändå intressant att dom plötsligt jagar med reklam för Rolex, det borde tala för att det börjar bli lite trögt. Eller är det en knuff mot tidigare Krons-kunder - har ni endast Nymans-trogna fått detta också?

Senast ändrad:
Förstod inte riktigt första stycket, hade folk kunnat få köpa det dom ville skulle det väl va glada dagar på Nymans med en ganska kraftig försäljningsökning som konsekvens snarare än en tvärdöd butik, eller menar du att man vill ha det man inte kan få?

För att parafrasera menar du att de annonserar i hopp om att få snurr på sånt som annars blir liggande?
Snarare tvärt emot.
Kunde vem som helst ramla in och köpa det de ville vad gäller efterfrågade modeller skulle dessa snart vara lika iskalla som strösslade damklockor.
Och Nymans lika tomt som Breitling tre dörrar bort.

För nog är Rolex bra klockor,men inte är de så mycket bättre på något än de märken du kan köpa direkt förutom på att hålla och ofta öka i värde allteftersom tiden går

Vem fan vill ha de andra kan köpa? är något som lyxmarknaden lever på.
Naturligtvis finns instegsmodeller för alla som kan betala,men för att hålla det exklusivt måste det finnas sådant som DU inte får köpa bara för att du har pengar.
Något som enbart "De Utvalda" kan äga och den stora massan tråna efter.

Läs gärna om Vebelen Good.

Har ju alltid funnits lite svalare modeller. Med en svalare marknad på det har de nog ett par 28 mm OPs, nån tvåton Explorer, 37 mm YM osv som de gärna kränger.

Snarare tvärt emot.
Kunde vem som helst ramla in och köpa det de ville vad gäller efterfrågade modeller skulle dessa snart vara lika iskalla som strösslade damklockor.
Och Nymans lika tomt som Breitling tre dörrar bort.

För nog är Rolex bra klockor,men inte är de så mycket bättre på något än de märken du kan köpa direkt förutom på att hålla och ofta öka i värde allteftersom tiden går

Vem fan vill ha de andra kan köpa? är något som lyxmarknaden lever på.
Naturligtvis finns instegsmodeller för alla som kan betala,men för att hålla det exklusivt måste det finnas sådant som DU inte får köpa bara för att du har pengar.
Något som enbart "De Utvalda" kan äga och den stora massan tråna efter.

Läs gärna om Vebelen Good.

Alla vet detta och förstår mekanismen bakom kapitalismens kärna……men likt förbannat går folk dit och frågar om sportmodeller, listor , väntetider handpenning mm …och linkar ut med en besviken tår i ögat och en knuten näve i fickan…….humor…..

Senast ändrad:
Alla vet detta och förstår mekanismen bakom kapitalismens kärna……men likt förbannat går folk dit och frågar om sportmodeller, listor , väntetider handpenning mm …och linkar ut med en besviken tår i ögat och en knuten näve i fickan…….
Jag tror att det faktiskt finns en hel del barn och andra wokesnöflingor som på allvar tror ett vinstdrivande företag måste/ska/bör sälja just DEM vad de önskar när de så önskar.

Annars är det både orättvist och så kränkande man känner att gråta ut i Aftonbladet är ett måste.

Extra-Nytt!

Fritz-Fabians Födelsedag Förstörd.
NymansUr1851 vägrar sälja honom en DaytonaRBOW.

Jag vet inte hur jag ska klara av detta säger e
unge Herr F-F med gråteni rösten.
Jag ville ju så gärna ha just den klockan att visa upp på nästa kalas.
Jag vill inte ha någon annan klocka heller.Allt är bara så orättvist och jag känner mig förminskad och kränkt.
Min pappa kommer ringa sin advokat och se om vi kan få någon ersättning.

1000002712.jpg

Senast ändrad:
Tycker alltid annonser på KS (privatpersoner) legat rimligt i pris sett till marknadsläge. Dock på senare tid noterat att priserna är i linje eller t o m högre än ex. Chrono24 samt gråhandlare (d v s samma pris som ju på Chrono24 inkluderar provision, ev. valutaväxlingsavgift, frakt mm). I synnerhet de mer hajpade modellerna så som BLNR, VTNR, Submariner LV osv.
Weekend till Italien + klocka och ändå komma undan lägre än på KS måste nog vara första gången. :)

Åk runt och fråga vetja. I bästa fall får du som du önskar. I annat fall kan du berätta här om din erfarenhet.
Har tidigare köphistorik hos Rob Engström och har tänkt försöka köpa en sub till min man, men helt omöjligt att få köpa… var ett tag sedan jag var där nu. Har inte testat Nymans så jag tänkte att det är omöjligt pga ingen köphistorik där men kanske värt ett försök ändå.

