FlipSwede
Guld
Stämmer med vad fick till svar angående Patek.Mycket intressant.
Kan förklara vidare lite tvärs över gatan till Nymans köpte jag en Omega när de körde 25% rabatt på alla Omega, fick då även 18% tillbaka på momsen så det blev ett riktigt kap. Kvinnan som jobbade i butiken verkade nästan irriterad att jag fick köpa klockan med "dubbel rabatt". Jag frågade då eftersom jag är redan är kund hos dom om jag fick ställa mig på listan för en Patek. Dom sa skarpt ifrån att det blir ingen försäljning av Patek till en person som bor utanför Sverige. De påstod att Patek kollar upp vem de säljer klockan till och de skulle vara en risk för dom om de sålde en klocka där jag kunde dra av momsen, så de kom absolut inte på fråga. Överlag gav de mig ju känslan att jag kommit undan med nått slags litet brott som kunnat dra av momsen på en fin Omega
Men det var ju samma sak hos Nymans med Rolex ett tag,så sinar de lokala kunderna gäller inte de benhårt obrytbara reglerna från Högsta Ort speciellt länge...
Hos Omega mitt emot var det begravningsstämning när de inte prutade ett öre och kunder såg 25% tvärsöver gatan...
Men snart är multimärkesÅFs ett minne blott och monobutiker vad som gäller....tror iallafall Flip.