Cash
Basic
Var man hamnar på listan var det jag syftade till, om det var oklartKlart att det finns en kölista. Var man hamnar på listan är en annan sak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var man hamnar på listan var det jag syftade till, om det var oklartKlart att det finns en kölista. Var man hamnar på listan är en annan sak
Kanske testa att lägga upp en Köpes-annons och efterfråga tricksen för "hur jag charmar brallorna av min AD och får drömklockan på bara ett besök"?
Var man hamnar på listan var det jag syftade till, om det var oklart
Jag tror inte min skojfriska ton i mina inlägg gick hela vägen fram.Tror du att dom har inne 14 st av varje modell?
Mycket blir beställningsvara och det kanske är många beställningar.
Lagerklockorna är nog få
Jag tror inte min skojfriska ton i mina inlägg gick hela vägen fram.
Det lät mer som att du inte trodde att någon lista existerade, så därav svaret.
På ”lagerklockor” behövs inte alltid en lista, men lagret kan vara lite svåråtkomligt.
Knallar Elon Musk in och vill ha Rolex Daytona till ett fotbollslag så får nog även han vänta i de flesta butiker.
Du hade blivit förvånad..Finns mängder med klockor bak i skåpen.
Det hade jag säkert blivit.
Jag gissar att det däremot är en stor omsättning och att dom inte bara ligger där och skräpar.
Backar man 5-6 år så fanns det nog alltid på lager av det mesta.
Finns mängder med både klockor i lager och orsaker till detta.
Hur man ligger i mål med budget per månad, Vem som man är bekväm att sälja till, Bra att ha i lager för bättre affär för att nämna några.
Men stämmer mindre klockor i lager nu när AD´s lagersaldo styrs mer digitalt när man aktiverar cert, Tidigare så rapporterade man lagerlista manuellt via epost.
Så kanske det är. Men så länge det ligger på lager så säljer man inte till någon.
Det är en lite konstig affärsidé om man inte räknar med att prishöjningar äter upp lagerkostnaden.
Butiken bör ju således ligga på ett lager värt en hel del.
För butiksägaren hade det varit bättre affär att lägga stålarna på valfritt sparkonto
Man säljer givetvis dagligen det man vill sälja. Men bitar som säljs över listpris väljer man fortfarande med omsorg.
Att sedan sitt lager har ökat värde pga prishöjningar och valuta är givet en en större vinst för AD.
Ja, man väljer nog med omsorg, men inte såpass mycket så att man går minus.
Hur menar du att man skulle gå minus? Och i synnerhet som Rolex AD.
Om man inte säljer. Köper jag in ett lager för 50 miljoner så vill jag omsätta det. Ett värde är bara ett värde och det gäller att omsätta det till pengar.
det är som att Jotun skulle sitta på färgburkar för 60 miljoner och inte sälja. Det är inte någon vidare bra affär
Om man inte säljer. Köper jag in ett lager för 50 miljoner så vill jag omsätta det. Ett värde är bara ett värde och det gäller att omsätta det till pengar.
det är som att Jotun skulle sitta på färgburkar för 60 miljoner och inte sälja. Det är inte någon vidare bra affär
Jag om någon är för omsättningshastighet men det är ingen risk att en AD för Rolex skulle ha bekymmer att ha valda klockor kvar i lager.
Det låter som du har gott om erfarenhet.Absolut. Funkar det inte så slänger man på lite narcissism och eventuellt glömmer att raka sig
Jag antar att valda klockor man väljer att inte sälja kommer skapa ytterligare affärer eller mer vinst på ett eller annat sätt så då blir kapitalbindningen för just de klockorna försumbara.
Så länge det gör det så är det inga problem. Vettigare att sälja 10 OP än en daytona
Absolut kan kvantitet vara en avgörande faktor istället.
Men om jag fattar denna bransch rätt så är du just låst till X antal lättsålda klockor varje år, så då blir det ju bättre att få det tungrörda kapitalet att röra sig med en het lättsåld variant.
Så länge det gör det så är det inga problem. Vettigare att sälja 10 OP än en daytona
Nej.
Med tanke på att dom har en allokering så lönar sig det inte att välja att beställa in dom billigaste klockorna.
Självklart beställer man inte in tonvis med OP.
Det som förvånar mig är varför man inte bara beställer in Pepsi och Daytona. De är ju de som går åt.
För att beställningen ska representera hela kollektionen.
Och det är fler klockor än Pepsi och Daytona som går åt.
Precis. Rolex styr och AD kan inte bara skicka en beställning på 40 Daytonas som blev efterfrågade idag. Inte utan att åtminstone beställa en hel del mer svårsålda ur.
Dessa svårsålda klockor kan däremot fort bli sålda över disk så länge det dyker upp någon i butiken och vill ha en TT DJ, slät bezel och vit tavla med romerska siffror.
Precis eller om AD väljer att sälja paket med blandad kompott till såna som mig.
Ja, det är ju inte AD som kör upplägget egentligen. AD blir pressade till ett sådant upplägg, på gott och ont.
Rolex hade enkelt bara kunna höja listpriserna ordentligt, men man gör inte det av någon konstig anledning.
Ett konstigt upplägg, men tydligen så fungerar det.
Skulle det jag producerar säljas dyrare på andrahandsmarknaden så skulle jag nog antagligen höja mitt pris.
Skulle du vilja att din kund enbart väljer russinen från kakan?
Andrahandsmarknaden kommer alltid att finnas då dom utgör en stor del av marknaden och gör att fler AD fortfarande existerar.
Priset Rolex sätter spelar mindre roll då det enbart drabbar slutkund.
Jag hade bara tillverkat russin och låtit andra ta hand om kakorna
Mao hade russinen blivit värda lika mycket som resten av kakorna.
Men du kan sova gott är tämligen säker på at Rolex vet hur dom ska sköta deras låda.