Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha vad spännande för det är inte vad jag hört från AD!Dem kan beställa allt och få det, förutom off catalog modellerna, där Rolex bestämmer allokering. Men off catalog är en annan nisch som jag inte vill gå in på här
Ja, det är ju upp till ADn att berätta sånt eller inte. Oftast enklare att inte säga det för att undvika frågor om rättvisa etcHaha vad spännande för det är inte vad jag hört från AD!
Ja men det är ju märkligt att de säger olika saker. Jag förstår faktiskt inte hur rolex leveranssystem och kommunikation om vilka klockor som kommer och när kan vara så bristfällig. De borde värna om sina återförsäljare och försöka hjälpa dem, för att få så nöjda kunder som möjligt. Det är nästan så man misstänker att det är ett aktivt val.Ja, det är ju upp till ADn att berätta sånt eller inte. Oftast enklare att inte säga det för att undvika frågor om rättvisa etc
Problemet är nog inte Rolex. Snarare att AD inte orkar förklara 20ggr per dag for kunder som ändå kommer bli förbannade för att de inte kan köpa direkt.Ja men det är ju märkligt att de säger olika saker. Jag förstår faktiskt inte hur rolex leveranssystem och kommunikation om vilka klockor som kommer och när kan vara så bristfällig. De borde värna om sina återförsäljare och försöka hjälpa dem, för att få så nöjda kunder som möjligt. Det är nästan så man misstänker att det är ett aktivt val.
Ja men det är ju märkligt att de säger olika saker. Jag förstår faktiskt inte hur rolex leveranssystem och kommunikation om vilka klockor som kommer och när kan vara så bristfällig. De borde värna om sina återförsäljare och försöka hjälpa dem, för att få så nöjda kunder som möjligt. Det är nästan så man misstänker att det är ett aktivt val.
100%, fått det erkänt till och medDet är förmodligen en del i sin affärsidé strategi att ha en viss mystik
Det räcker ju för de att veta vilka klockor som kommer under året, och några veckor innan när paketet är på väg som jag pratade om innan.Ja men det är ju märkligt att de säger olika saker. Jag förstår faktiskt inte hur rolex leveranssystem och kommunikation om vilka klockor som kommer och när kan vara så bristfällig. De borde värna om sina återförsäljare och försöka hjälpa dem, för att få så nöjda kunder som möjligt. Det är nästan så man misstänker att det är ett aktivt val.
Du räknar inte med en prishöjning 1/1?Har någon nån uppfattning om vad som är rimligt att betala för en plåt sub no date 2023/24 nyskick? Har läst och hört att begagnatmarknaden ska ligga ca 10% över nypris nu men stämmer inte när jag kollar blocket eller C24 direkt. 135-140k ser ut att vara begärt pris. Enligt många självutnämnda experter så är detta bara priset som begärs men inte längre vad dem får. Kommer vänta på ÅF ett halvår till och därefter ge mig ut på begagnatmarknaden om man inte får det magiska samtalet.
Jo jag bör väl ta med 4-5% höjning i beräkningen med. Har inte lagt någon bud än då jag fortfarande sitter och ber om samtal från ÅFDu räknar inte med en prishöjning 1/1?
Har du lagt bud på någon klocka?
Vad blev isåfall svaret? Fick du
Du kanske ska kolla här?Har någon nån uppfattning om vad som är rimligt att betala för en plåt sub no date 2023/24 nyskick? Har läst och hört att begagnatmarknaden ska ligga ca 10% över nypris nu men stämmer inte när jag kollar blocket eller C24 direkt. 135-140k ser ut att vara begärt pris. Enligt många självutnämnda experter så är detta bara priset som begärs men inte längre vad dem får. Kommer vänta på ÅF ett halvår till och därefter ge mig ut på begagnatmarknaden om man inte får det magiska samtalet.
Tack, mycket uppskattat, dumt av mig att kolla här på forumet förstDu kanske ska kolla här?
