• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jag får nog överväga en datejust istället. Där hörde jag prat om typ 2-4 månader väntan från AD.

Apropå AD. Pratade precis med Rob Engström i Stockholm och hon sa uttryckligen att de inte kommer ha Rolex efter nyår.

Intressant att Stockholm går från 3 till 1 på relativt kort tid.
Köp den du vill ha. Finns inget annonsering till att köpa en nästan klocka. Iaf inte när det kommer till Rolex.
Att Rob tappar är ingen skräll men bra exempel på hur det går för AD’s som fokuserar på kortsiktiga vinster. Det ledde ju till att man förlorade Hovleverantörs sigillet och därmed mkt prestige. Att man sedan tagit handpenning och kört sin egen tolkning på lagen och Rolex direktiv har ju inte hjälpt. 🤷🏻‍♂️
 
Köp den du vill ha. Finns inget annonsering till att köpa en nästan klocka. Iaf inte när det kommer till Rolex.
Att Rob tappar är ingen skräll men bra exempel på hur det går för AD’s som fokuserar på kortsiktiga vinster. Det ledde ju till att man förlorade Hovleverantörs sigillet och därmed mkt prestige. Att man sedan tagit handpenning och kört sin egen tolkning på lagen och Rolex direktiv har ju inte hjälpt. 🤷🏻‍♂️

Jag den sista personen som skulle försvara Rob på något sett.. Men dom var inte ensamma med att jobba som dom gjorde.
Sedan finns det ju andra saker dom gjort som inte varit till deras fördel.
Rolex ville att dom skulle renovera i ett tiotal år men Rob var för snåla och vägrade under många år.
 
TT går du ut med samma dag i stort sett om du inte har krav på tavla.
36/41 stål bör du kunna få relativt omgående ( Direkt till några månader) om du är öppen för slät glasring och tavelfärg.
Ja halvguld fanns hos ad på hyllan när jag va där för några veckor sedan och slät ring på oyster e nog hyfsat lätt men inte så säker på att jubilee med räfflad guldring är lika lätt.
 
Säljaren ger kontanter till köparen som sen köper klockan för säljarens pengar. Samtidigt som 35-40 % stannar hos Bukkan. Fattar inte upplägget?
Man kan ju tänka dig att varken säljaren eller köparen är verkliga huvudmän utan målvakter. Sedan använda auktionen som en mellanhand för att legitimera ett marknadspris.

Lägg där till att penningtvätt sällan är en enskild transaktion utan en del i ett led av transaktioner för pengar och varor till uppblåsta perioder byter ägare för att dölja ursprunget.
Att få betala % till auktionsförrättaren är ju bara priset för att genomföra tvätten.
 
Man kan ju tänka dig att varken säljaren eller köparen är verkliga huvudmän utan målvakter. Sedan använda auktionen som en mellanhand för att legitimera ett marknadspris.

Lägg där till att penningtvätt sällan är en enskild transaktion utan en del i ett led av transaktioner för pengar och varor till uppblåsta perioder byter ägare för att dölja ursprunget.
Att få betala % till auktionsförrättaren är ju bara priset för att genomföra tvätten.

Kanske funkar så idag, men generellt förr brukade man säga att tvätt kostar mellan 10% upp till 30% på beloppet beroende på hur vita de behöver bli och hur bråttom man har.
 
Att Rob tappar Rolex har det väl spekulerats i rätt länge.
Prestigeförlust som måste svida rejält att först Patek lämnar och nu,om det är sant, Rolex.

Fullt förståeligt från Rolex sida, nu när yxan har gått ett bra tag bland mindre ÅFs, att i någon mörk pisshörna bland tingeltangelbutiker och turistfällor vill man inte synas.
Vad Rob&Co ska göra den 2a Januari och framledes kan man ju spekulera i...
Men Nymansgruppen måste ju skratta hela vägen till banken just nu,och jag har ju mina funderingar på vad som kommer ske där framledes.
Måste ju bli konken för Rob E? De förlorar både Rolex och Tudor, några år sen blev de av med hela Swatch Group, vad kommer liksom finnas kvar.
 
Måste ju bli konken för Rob E? De förlorar både Rolex och Tudor, några år sen blev de av med hela Swatch Group, vad kommer liksom finnas kvar.
Jag är benägen att hålla med dig.Inte att de går i konkurs utan att de självmant säljer butiken om någon tycker att det finns ett värde i namnet/inte förlänger hyreskontraktet.

För vilka varor/märken kan man ta in som
1. Vill förknippas med en ÅF som tappat prestigemärken och nu tvingas leta efter ersättare.
2.Anser butiksläget passar för exponering av deras produkter.
3.Inte redan har ÅFs i City (Eller vilket område nu ÅFkalsusulen om exklusivitet täcker)

Jag har svårt att se (egentillverkade)smycken kan fylla upp tomrummet efter Rolex/Tudor
 
Jag är benägen att hålla med dig.Inte att de går i konkurs utan att de självmant säljer butiken om någon tycker att det finns ett värde i namnet/inte förlänger hyreskontraktet.

För vilka varor/märken kan man ta in som
1. Vill förknippas med en ÅF som tappat prestigemärken och nu tvingas leta efter ersättare.
2.Anser butiksläget passar för exponering av deras produkter.
3.Inte redan har ÅFs i City (Eller vilket område nu ÅFkalsusulen om exklusivitet täcker)

Jag har svårt att se (egentillverkade)smycken kan fylla upp tomrummet efter Rolex/Tudor

Kina restaurang?
 
Tillbaka
Topp