• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

126tkr utan valutappslag.
IMG_1438.jpeg

Helt rätt.
Och dessutom ska väl valutapåslag på 1.5 nånting procent läggas till EUR pris plus ev resa dit klockan finns.

Ljuger man i egen plånbok och inte tar med vad det faktiskt kostar att resa till säg Berlin tor så kanske det går att spara 5000kr på en plåtklocka.

Det beror ju på om man kombinerar det hela.
Vad kostar bensinen per liter?
Vad är svaret där? Det beror på hur långt man har till macken.

Det beror ju på om man kombinerar det hela.
Vad kostar bensinen per liter?
Vad är svaret där? Det beror på hur långt man har till macken.
Visst. Är du ändå där så...

Min poäng var väl att inte stirra,sig blind på listpris om resan kostar mer än mellanskillnaden. Precis som ditt mackexempel. Inte nån besparing köra 6mil omväg för att literpriset är 30öre billigare

Visst. Är du ändå där så...

Min poäng var väl att inte stirra,sig blind på listpris om resan kostar mer än mellanskillnaden. Precis som ditt mackexempel. Inte nån besparing köra 6mil omväg för att literpriset är 30öre billigare

Samtidigt så kan det vara vettigare att ta sig till Tyskland än till någon av de svenska städerna, beroende på var man bor.
Har man lön i Euro, så är det inte mycket växlingsavgift. Jag har växlingsavgift även på mjölken jag köper i Sverige då min lön är i utländsk valuta.

Samtidigt så kan det vara vettigare att ta sig till Tyskland än till någon av de svenska städerna, beroende på var man bor.
Har man lön i Euro, så är det inte mycket växlingsavgift. Jag har växlingsavgift även på mjölken jag köper i Sverige då min lön är i utländsk valuta.
Då är ju du ett specialfall.
För de flesta som bor i Sverige har ju inkomster i SEK och bor inte i Skåne.

Rekommenderar att du sneglar på banker som erbjuder kort där du inte har växlingsavgifter.

Restid är inte gratis om din tid är värd något.
Ofta är jag både gammal fet&lat,därför betalar jag gärna för min bekvämlighet istf att alltid leta "Bästa Pris".

Jag håller till ca 675mil väster om Stockholm

Precis, det betyder att listpris kan man egentligen bara stryka.
Dessutom har det kostat en hel del att tjäna pengarna och för mig som flyger varje vecka så är nog priset på en plåtis norr om 200k strecket.
Hade du däremot flugit till Stockholm så hade det kunna bli billigare om du inte räknar med din otroligt värdefulla tid och har lust att flyga economy.

Restid är inte gratis om din tid är värd något.
Ofta är jag både gammal fet&lat,därför betalar jag gärna för min bekvämlighet istf att alltid leta "Bästa Pris".

Jag håller till ca 675mil väster om Stockholm
De som har lite bildning vet att om man reser västerut från Stockholm över en lång sträcka, kommer jordens krökning och rotationsaxel göra att man hamnar på en annan breddgrad, eftersom man korsar olika geografiska regioner. Resan på 675 mil västerut leder dig därför långt söderut också. Nämligen till närheten av Paraguay som ligger på 23°–27° S.

God Jul pojkar!

Vad tycker tråden om Rolex nya uppdaterade emballage? Grön ytterkartong vs den gamla vita ytterboxen som lätt blev dassig känns positivt!

Tillbaka
Topp