• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Priserna på forumet verkar vara runt 100-110k för just den, så då får man väl ändå säga att Nymans betalat bra som handlare. Med fördelen att man kanske får köpa en ny Rolex lite tidigare.

Se här tex (2023 modell dessutom):
 
Priserna på forumet verkar vara runt 100-110k för just den, så då får man väl ändå säga att Nymans betalat bra som handlare. Med fördelen att man kanske får köpa en ny Rolex lite tidigare.

Se här tex (2023 modell dessutom):
Ja det var mer än jag trodde.
 
Hade ett väldigt trevligt möte hos ÅF igår och fick prova nya 126710GRNR på jubileélänk. Blev helt såld, efter en stund frågade de om jag ville skriva ner mina detaljer för den. Runt ~3 års väntetid. Det kändes genuint och seriöst, har köphistorik sen innan.

Har svårt dock att tro att jag blir tilldelad en sådan ny modell då den verkar vara rätt svår att få tag I. Men man kan ju alltid hoppas. Här kommer bild 🌞
 

Bilagor

  • 1000004549.jpg
    1000004549.jpg
    218.2 KB · Visningar: 2
Hade ett väldigt trevligt möte hos ÅF igår och fick prova nya 126710GRNR på jubileélänk. Blev helt såld, efter en stund frågade de om jag ville skriva ner mina detaljer för den. Runt ~3 års väntetid. Det kändes genuint och seriöst, har köphistorik sen innan.

Har svårt dock att tro att jag blir tilldelad en sådan ny modell då den verkar vara rätt svår att få tag I. Men man kan ju alltid hoppas. Här kommer bild 🌞
Otroligt fin 🤩 jag beställde min i April (precis samma kombo)
Vilken ÅF ? Sa dom 3 år väntetid till dig? Trodde Dom hade slutat med intresselistor.. det sa dom till mig iaf
 
Senast ändrad:
Otroligt fin 🤩 jag beställde min i April (precis samma kombo)
Vilken ÅF ? Sa dom 3 år väntetid till dig? Trodde Dom hade slutat med intresselistor.. det sa dom till mig iaf
Tror ju fortfarande att lappen man fyller i är någon slags "önskelista" 🎅 sen behöver ju inte man hamna sist, det handlar nog mer om bemötandet och tur. Estimerade dem ingen tid till dig?

Blev mest chockad då man har frågat innan och dessa såkallade listor har vart kanonstängda.
 
Tror ju fortfarande att lappen man fyller i är någon slags "önskelista" 🎅 sen behöver ju inte man hamna sist, det handlar nog mer om bemötandet och tur. Estimerade dem ingen tid till dig?

Blev mest chockad då man har frågat innan och dessa såkallade listor har vart kanonstängda.
Till mig sa dom att man numera bara kommer få ett ja eller nej för deras tilldelning för året . så jag fick bara ett meddelande en dag där dom sa att dom kunde ta min beställning och leverans inom ett år . O jag blev oxå rätt chockad då jag oxå bara har fått ett nej under 2 års tid innan. Men plötsligt händer det säger man ju ☺️ men jag ropar inte för högt ännu då jag inte har den på armen än 😇
 
Som flera jag hört på YT har sagt, det är en "normalisering" till läget innan pandemin som sker. Känns som det fortfarande pågår, dagens 10% över list kan vara 0% över list nästa år. Öppnar också upp för fler av dom som verkligen vill köpa och bruka klockan att bli uppskrivna hos AD och med mer sansade väntetider. Visst, vill man inte vänta kan man väl ta 10% över list men räkna bara med en lite fortsatt nedgång i värdet. Backar vi en sex år så fick man ju sig en beg 116610 under list, varför skulle det inte kunna återgå dit?

Enig, dock tänker jag att Rolex styr tillgången mer än pre-Covid. De har ju generellt sett större kontroll över sin distribution genom totalt sett färre AD’s än tidigare och mer integration i AD leden (tex Bucherer).
 
Sitter för skoj skull och kollar priser på chrono24 och uret, min dj36 med fluted,jubilee och grön tavla ligger ny/oanvänd på runt 150-172000kr. Trodde priserna sjunkit de senaste men har aldrig sett just den referensen så dyr nångång.
Förklaring?
 
