• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Det är mycket prat om stockholms-AD och väntetiderna där (Nymans, Rob.Eng).
Hur ser det ut i resten av landet, har gemene man i regel sämre chans att få köpa på de mindre handlarna i Sverige?
Har ställt frågan några gånger under ett par års tid och önskat en specifik DJ41 där jag köpt en klocka tidigare. Fått nej fram till detta årsskifte. Nu är den beställd, så nu väntar jag på leverans någon gång i höst. Detta var alltså vid en icke-Stockholms-AD.

Har ställt frågan några gånger under ett par års tid och önskat en specifik DJ41 där jag köpt en klocka tidigare. Fått nej fram till detta årsskifte. Nu är den beställd, så nu väntar jag på leverans någon gång i höst. Detta var alltså vid en icke-Stockholms-AD.
Okej ja det känns som att efterfrågan svalnat så det börjar bli lite lättare att få tag på klockor nu. Själv bor man så jäkla avsides (sett till AD-orterna) så inte riktigt så att man bara kan svänga förbi heller..

Jag försökte få tag på en Pepsi/Batgirl/Zombie eller typ nästan "valfri" GMT, och det har gått mer än 18 månader totalt... sen tröttnade jag. Knackade på hos gråis istället och sedan var det affär klart på nån dag :)

Jag vill stödja AD då det är rätt kul med besök och prata klockor och bygga relation, men samtidigt vill jag inte köpa något som jag vet egentligen inte vill ha för att öka min spenderingshistorik och därmed förbättra mina chanser.
Tack för info. Sitter i samma sits och mina gamla kontakter har lagt ned tyvärr. Vart handlade du ? Är du nöjd ? Ny eller begagnat ?

Är det någon här som ställt sig på lista hos Krons som sedan fått tilldelning hos Nymans? Det ska ju vara samma lista osv, men känns ju lite sådär att bli ”flyttad”. Har en historik, 2 klockor ~110tkr, armband och service från Krons som man ändå hoppas ska vägas in i väntan på tilldelning (DJ 36 Mintgrön, lista sedan slutet på juni)

Skönt att höra, då är det dags för ett besök och visa upp sig och kolla läget. Tänkte ändå ställa upp mig på något mer.

Någon som nyligen ställt upp sig på en Sub Date eller GMT Bruce Wayne och fått estimat på tid?

Skönt att höra, då är det dags för ett besök och visa upp sig och kolla läget. Tänkte ändå ställa upp mig på något mer.

Någon som nyligen ställt upp sig på en Sub Date eller GMT Bruce Wayne och fått estimat på tid?
Står på lista för en GMT BW men de har duckat att ge mig tidsestimat. Inte mer än att den Exp40 jag också väntar på kommer att gå fortare.

94 kostar en 40mm explorer nu och 84 för en 36mm. Tror de va 208 för en två ton bluesy. Tycke jag såg 139 för en starbucks eller om de va en svart sub :)

Står på lista för en GMT BW men de har duckat att ge mig tidsestimat. Inte mer än att den Exp40 jag också väntar på kommer att gå fortare.
Ingen vet när klockor kommer - inte ens AD själv fick jag höra från en säljare på Nymans. Sen är också tilldelning en annan femma, de prioriterar såklart kunder som har historik. Så egentligen är tid omöjligt att säga.

Ingen vet när klockor kommer - inte ens AD själv fick jag höra från en säljare på Nymans. Sen är också tilldelning en annan femma, de prioriterar såklart kunder som har historik. Så egentligen är tid omöjligt att säga.

Finns ingen kö. Gå till AD och prata med butikschefen och säg att du är redo att spendera 10 miljoner sek om du får det du vill ha. Speciellt om flera av de klockor du väljer inom det beloppet säljs under list på beg handeln så ska vi allt se att han kommer förvandlas till road runner och skrika meep meep och kubba in och hämta det du vill ha

Finns ingen kö. Gå till AD och prata med butikschefen och säg att du är redo att spendera 10 miljoner sek om du får det du vill ha. Speciellt om flera av de klockor du väljer inom det beloppet säljs under list på beg handeln så ska vi allt se att han kommer förvandlas till road runner och skrika meep meep och kubba in och hämta det du vill ha
Ja, precis, så är det ju! Därför jag skrev tidigare att jag blev trött på "AD-leken" :)

Ska vi säga "intresselista" istället ;)

Hur kommer det sig att Explorer 36mm säljs under list på andrahandsmarknaden medan OP36 (utom svart), sub no date, DJ36 säljs runt list eller över på andrahandsmarknaden? Väntetiden för en Explorer verkar ändå vara snarlik som för säg en sub no date?

