Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul grej med nya referensen är den inte står någon stans på hemsidan med Mark 2 starbucksen men i URL på hemsidan står de 0002 i slutet
Handlar dock inte om Mark 2. Handlar om att LV har 0002, om jag inte minns fel.
(och off topic i denna tråd)
Är det någon som har handlat hos Rob på senaste tiden och vet hur läget är där?
Kanske är sanning i det på sistone, då dom sägs förlora Rolex per årsskiftet och då blir det kanske svårt att bara jobba listor…@Tenson det innebär, med andra ord, ett svårt lägeÄr väl likt som hos alla andra.
Däremot påstod dom att dom lägger ut allt möjligt titt som tätt och att det är först till kvarn som gäller. Gäller alltså även SS GMT osv, man får besöka butiken eller ringa varje dag.
Hur mycket sanning det är i det vet jag inte![]()
Gissningsvis inte ett dugg.Är väl likt som hos alla andra.
Däremot påstod dom att dom lägger ut allt möjligt titt som tätt och att det är först till kvarn som gäller. Gäller alltså även SS GMT osv, man får besöka butiken eller ringa varje dag.
Hur mycket sanning det är i det vet jag inte![]()
Vad tror vi om höjningen den 1a? Läst på olika sidor om alltifrån 1-6%. Något konkret? Någon som fått leverans på nåt skoj de senaste?![]()
Råkade dubbelpostaVad tror vi om höjningen den 1a? Läst på olika sidor om alltifrån
Va ganska blygsam höjning bortsett från daytona i guld då.Prisjustering Rolex 1/1/25
Enligt DavidSW skall dokumentet vara korrekt. Ping @SWC som brukar ha insiderinfoklocksnack.se
Sen lär det ske valutajustering för varje enskilt land antar jag.
Här har du nya prislistan för USAVad tror vi om höjningen den 1a? Läst på olika sidor om alltifrån 1-6%. Något konkret? Någon som fått leverans på nåt skoj de senaste?![]()
Som jag kan tyda min klocka så ligger den på 102 200kr med dagens valutakurs exkl skatt/moms. Vad är momsen i usa?Här har du nya prislistan för USA
Rolex January 1st 2025 UPDATED PRICE LIST - Rolex Forums - Rolex Forum
Rolex January 1st 2025 UPDATED PRICE LIST Rolex General Discussionrolexforums.com
Som jag kan tyda min klocka så ligger den på 102 200kr med dagens valutakurs exkl skatt/moms. Vad är momsen i usa?
Samma som detta är min (o)kvalificerade gissning.Vad tror vi om tillgängligheten på klockor från AD under kommande år då?
Inga hiskeliga prisökningar förutom Daytonan egentligen?
Nymans hade 4-5 med "tråkiga" tavlor som var tillgängliga omedelbart för "rätt kund" i September.På tal om daytona i helguld, hur svåra är dom att få från ad? Stål har man ju hört om 5-10 år men guld brukar ju va lite lättare. Submariner guld brukar man ju kunna få direkt över disk exempelvis.
Halvguld med vit tavla fanns inne på Rob Eng. i september över disk , jag har ingen historik där.På tal om daytona i helguld, hur svåra är dom att få från ad? Stål har man ju hört om 5-10 år men guld brukar ju va lite lättare. Submariner guld brukar man ju kunna få direkt över disk exempelvis.
Jo jag vet att de beror på vem man är å ditten å datten men har aldrig funderat på just helguld daytona tidigare så undrade bara på ett ungefär hur de ser ut me dom.Vi borde knåpa ihop en bot som känner igen frasen ”hur svår är X att få från AD” som automatiskt svarar med ”det beror på vem DU är”
Jo jag vet att de beror på vem man är å ditten å datten men har aldrig funderat på just helguld daytona tidigare så undrade bara på ett ungefär hur de ser ut me dom.
TaxFree inga problem
Jasså jag kom fram i väntelistan på en datejust och frågade specifikt på Tax-free på Nymans, fick tydligen nej som svar men att jag var välkommen att köpa klockan inkl moms. Detta var för 1 år sen ungefär och jag lät då klockan gå till någon annan (klockan jag att köpa grey 5-10% över list då)
Tax-free ordnar du väl själv så länge korrekt dokumentation finns.
Nymans som tillhandahåller taxfree kvitto och det var just det dom ej ville göra på vissa Rolex modeller.
Ah, då blir det knepigt för kineserna som tänkt handla på ”rea”
Kineser och övriga turister får endast Tax-free på det Nymans vill sälja.
Sen är det en promille kinesiska turister idag jämfört med 5+ år sedan och inte heller längre någon "rea" för dom.