Sitter för skoj skull och kollar priser på chrono24 och uret, min dj36 med fluted,jubilee och grön tavla ligger ny/oanvänd på runt 150-172000kr. Trodde priserna sjunkit de senaste men har aldrig sett just den referensen så dyr nångång.
Förklaring?
Begär vad du vill.
Behövs bara en enda person som tycker som du så blir det affär. Och existerar ingen så får du kika på din pryl till död-dagar....
 
Begär vad du vill.
Behövs bara en enda person som tycker som du så blir det affär. Och existerar ingen så får du kika på din pryl till död-dagar....
Ja såklart men i somras låg dem runt 130-145, självklart kan man begära vad man vill men överallt tycks man höjt priserna generellt och det rätt mycket. Gäller vad de verkar mest den gröna tavlan.
 
Sitter för skoj skull och kollar priser på chrono24 och uret, min dj36 med fluted,jubilee och grön tavla ligger ny/oanvänd på runt 150-172000kr. Trodde priserna sjunkit de senaste men har aldrig sett just den referensen så dyr nångång.
Förklaring?

Tittar du med priser fallande så är jag inte förvånad och du kan säkert hitta någon som begär 400K också.

 
Finns väl såklart galna priser långt utanför rimlighet också men generellt verkar priserna ökat och de flesta ligger där mellan 150-170, va bara lite överraskad. Hos ad igår verkade de som flera modeller fått längre kötid också utan att gå in på köphistorik och annat.
 
Finns väl såklart galna priser långt utanför rimlighet också men generellt verkar priserna ökat och de flesta ligger där mellan 150-170, va bara lite överraskad. Hos ad igår verkade de som flera modeller fått längre kötid också utan att gå in på köphistorik och annat.

Finns mängder av dom för 130-135K så upplever inte merparten kostar från 150?
 
Ja såklart men i somras låg dem runt 130-145, självklart kan man begära vad man vill men överallt tycks man höjt priserna generellt och det rätt mycket. Gäller vad de verkar mest den gröna tavlan.
Spelar väl noll roll vad nån begärde förut?

Är det för dyrt blir det osålt.
Är du intresserad ger du ett bud om du inte gillar prislappen.
Är du inte intresserad av att köpa kvittar det väl vad än det begärda priset är?
 
Finns väl såklart galna priser långt utanför rimlighet också men generellt verkar priserna ökat och de flesta ligger där mellan 150-170, va bara lite överraskad. Hos ad igår verkade de som flera modeller fått längre kötid också utan att gå in på köphistorik och annat.
Känns som ett önsketänkande från din sida, jag kan också trycka in min ref 214270 och "sort by price: high to low"
 
Känns som ett önsketänkande från din sida, jag kan också trycka in min ref 214270 och "sort by price: high to low"
Är inget önsketänkande utan de dök upp flera random på chrono utan någon sortering och på uret.se är det ju också prissatta på 160 så började bara fundera på vad som hänt då just grön tavla sticker ut mot de andra. Jag tycker själv det är galet högt men det är inte heller jag som försöker sälja. Tänkte att någon här kanske vet varför då många säkert är kunnigare än mig.
 
Är inget önsketänkande utan de dök upp flera random på chrono utan någon sortering och på uret.se är det ju också prissatta på 160 så började bara fundera på vad som hänt då just grön tavla sticker ut mot de andra. Jag tycker själv det är galet högt men det är inte heller jag som försöker sälja. Tänkte att någon här kanske vet varför då många säkert är kunnigare än mig.
Ja, ok. Men som sagt, LW som inte direkt är någon prispressare har en för 140', 2024 "oanvänd". Kan nog vara att det är den färg på tavla som det begärs mest för?
 
Finns väl såklart galna priser långt utanför rimlighet också men generellt verkar priserna ökat och de flesta ligger där mellan 150-170, va bara lite överraskad. Hos ad igår verkade de som flera modeller fått längre kötid också utan att gå in på köphistorik och annat.
Vilka modeller hade fått längre kötid? Vet att vissa som turkos OP, GMT modellerna m.m. sticker ut, men får snarare känslan av att de vanligare datejusts, op, sub, explorer fått mindre kötid?
 
Tillbaka
Topp