Ja, precis, så är det ju! Därför jag skrev tidigare att jag blev trött på "AD-leken" :)

Ska vi säga "intresselista" istället ;)

Hur kan intresselistan leda till tilldelning om man inte spenderar pengar då?

Jag har tidigare lyft att ett brett leende, breda axlar och en utstrålning av framgång och pengar kan vara en potentiell möjlighet att öka sannolikheten men jag har fått en del mothugg från hatare. Har du några tips?

Hur kan intresselistan leda till tilldelning om man inte spenderar pengar då?

Jag har tidigare lyft att ett brett leende, breda axlar och en utstrålning av framgång och pengar kan vara en potentiell möjlighet att öka sannolikheten men jag har fått en del mothugg från hatare. Har du några tips?

Går lika bra att kliva in och vara en bonnläpp, en kreditvärdighet som en uteliggare och osedvanligt ful.
Om man sedan är lite psykopatiskt lagd och duktig på manipulation så kan man få se vad som finns att köpa över disk.

Hur kommer det sig att Explorer 36mm säljs under list på andrahandsmarknaden medan OP36 (utom svart), sub no date, DJ36 säljs runt list eller över på andrahandsmarknaden? Väntetiden för en Explorer verkar ändå vara snarlik som för säg en sub no date?
Min okvalificerade gissning.

Minst 75% av kunderna har dålig koll på vilka klockor som kostar över/under begagnade.
De vill dessutom ha en ny klocka från en reputabel säljare som ger en trygg affär.
Och så upplever de inte att det är att köpa begagnat,om de ens är intresserade,även om många handlare är minst lika seriösa som ÅFs.

Dessutom tror jag också att ÅF gör allt de kan för att hålla uppfattningen om exklusivitet,hög efterfrågan etc levande så länge det bara går.

Går lika bra att kliva in och vara en bonnläpp, en kreditvärdighet som en uteliggare och osedvanligt ful.
Om man sedan är lite psykopatiskt lagd och duktig på manipulation så kan man få se vad som finns att köpa över disk.
Då borde jag komma över något hos de 10-12 handlare som skall föräras ett besök av mig menar du🤣

Ställde mig precis i kö på en svart sub date. 12-18 månader.

Hmmm... Jag skulle då inte riskera att gå in till en AD utan att vara klädd i business casual. Så även om du har hygien som en uteliggare och det ser ut som du sovit under en bro, så skulle jag se till att det ser ut som du sovit under den där bron iklädd business casual. Fettfleckar, stank och smuts, ok, men ALLTID business casual,

Hmmm... Jag skulle då inte riskera att gå in till en AD utan att vara klädd i business casual. Så även om du har hygien som en uteliggare och det ser ut som du sovit under en bro, så skulle jag se till att det ser ut som du sovit under den där bron iklädd business casual. Fettfleckar, stank och smuts, ok, men ALLTID business casual,

Det hade blivit knepigt för min del då jag inte äger några sådana kläder.
Jag kommer som jag är oavsett

Om man tycker världen är upp o ner med fetton som vill köpa Grönland o annan oväntad galenskap så är det iaf skönt att titta till den här tråden igen. Här är allt som vanligt, frågorna och svaren desamma och slutsatserna obefintliga 🤣
Det finns ju forummedlemmar som tidigare arbetat hos AD. Hade gärna hört deras tankar om den mytomspunna listan, och vad som funkar och inte funkar. Men den infon kanske de säljer för 50 lökar? 🙌

Gav ett försök att se vad en av dessa medlemmar skrivit i denna tråd, men hittade inget matnyttigt dessvärre.

Det finns ju forummedlemmar som tidigare arbetat hos AD. Hade gärna hört deras tankar om den mytomspunna listan, och vad som funkar och inte funkar. Men den infon kanske de säljer för 50 lökar? 🙌

Gav ett försök att se vad en av dessa medlemmar skrivit i denna tråd, men hittade inget matnyttigt dessvärre.
Kanske testa att lägga upp en Köpes-annons och efterfråga tricksen för "hur jag charmar brallorna av min AD och får drömklockan på bara ett besök"?

Klart att det finns en kölista. Var man hamnar på listan är en annan sak

Tillbaka
Topp