Jag kan undra vad de tar för 1972:an längst bak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
30.000 pund verkar det somJag kan undra vad de tar för 1972:an längst bak
Rob E arbetar inte längre med handpenning eller listor, enligt ryktet slutar de vara Rolex AD efter årsskiftet. Det de har tillgängligt lägger de ut i butik, funnits en del två ton och datejusts som man kunnat köpa, även populärare datejusts. På Nymans får du kanske sätta upp dig på intresselistan men just för en sub är det nog minst 1 år.Har tidigare köphistorik hos Rob Engström och har tänkt försöka köpa en sub till min man, men helt omöjligt att få köpa… var ett tag sedan jag var där nu. Har inte testat Nymans så jag tänkte att det är omöjligt pga ingen köphistorik där men kanske värt ett försök ändå.
Men själv kan du inte låta bli att svara och prata om offerkoftor?Jojo...du drar alltid offerkoftankortet när det inte stryks medhårs......inget nytt under solen. Om en medlem nu inte är lika insatt som den upphöjde Filipswede.....så behöver man ju inte vara otrevlig och såga personen eller hur? Du kan strunta i att svara istället om du inte kan hjälpa till.......repig skiva osv...
Ah så pass, det visste jag inte att de slutar vara Rolex AD inom kort, där ser man! Får göra ett försök med Nymans, annars försöka jaga beggat.Rob E arbetar inte längre med handpenning eller listor, enligt ryktet slutar de vara Rolex AD efter årsskiftet. Det de har tillgängligt lägger de ut i butik, funnits en del två ton och datejusts som man kunnat köpa, även populärare datejusts. På Nymans får du kanske sätta upp dig på intresselistan men just för en sub är det nog minst 1 år.
Nej, det för nejet har man fått höra några gånger för mycket nu. Får kanske satsa på att leta beggat.Om jag var i färd just nu med att köpa en Submariner 41 date så skulle ja köpa begagnat alla dagar i veckan. Går förmodligen att få tag på en 8-10-15 över list, om inte annat så här på forumet. Jag tycker inte det är värt att springa hos AD och få höra att nej, en sådan får du inte köpa.
Ligger en på k/sNej, det för nejet har man fått höra några gånger för mycket nu. Får kanske satsa på att leta beggat.
Just över list för beg? Då finns det fortfarande bra marginaler för flippare att köpa och sälja oanvända.Andra hand 124060 priser har kommit när i sista året… Chrono 24 visar 125k sek, och de tar ca 10%, så det skulle mena att säljaren får just över list…
Men det också betyder att flipare inte köper 124060 längre, så väntetiden från AD skulle inte vara så dålig…
Då blir väl marginalen ca 20% om du räknar med priser inkl svensk moms.Andra hand 124060 priser har kommit när i sista året… Chrono 24 visar 125k sek, och de tar ca 10%, så det skulle mena att säljaren får just över list…
Men det också betyder att flipare inte köper 124060 längre, så väntetiden från AD skulle inte vara så dålig…
Den liger i Frankrike, så 0 moms. Ingår frakt.Då blir väl marginalen ca 20% om du räknar med priser inkl svensk moms.
Å andra sidan har vi väl inga verifierad säljpriser,utan bara begärda priser att gå efter?
”Oanvända”… difficult to know reallyJust över list för beg? Då finns det fortfarande bra marginaler för flippare att köpa och sälja oanvända.
Menar alltså att man hämtar ut klockan och flippar den direkt ny, där finns det fortfarande bra marginaler.”Oanvända”… difficult to know really
Beror ju på om 1a-köparen återfått fransk moms eller ej,samt vad mer som ingick i grabbnäven klockor som affären innehöll.Den liger i Frankrike, så 0 moms. Ingår frakt.
Säljaren får inte mycket mer än list.
Om jag var i färd just nu med att köpa en Submariner 41 date så skulle ja köpa begagnat alla dagar i veckan. Går förmodligen att få tag på en 8-10-15 över list, om inte annat så här på forumet. Jag tycker inte det är värt att springa hos AD och få höra att nej, en sådan får du inte köpa.
Klockor är väldigt sällan en investering, du bör snarare betrakta dom som konsumtion eller prisspekulation. Vill du investera så är indexfonder ett lämpligare alternativ.Hej, funderar på köpa denna klocka:
Rolex Submariner 16610LN
This Rolex Submariner 16610LN, D-series, from 2005, is in very good overall condition with a sharp case. The watch was serviced by a Rolex Authorised Dealer in 2022, ensuring optimal performance and longevity. It features the classic black dial and bezel, with the reliable Caliber 3135 movement...777chronos.com
Den har servades o är fullpolerad. Vad tycker ni om priset gentemot klockan och dens polering?
Är den prisvärd om man vill ha den till daglig användning samt en investering?
Har ingen bra erfarenhet av klockor och funderar om denna ska bli min första klocka
Varför är den inte bra? MotiveraInte bra
Personligen tycker jag inte det, finns ett gäng SMP300, Pannor och Tudors och Rolex Explorers här på forumet till salu (opolerade med garanti kvar) som jag tycker du får betydligt mycket mer klocka för pengarna.Okej, men vi tar bort ”investeringsraden”. Är klockan prisvärt?
Ja den är polerad. Vet ju att börsen ger mer avkastning. Men är mer ute efter något fysisk. Hur vet man att klockan har dålig stretch?Är den verkligen fulpolerad? Jag tycker den ser okej ut, men är långt ifrån en expert.
Klockor är ingen bra investering ekonomiskt sett, det är bättre än en semesterresa (då det är hyfsat värdebevarande), men det är sämre än eplacering på börsen (i t.ex indexfonder). Om du bortser från den biten så är den väl helt okej.
Dessutom slits klockor och det kostar pengar (service, reparationer, utbytta delar). Dessa oysterlänkar stretchar lätt, så ifall du tänkt använda den typ varje dag hade jag kollat på en nyare referens.
Priset tycker jag är i nivå med vad liknande exemplar gått på på forumet, så bra för att vara en handlare (särskilt när den servats för 2 år sedan). Men det kan vara bra att be om en bild där man kan se hur mycket stretch armbandet har först.