Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Hur länge fick du vänta?Äntligen tilldelning idag från Nymans, tog sin lilla tid väldigt nöjd med 36 mm som sitter så mycket bättre på mina klena handleder än vad 41 mm gör.
Grattis! Hur länge fick du vänta?
Ja det var en tid! Jag trodde 41mm var mer populär än 36mm, verkar endast vara vi klockentusiaster som faktiskt tänker på att klockan ska passa handleden . Den modellen du tog är dock den snyggaste datejust tillsammans med wimbledon tavlan så kan tänka mig att den är populär. Njut av din nya dinka nu .Tack! Fick en likadan fast 41 mm tilldelad efter ca 8 mån men kände direkt att storleken inte var rätt så ställde direkt upp mig på en 36 mm i samma utförande och fick vänta drygt 2,5 år vilket ju är fånigt men vad ska man göra. Vill minnas att listpris va 96k när jag skrev upp mig och betalade 112,9 idag... Hade lönat sig att köpa av gråis direkt men vad gör man inte för att få köpa från AD.
Grattis till en riktigt snygg klocka! Med helt rätt kombination enligt mig! Fick du slänga fram ”bevis” på att du hade din gamla kvar eller dom har slutat med detta?Tack! Fick en likadan fast 41 mm tilldelad efter ca 8 mån men kände direkt att storleken inte var rätt så ställde direkt upp mig på en 36 mm i samma utförande och fick vänta drygt 2,5 år vilket ju är fånigt men vad ska man göra. Vill minnas att listpris va 96k när jag skrev upp mig och betalade 112,9 idag... Hade lönat sig att köpa av gråis direkt men vad gör man inte för att få köpa från AD.
Borta sedan i MåndagsFick inget svar senast, så testar igen: Har ni fått mer info om när Rob ska förlora Rolex? Har snackats om att det skulle ske vid årsskiftet, men verkar som att det inte hänt något ännu.
Nej, behövde inte uppvisa några bevis för att jag hade kvar 41 mm men säljaren kommenterade att de kunde se att jag köpt en sådan tidigare (då via Krons).Grattis till en riktigt snygg klocka! Med helt rätt kombination enligt mig! Fick du slänga fram ”bevis” på att du hade din gamla kvar eller dom har slutat med detta?
Tycker ändå att Rolex prisökningar är rimliga, eftersom det gör att nypriset närmar sig begagnatpriset. Kolla listpriserna på t ex Breitling, Omega, Tag Heuer, JLC, m fl. De känns orimliga och borde behöva säljas med 30% rabatt.Fast jag kan ändå förstå prisökningen på klockor i ädelmetall. Guld har blivit mycket dyrt och har haft en ordentlig uppgång. På ett år är guld upp 29-30%. Det är nog att betrakta som en direkt produktionskostnad.
Sedan om det är rimligt för Rolex att höja så mycket som de gjort är en annan fråga, tillsammans med sekundära kostnadsökningar
Tycker ändå att Rolex prisökningar är rimliga, eftersom det gör att nypriset närmar sig begagnatpriset. Kolla listpriserna på t ex Breitling, Omega, Tag Heuer, JLC, m fl. De känns orimliga och borde behöva säljas med 30% rabatt.
En ny Longines kan ju kosta 50.000kr!
Om utbud/efterfrågan fortsätter på samma nivå som nu gissar jag precis som du säger att det bara påverkas i korta perspektivet, och därefter är vi tillbaka på samma prisratio som idag.Möjligtvis i det korta perspektivet. Just att nypriset närmar sig beg priset. Tror fortfarande att begagnatpriset ökar när nypriset ökar. Utbudet och efterfrågan är såklart också en variabel i marknadspriset
Sen vet jag inte heller om det ens är en nackdel för Rolex att andrahandsmarknaden ser ut som den gör...
Vad händer med existerande lager, får de sälja som innan?Borta sedan i Måndags
Det här är ren gissning, men jag tippar på att detta varit bestämt relativt länge mellan Rolex och Rob E och att sista leveransen gjordes en bra tid innan samarbetet sades upp. Jag tror inte de har ett alltför stort lager, och om de hade det, så var det nog borta innan det blev officiell information att Rob E tappar åf. Någon gjorde sig säkert en bra affär, men man är nog sist på bollen om man fick veta detta först när det blev officiellt.Vad händer med existerande lager, får de sälja som innan?
Jag tror @SWC Svarade på just den frågan.Vad händer med existerande lager, får de sälja som innan?
Givetvis inte.Sen vet jag inte heller om det ens är en nackdel för Rolex att andrahandsmarknaden ser ut som den gör...
Det här är ren gissning, men jag tippar på att detta varit bestämt relativt länge mellan Rolex och Rob E och att sista leveransen gjordes en bra tid innan samarbetet sades upp. Jag tror inte de har ett alltför stort lager, och om de hade det, så var det nog borta innan det blev officiell information att Rob E tappar åf. Någon gjorde sig säkert en bra affär, men man är nog sist på bollen om man fick veta detta först när det blev officiellt.
Däremot finns det kanske schyssta klockor kvar, men jag tror det är för sent för att fynda eller göra sitt livs kap.
Sen vet jag inte heller om det ens är en nackdel för Rolex att andrahandsmarknaden ser ut som den gör...
Hosta upp en mille eller två på bordet så kan dom nog anstränga sig. Effektivt och väldigt snabbt är det i alla fall.
Att okynnesköpa en massa klockor som man inte vill ha är lika dumt och går nog dessutom långsammare.
Har ÅF en hel del andra klockor som man har lust på, så är det väl helt ok om man önskar att öka på samlingen.
Nymans har ju en del annat bra i sortimentet, så är det något man gillar så är det bara att köpa.
Om det sedan skyndar på processen har jag ingen aning om.
Yall talking about two different things.So wait you can actually pay upfront if you're put on the interest list ?
I was thinking of grabbing a watch from their pre-owned whilst waiting. I've recently just got an obsession with watches and don't own any yet but have an urge to kick off my collection
Kan nog anses som OT, men undrar hur länge Rob kan hålla skeppet flytande. Det är väl bara Chopard och Hublot de saluför nu?
EDIT: Verkar som att de fått behålla Tudor? De dyker upp på Tudors hemsida.
GrattisFick ett samtal igår som gjorde en väldigt glad! 8månader i stället för ett år Så det va bara att åka o hämta idag !!
Levererades även i 2025 års box
gick även bra att plocka ut som lönnfet med flanellskjorta
Så nu e man inne i rolexträsket
Vi är en bra bit på vägen. En 124060 på KS för under list är en bra början.Tycker priset på begagnat stål har gått ner en hel del den sista tiden, annonserna på KS talar för sig själv. Med stigande nypriser i kombination med att Rolex släpper ut ca 1-1,5 milj klockor på marknaden varje år så vore det konstigt om inte marknaden blev mättad till slut. Jag spår i kulan Rolex är som vilken tiktok trend som helst, dvs att det kommer och går. Jag blir inte förvånad om vi ser rabatter hos AD inom ett par år. Tex så har jag blivit erbjuden stålsub tre gånger i höst med varierande tid på lista ca 0,5-2 år.
Hej!Vi är en bra bit på vägen. En 124060 på KS för under list är en bra början.
Det kan även gå åt andra hållet iom att hushållen får mer klirr i kassan.