126tkr utan valutappslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man! Ett fynd alltsåDet är ju billigare än i sverige
126343kr enligt XE för ögonblicket
Härligt, hemma staden!Säffle alltså! Mkt trevligt på Somas!
Där ser man! Ett fynd alltså
Absolut. Det är alltid ett fynd från ADDär ser man! Ett fynd alltså
Tyskland har 19% MwST.Det är ju billigare än i sverige
126343kr enligt XE för ögonblicket
Tyskland har 19% MwST.
Fortfarande billigare?
Jag fick min för ca ett halvår sedan, fick vänta ca ett år, ingen historik. Köpt på Nymans. Skulle gissa på halva tiden idag, om ens det.Någon som har koll på nuvarande väntetid/ möjlighet att ställa sig i kö på en vit Explorer 2 utan köphistorik?
Vet inte riktigt sanningshalten i denna men sett att det florerar inlägg I sociala media baserat på denna nya prislista:
Helt rätt.Det beror på om man kan slippa betala moms
Helt rätt.
Och dessutom ska väl valutapåslag på 1.5 nånting procent läggas till EUR pris plus ev resa dit klockan finns.
Ljuger man i egen plånbok och inte tar med vad det faktiskt kostar att resa till säg Berlin tor så kanske det går att spara 5000kr på en plåtklocka.
Visst. Är du ändå där så...Det beror ju på om man kombinerar det hela.
Vad kostar bensinen per liter?
Vad är svaret där? Det beror på hur långt man har till macken.
Visst. Är du ändå där så...
Min poäng var väl att inte stirra,sig blind på listpris om resan kostar mer än mellanskillnaden. Precis som ditt mackexempel. Inte nån besparing köra 6mil omväg för att literpriset är 30öre billigare
Då är ju du ett specialfall.Samtidigt så kan det vara vettigare att ta sig till Tyskland än till någon av de svenska städerna, beroende på var man bor.
Har man lön i Euro, så är det inte mycket växlingsavgift. Jag har växlingsavgift även på mjölken jag köper i Sverige då min lön är i utländsk valuta.
Då är ju du ett specialfall.
För de flesta som bor i Sverige har ju inkomster i SEK och bor inte i Skåne.
Nej men i Mälardalen eller söderut. Och de norr om har väl ändå närmare till Sthlm än Tyskland?De flesta i Sverige bor inte i Stockholm.
Rekommenderar att du sneglar på banker som erbjuder kort där du inte har växlingsavgifter.Samtidigt så kan det vara vettigare att ta sig till Tyskland än till någon av de svenska städerna, beroende på var man bor.
Har man lön i Euro, så är det inte mycket växlingsavgift. Jag har växlingsavgift även på mjölken jag köper i Sverige då min lön är i utländsk valuta.