• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Vilka utföranden av DJ tror ni det är troligast att de är möjliga att köpa hos AD, inom överskådlig tid alltså. Är det TT-modeller, eller bara de med slät ring, eller annat? Några DJ-modeller som är mer eller mindre omöjliga?
Tacksam för svar.

Vilka utföranden av DJ tror ni det är troligast att de är möjliga att köpa hos AD, inom överskådlig tid alltså. Är det TT-modeller, eller bara de med slät ring, eller annat? Några DJ-modeller som är mer eller mindre omöjliga?
Tacksam för svar.
Stät ring med oyster länk är nog minst poppis, samma med TT i liknade utförande.

Tacksam för svar.
Ju mer premium begagnade desto mindre sannolikt att de är tillgängliga.
Ju mer rabatterade desto större sannolikhet att de är.
Tex TT 36mm med diamantring eller diamantindex

• Like
Reactions: Man
Jag sitter och drömmer lite om klockor som jag inte har budget för för tillfället. ;)

Med det sagt så är jag nyfiken på hur "het" Yacht-Master 37 mm är? Någon som har en aning om hur tillgång och efterfrågan ser ut för den? Är väl inte den typiskt efterfrågade storleken, så svårt att gissa tänker jag.

Jag sitter och drömmer lite om klockor som jag inte har budget för för tillfället. ;)

Med det sagt så är jag nyfiken på hur "het" Yacht-Master 37 mm är? Någon som har en aning om hur tillgång och efterfrågan ser ut för den? Är väl inte den typiskt efterfrågade storleken, så svårt att gissa tänker jag.
Den kan du sannolikt få snabbt.

Givet vad du skrev i andra tråden kan den nog vara ett mycket bra alternativ, om du vill ha den moderna Rolex-looken. Men väl värt att pröva en GMT 16710, då dessa är väsentligt mer slimmade än sexsiffrigt.

Jag gick i samma tankar nyligen, upplevde dock YM37 som för liten, har haft ett par DJ36 innan samt testat BB54 som lirat väldigt bra på armen. Dessvärre gjorde inte YM det, så om du inte testat, gör det!

Håller med ovan att du bör nog kunna få tilldelning ganska fort på en sån 👍

Jag gick i samma tankar nyligen, upplevde dock YM37 som för liten, har haft ett par DJ36 innan samt testat BB54 som lirat väldigt bra på armen. Dessvärre gjorde inte YM det, så om du inte testat, gör det!

Håller med ovan att du bör nog kunna få tilldelning ganska fort på en sån 👍
Aha!

Väldigt intressant info. Jag har aldrig ens sett YM37 i verkligheten. Tycker BB54 är på gränsen neråt men sitter fantastiskt. Lurigt om du upplevde YM37 ännu mindre ju.

Tycker det är lite ”svårt” att springa in o ut i butiker för att testa allt möjligt man är nyfiken på. Känns som det blir 100 besök och ett köp typ. Skulle vara gött med typ nån klockmässa i Sverige där liksom alla klockmärken o modeller finns så man kunde tok testa allt möjligt. Aldrig hört om det dock. Eller i Köpenhamn för den delen då det är nära för mig.

Aha!

Väldigt intressant info. Jag har aldrig ens sett YM37 i verkligheten. Tycker BB54 är på gränsen neråt men sitter fantastiskt. Lurigt om du upplevde YM37 ännu mindre ju.

Tycker det är lite ”svårt” att springa in o ut i butiker för att testa allt möjligt man är nyfiken på. Känns som det blir 100 besök och ett köp typ. Skulle vara gött med typ nån klockmässa i Sverige där liksom alla klockmärken o modeller finns så man kunde tok testa allt möjligt. Aldrig hört om det dock. Eller i Köpenhamn för den delen då det är nära för mig.

Ja, jag blev faktiskt riktigt missnöjd med hur liten den upplevdes.

Fetare case på BB54 samt kontrasten av vridningen, är skillnaden i min mening.

In till butik och testa, om inte annat bygger du på relationen inför framtida köp 👍

Aha!

Blir OT nu men YM 37 är mindre än BB54, framförallt kortare L2L och smalare bandbredd.

Black Bay 54 M79000N-0001

37.2mm case
11.1mm thick
45.9mm lug to lug
20mm lug width

Rolex 37mm Yacht-Master

36.8mm case
10.6mm thick
43.6mm lug to lug
18mm lug width

Screenshot_20240219-104046.png

Hejsan!

Vad är känslan kring marknaden idag?

Står på listan för en batman sen i våras och diskuterade väntetid på uppskattningsvis 2år, va in i somras och pratade igen och fick då känslan att det var väldigt långt bort..
Samtidigt har jag hos andra handlare blivit erbjuden att köpa 2-ton gmt direkt i butik under hösten (2 gånger), datejust modeller i stål utom jubilee+flutad kombinationen. Detta är dock inte vad jag verkligen vill ha så avstod.

Detta blir första dyrare klockan så vill börja med den jag verkligen vill ha , något dressigare från bli komplettering framöver.

Mvh

Inte i detta fallet.
Dom hade ett gäng klockor som inte var till salu, men också ett antal som var det.
Har mycket svårt att tänka mig att säljaren såg mig som en priokund när jag stod med två odrägliga ungar i hasorna.
De de erbjöd dig var väl inte direkt ”hot edition”!?
De har blivit instruerade till vilka de ska sälja vad o när. Precis som vanliga AD.
Vissa väntar två veckor andra två år på samma klocka…

De som ”inte var till salu”? Tror du de hade dem för o samla damm 😉

Edit. Lät kanske drygt, inte alls illa menat till dig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp