• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Det är mycket prat om stockholms-AD och väntetiderna där (Nymans, Rob.Eng).
Hur ser det ut i resten av landet, har gemene man i regel sämre chans att få köpa på de mindre handlarna i Sverige?
Har ställt frågan några gånger under ett par års tid och önskat en specifik DJ41 där jag köpt en klocka tidigare. Fått nej fram till detta årsskifte. Nu är den beställd, så nu väntar jag på leverans någon gång i höst. Detta var alltså vid en icke-Stockholms-AD.

Har ställt frågan några gånger under ett par års tid och önskat en specifik DJ41 där jag köpt en klocka tidigare. Fått nej fram till detta årsskifte. Nu är den beställd, så nu väntar jag på leverans någon gång i höst. Detta var alltså vid en icke-Stockholms-AD.
Okej ja det känns som att efterfrågan svalnat så det börjar bli lite lättare att få tag på klockor nu. Själv bor man så jäkla avsides (sett till AD-orterna) så inte riktigt så att man bara kan svänga förbi heller..

Jag försökte få tag på en Pepsi/Batgirl/Zombie eller typ nästan "valfri" GMT, och det har gått mer än 18 månader totalt... sen tröttnade jag. Knackade på hos gråis istället och sedan var det affär klart på nån dag :)

Jag vill stödja AD då det är rätt kul med besök och prata klockor och bygga relation, men samtidigt vill jag inte köpa något som jag vet egentligen inte vill ha för att öka min spenderingshistorik och därmed förbättra mina chanser.
Tack för info. Sitter i samma sits och mina gamla kontakter har lagt ned tyvärr. Vart handlade du ? Är du nöjd ? Ny eller begagnat ?

Är det någon här som ställt sig på lista hos Krons som sedan fått tilldelning hos Nymans? Det ska ju vara samma lista osv, men känns ju lite sådär att bli ”flyttad”. Har en historik, 2 klockor ~110tkr, armband och service från Krons som man ändå hoppas ska vägas in i väntan på tilldelning (DJ 36 Mintgrön, lista sedan slutet på juni)

Tillbaka
Topp