• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
 
Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Jag har följt modellen ganska länge och inte haft bråttom. Tycker det skiljer för lite mot att kunna få ut en sprillans, med full garanti, inget fraktstrul, returstrul etc.
Dessutom bjöds det på ett glas bubbelvatten :)
 
Är det någon som kollat aktuell väntetid för en 124060 Sub alternativt 124270 Explorer på sistone hos Nymans. Hur ser det ut
Är på lista för en date och sades när jag skrev upp mig att jag kunde förvänta mig 3-6 månader ca. Nu har det snart gått snart 6 månader dock.

Någon som vet om det är likadant i Sverige som det beskrivs i resten av världen att man måste in och massera säljarens axlar en gång i veckan för att inte bli bortglömd?

Bor ca 40 mil från storstan så lite svårt att bara svänga förbi. Sist jag var till nymans var det 1 timmes kö innan jag kom in och fick träffa ny säljare som inte kunde säga någonting om status, lite som förväntat såklart.
 
Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Uret tar 150 för no date och 170 för date (ny) så obetydligt över list vet jag inte? Sewatches har ”oanvända” för 140 resp 160.
Prestigewatches har för runt 125-140 också.
 
Är på lista för en date och sades när jag skrev upp mig att jag kunde förvänta mig 3-6 månader ca. Nu har det snart gått snart 6 månader dock.

Någon som vet om det är likadant i Sverige som det beskrivs i resten av världen att man måste in och massera säljarens axlar en gång i veckan för att inte bli bortglömd?

Bor ca 40 mil från storstan så lite svårt att bara svänga förbi. Sist jag var till nymans var det 1 timmes kö innan jag kom in och fick träffa ny säljare som inte kunde säga någonting om status, lite som förväntat såklart.
Om du har 40mil till Byhålan ser du till att boka en tid nästa gång.
Så slipper du vänta.

Sverige badar i Rolex jfrt med här (USA)
 
Okej, låter som att det öppnats upp ganska bra ändå? Jag har ingen köphistorik hos de förutom att jag köpte jubilee till min datejust.
 
Explorern lär du kunna få relativt snabbt. Personligen hade jag dock kollat på andrahand för de två modellerna. Suben ligger obetydligt över list och explorern kan du få för 10-15 k under i bra skick.
Hmmm, jo jag har sett att Explorer:n ligger under list på ganska många ställen just nu, men personligen så köper jag med avsikt att aldrig sälja så gillar att ha en helt sprillans utan repor och liknande.
 
Bad du om kontaktuppgifter till säljaren när du skrev upp dig för din sub date eller kontaktade du bara Nymans kundtjänst innan...
Nej jag glömde den viktiga detaljen. Därefter har jag mejlat nymans och skrivit vilken säljare jag vill komma i kontakt med men har då bara fått ett copy paste svar om hur hög den globala efterfrågan är på rolex
 
Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.

”Ni har ingen sub inne?”
”Jo vi har en blå (smurf) i vitt guld och en i helguld”
”Jojo men en vanlig sub?”
”Nej tyvärr inte”
”Kan jag lägga handpenning på en?”
”Vi jobbar tyvärr inte med det”
Märkbart frustrerad ”När får in en sub då?”
”Det vet vi tyvärr inte”

Haha undra hur många såna kunder som dagligen traskar in på valfri AD.
 
Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.

”Ni har ingen sub inne?”
”Jo vi har en blå (smurf) i vitt guld och en i helguld”
”Jojo men en vanlig sub?”
”Nej tyvärr inte”
”Kan jag lägga handpenning på en?”
”Vi jobbar tyvärr inte med det”
Märkbart frustrerad ”När får in en sub då?”
”Det vet vi tyvärr inte”

Haha undra hur många såna kunder som dagligen traskar in på valfri AD.

”En vanlig sub?” Säljaren kunde gjort det lätt för sig och frågat varför han vill ha något som en ”vanlig sub” istället för en cookiemonster eller helguldare, som är ovanligare!
 
Inne hos AD idag med en kollega. Överhörde en frustrerad potentiell kund.

”Ni har ingen sub inne?”
”Jo vi har en blå (smurf) i vitt guld och en i helguld”
”Jojo men en vanlig sub?”
”Nej tyvärr inte”
”Kan jag lägga handpenning på en?”
”Vi jobbar tyvärr inte med det”
Märkbart frustrerad ”När får in en sub då?”
”Det vet vi tyvärr inte”

Haha undra hur många såna kunder som dagligen traskar in på valfri AD.
Åtminstonde ett tjugotal sist jag frågade.
 
Vad tror forumets suraste tråd om Rolex senaste patent kring nfc chip i boetterna för att verifiera äkthet etc. Vacheron har mekat med det tidigare, frågan är om det snart sätts i produktion..
 
Kul att höra att tilldelning sjunkit på Explorer 2 . Har stått på krons och är nu över flyttad till nymans fick tilldelning efter ca 1-år men tackade dessvärre nej då. Och få hur lång tid det tar nu
 
Tillbaka
Topp