Avslutad - Rolex Submariner 124060
Till salu en i stort sätt oanvänd Rolex Submariner ref 124060.Klockan är uttagen 2022-09. Använd av mig för första 2024-10-05. Rolex worldwide-garanti gäller till 2027-09. Givetvis fullset. Köpte klockan av den mycket trevliga handlaren @steffe här på forumet 2024-10-04. Om du använder lupp så...klocksnack.se
Avslutad - Rolex Submariner - PB2
Till salu en helt oanvänd Rolex Submariner ref 124060. Klockan är uttagen 2022-09. Rolex worldwide-garanti gäller till 2027-09. Givetvis fullset. Pris? (137 000 kr) (129 000 kr) 125 000 kr Vart? I Göteborg men kan även skickas försäkrat. Köpare betalar frakt. Retur? Se returpolicy. Mina...klocksnack.se
Avslutad - Rolex Submariner 124060 PB
Bumpar till 128k’ Säljer en ny 124060, uthämtad av AD i Sthlm under Juli. Givetvis fullset och i nära nyskick då den enbart testats/använts under senaste veckan. Efter några dygns testkörning har jag landat i att nya 12-serien tyvärr är något för stor för min tunna handled. Kvitto på köpet ges...klocksnack.se
”Mystiken”….. ni är för sköna. Ni får det att låta som att det är dvärgen från Twin Peaks som konspiratoriskt sitter med ett tombola.Det räcker ju för de att veta vilka klockor som kommer under året, och några veckor innan när paketet är på väg som jag pratade om innan.
Men absolut att det är en viss ”mystik” för ADn med, sedan finns det mesta ändå i lager sedan tidigare för rätt kund.
Ja, jag hade kunnat gå i en djupare diskussion och ta upp marknad mm men det valde jag att inte göra Absolut att det spelar roll med”Mystiken”….. ni är för sköna. Ni får det att låta som att det är dvärgen från Twin Peaks som konspiratoriskt sitter med ett tombola.
Min gissning är att iom att allokering på antal enheter sker på nationell nivå så tillämpar Rolex en slutgiltig dynamisk allokering på landets AD utvärderat och baserat på olika marknadsfaktorer. Vilket egentligen är samma sak som när valfritt företag implementerar sin marknadsstrategi för valfri marknad. Även Rolex i detta fallet använder allokering som en slags PR till skillnad mot vanliga marknadsföringskampanjer.
Sedan är det säkert ”mystiskt” för en enskild AD som inte kan se helheten och hur man utvärderats.
Förstår, men ska man tolka träden så bygger ju 70% på att Rolex är onda, 25% på att AD är onda och 5% att världen i sig är elak. Ingen som ser till att konsumenten har en stor del i att det är som det är.Ja, jag hade kunnat gå i en djupare diskussion och ta upp marknad mm men det valde jag att inte göra Absolut att det spelar roll med
Förstår, men ska man tolka träden så bygger ju 70% på att Rolex är onda, 25% på att AD är onda och 5% att världen i sig är elak. Ingen som ser till att konsumenten har en stor del i att det är som det är.
Jag älskar min AD personligen och har en bra relation, de har förklarat saker längst vägen som i början var oklara och försöker sitt bästaFörstår, men ska man tolka träden så bygger ju 70% på att Rolex är onda, 25% på att AD är onda och 5% att världen i sig är elak. Ingen som ser till att konsumenten har en stor del i att det är som det är.
Får man fråga vilken modell?Har stått på lista i 2 år hos AD där jag har köp och servciehistorik trots att de har ett ex av klockan inne (obs inte en dummy).....
Har inte sålt ngt jag köpt där.
SpriteFår man fråga vilken modell?
Plötsligt händer det!
Det hade varit ngt. Vi får väl se om det händer även här.Plötsligt händer det!
Grattis, hur länge fick du vänta och har du någon tidigare köp historik?Plötsligt händer det!
CringePlötsligt händer det!