Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har följt modellen ganska länge och inte haft bråttom. Tycker det skiljer för lite mot att kunna få ut en sprillans, med full garanti, inget fraktstrul, returstrul etc.Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Är på lista för en date och sades när jag skrev upp mig att jag kunde förvänta mig 3-6 månader ca. Nu har det snart gått snart 6 månader dock.Är det någon som kollat aktuell väntetid för en 124060 Sub alternativt 124270 Explorer på sistone hos Nymans. Hur ser det ut
Uret tar 150 för no date och 170 för date (ny) så obetydligt över list vet jag inte? Sewatches har ”oanvända” för 140 resp 160.Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Om du har 40mil till Byhålan ser du till att boka en tid nästa gång.Är på lista för en date och sades när jag skrev upp mig att jag kunde förvänta mig 3-6 månader ca. Nu har det snart gått snart 6 månader dock.
Någon som vet om det är likadant i Sverige som det beskrivs i resten av världen att man måste in och massera säljarens axlar en gång i veckan för att inte bli bortglömd?
Bor ca 40 mil från storstan så lite svårt att bara svänga förbi. Sist jag var till nymans var det 1 timmes kö innan jag kom in och fick träffa ny säljare som inte kunde säga någonting om status, lite som förväntat såklart.
Försökte boka tid med säljaren men han jobbade inte den dagen. Så tänkte att jag svänger förbi ändå eftersom jag skulle till Arlanda oavsett.Om du har 40mil till Byhålan ser du till att boka en tid nästa gång.
Så slipper du vänta.
Sverige badar i Rolex jfrt med
Hmmm, jo jag har sett att Explorer:n ligger under list på ganska många ställen just nu, men personligen så köper jag med avsikt att aldrig sälja så gillar att ha en helt sprillans utan repor och liknande.Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Bad du om kontaktuppgifter till säljaren när du skrev upp dig för din sub date eller kontaktade du bara Nymans kundtjänst innan...Försökte boka tid med säljaren men han jobbade inte den dagen. Så tänkte att jag svänger förbi ändå eftersom jag skulle till Arlanda oavsett.
Nej jag glömde den viktiga detaljen. Därefter har jag mejlat nymans och skrivit vilken säljare jag vill komma i kontakt med men har då bara fått ett copy paste svar om hur hög den globala efterfrågan är på rolexBad du om kontaktuppgifter till säljaren när du skrev upp dig för din sub date eller kontaktade du bara Nymans kundtjänst innan...
Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.
”Ni har ingen sub inne?”
”Jo vi har en blå (smurf) i vitt guld och en i helguld”
”Jojo men en vanlig sub?”
”Nej tyvärr inte”
”Kan jag lägga handpenning på en?”
”Vi jobbar tyvärr inte med det”
Märkbart frustrerad ”När får in en sub då?”
”Det vet vi tyvärr inte”
Haha undra hur många såna kunder som dagligen traskar in på valfri AD.
Haha sant, men tror priset avskräckte något”En vanlig sub?” Säljaren kunde gjort det lätt för sig och frågat varför han vill ha något som en ”vanlig sub” istället för en cookiemonster eller helguldare, som är ovanligare!
Åtminstonde ett tjugotal sist jag frågade.Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.
”Ni har ingen sub inne?”
”Nej tyvärr inte”
”Det vet vi tyvärr inte”
Lyft telefonluren och ring.Nej jag glömde den viktiga detaljen. Därefter har jag mejlat nymans och skrivit vilken säljare jag vill komma i kontakt med men har då bara fått ett copy paste svar om hur hög den globala efterfrågan är på rolex
Vad tror forumets suraste tråd om Rolex senaste patent kring nfc chip i boetterna för att verifiera äkthet etc. Vacheron har mekat med det tidigare, frågan är om det snart sätts i produktion..
Fast i denna sura (?) tråd måste du ju fråga om vi tror nfc-chippen kommer öka värdet, sänka kötider, förenkla digitalt flirtande med AD etcVad tror forumets suraste tråd om Rolex senaste patent kring nfc chip i boetterna för att verifiera äkthet etc. Vacheron har mekat med det tidigare, frågan är om det snart sätts i produktion..
Välkommen in i värmen.Det verkar som att datejust och Explorer har rätt mycket kortare väntetid än en OP36. Stämmer det med vad ni hört också?
Nån som har erfarenhet av nån av ovanstående? En basic då. Typ svart urtavla
Står på lista på en OP36 men de kunde inte säga nåt alls om hur länge de trodde.
(Hängt på forumet länge som läsare, men ny som postare)
Säljare som använder ordet "tyvärr" i var och varannan mening borde gå en kommunikationskurs.Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.
”Ni har ingen sub inne?”
”Nej tyvärr inte”
”Det vet vi tyvärr inte”
Jag får nog överväga en datejust istället. Där hörde jag prat om typ 2-4 månader väntan från AD.Välkommen in i värmen.
Det beror nog på vilken OP du är ute efter men generellt är min gissning ja.
OP i blått/svart/silver är ganska attraktiva iom att de är ganska neutrala.
OP i de lackerade tavlorna kommer i mindre upplagor och därför svårare.
sedan är ju OP'n instegs modellen så prisbilden är ju attraktivare.
Att Rob tappar Rolex har det väl spekulerats i rätt länge.Jag får nog överväga en datejust istället. Där hörde jag prat om typ 2-4 månader väntan från AD.
Apropå AD. Pratade precis med Rob Engström i Stockholm och hon sa uttryckligen att de inte kommer ha Rolex efter nyår.
Intressant att Stockholm går från 3 till 1 på relativt kort tid.
Vilken dj är det 2-4 mån på då? Halvguld?Jag får nog överväga en datejust istället. Där hörde jag prat om typ 2-4 månader väntan från AD.
Apropå AD. Pratade precis med Rob Engström i Stockholm och hon sa uttryckligen att de inte kommer ha Rolex efter nyår.
Intressant att Stockholm går från 3 till 1 på relativt kort tid.
TT går du ut med samma dag i stort sett om du inte har krav på tavla.Vilken dj är det 2-4 mån på då? Halvguld?
Säljaren lär ju vara nöjd!Veckans auktion. Det blir 320 000 med provision.