Aha då har de ändrat nyligen. Rob tog handpenning när jag köpte för två år sedan. Oavsett så spelar det ingen roll, vill bara få köpa en sub date - och det har hittills varit omöjligt 😕
Varför skulle just du få köpa utan motprestation när 100 andra nekas varje dag?
Köp lite iskalla strösslade Breguets åt dig själv så kommer två tre Submariner fram omedelbart

Och det är ju knappast omöjligt få köpa en ny Sub. Du kan ha 50 på din arm inom 48timmar om du vill.
Bara din snåltarm som skriker när du ska betala marknadspris vs listpris....

Köp lite iskalla strösslade Breguets åt dig själv så kommer två tre Submariner fram omedelbart

Och det är ju knappast omöjligt få köpa en ny Sub. Du kan ha 50 på din arm inom 48timmar om du vill.

..........

1727767277027.png

Hahahahahaha. När @FlipSwede slutar kommentera i den här tråden så kommer den begravas lika fort.

Vill man ha en "billig" så kan man dessutom gå på nyvintage som är färdig med patina så kommer man ner i pris!
Handlar det bara om snåltarm då? Jag kan ju känna en trygghet i att få köpa från AD istället från gråhandlare. Eller är det status i att vara första ägare? Eller att få vara med i klubben som köpande kund hos AD?

Jag tycker mig dock se att just sub på gråmarknaden tappat en hel del i värde senaste året, så du kan ju komma undan med vg+ ex för 120-130k fullset. Det är ju extremt nära list så köper inte in på snålhetsargumentet helt och hållet.

Jo...han har verkligen en nyanserad bild av det hela.......uppiggande :)
Absolut.
Däremot så har jag noll sympati med vuxenbarn som kräver/vill ha specialbehandling.

Vet man verkligen inte hur dagens marknad för Rolex plåtklockor ser ut så får man en "Det Bästas"version av mig.
Och tycker man jag är en tråkig jävel som bara repeterar mig så står det ju alla fritt att blockera mig som småbarnen i Björnligan påstår de redan gjort.

Vill man ha en "billig" så kan man dessutom gå på nyvintage som är färdig med patina så kommer man ner i pris!
Handlar det bara om snåltarm då? Jag kan ju känna en trygghet i att få köpa från AD istället från gråhandlare. Eller är det status i att vara första ägare? Eller att få vara med i klubben som köpande kund hos AD?

Jag tycker mig dock se att just sub på gråmarknaden tappat en hel del i värde senaste året, så du kan ju komma undan med vg+ ex för 120-130k fullset. Det är ju extremt nära list så köper inte in på snålhetsargumentet helt och hållet.
Oavsett vad det är som lockar med AD vs Grå så kan vi konstatera att brist på Rolexklockor av modeller som tillverkas är det inte till dagspris.

Och även jag vill ju få vara med i snålklubben och provar givetvis där det är billigast först
Men blir det Nej är det bra så och jag får handla där man vill ha mig som kund eller avstå.

Den har vi hört någon gång förut va? 😂

Absolut.
Däremot så har jag noll sympati med vuxenbarn som kräver/vill ha specialbehandling.

Vet man verkligen inte hur dagens marknad för Rolex plåtklockor ser ut så får man en "Det Bästas"version av mig.
Och tycker man jag är en tråkig jävel som bara repeterar mig så står det ju alla fritt att blockera mig som småbarnen i Björnligan påstår de redan gjort.
Jojo...du drar alltid offerkoftankortet när det inte stryks medhårs......inget nytt under solen. Om en medlem nu inte är lika insatt som den upphöjde Filipswede.....så behöver man ju inte vara otrevlig och såga personen eller hur? Du kan strunta i att svara istället om du inte kan hjälpa till.......repig skiva osv...

Tillbaka
Topp