• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Ja, absolut vet dom det. Så att klaga på AD hjälper föga.
Höjer Rolex priset så drabbar det bara slutkunden, helt klart. Men Rolex kan håva in lite extra, marginaler finns. Men frågan är om folk då börjar tycka att Rolex är för dyrt.
Rolex är ganska billiga, vilket gör dom mer åtråvärda eftersom möjligheten finns för folk att köpa dessa.
Skulle List på en SS Daytona ligga på 350k, så hade anhängarna blivit färre och en Rolex hade inte varit en ”investering som man kan räkna hem”

Så länge AD/Rolex håller på Daytona i lager så spelar det mindre roll om MSRP är 350k andrahandspriset kommer regleras uppåt utifrån det.
Skulle Rolex däremot öppna kranen på Daytona som tex dom gjort flertalet gånger på BLNR så sjunker marknadspriset under list eller i princip +-0.

Så länge AD/Rolex håller på Daytona i lager så spelar det mindre roll om MSRP är 350k andrahandspriset kommer regleras uppåt utifrån det.
Skulle Rolex däremot öppna kranen på Daytona som tex dom gjort flertalet gånger på BLNR så sjunker marknadspriset under list eller i princip +-0.
Precis. Vem är det som håller på klockorna. Rolex eller AD?
Sänk produktionstakten och höj priset

Precis eller om AD väljer att sälja paket med blandad kompott till såna som mig.

Hur ser det ut när de säljer en blandad kompott till dig? Kan du utveckla? Jag förmodar att det är en kompott som gynnar bägge parter i en sådan affär men har du ett önskemål sedan tidigare eller blir du erbjuden olika klockor? Hur gynnas du isåfall av mer konsumtion?

Hur ser det ut när de säljer en blandad kompott till dig? Kan du utveckla? Jag förmodar att det är en kompott som gynnar bägge parter i en sådan affär men har du ett önskemål sedan tidigare eller blir du erbjuden olika klockor? Hur gynnas du isåfall av mer konsumtion?

Väldigt blandat.. Vissa AD tror det fortfarande är 2021 priser andra mer medvetna och är mer medgörliga att "jobba" med priserna för att få det att fungera för oss båda.
Men i regel får jag erbjudande per månad om tillgängliga klockor.

Väldigt blandat.. Vissa AD tror det fortfarande är 2021 priser andra mer medvetna och är mer medgörliga att "jobba" med priserna för att få det att fungera för oss båda.
Men i regel får jag erbjudande per månad om tillgängliga klockor.

Ok så vissa mer populära modeller säljs närmre marknadspris och andra får du under list om jag förstår det rätt. Jag uppfattar att det är de som är din definition med att jobba med priserna.

Hur lyckas man etablera så god kontakt med så många AD ww? Tänker väl att det isåfall bör finnas konkurrens från flera aktörer? Eller är dessa erbjudanden hos några enstaka AD mer ”lokalt” där relationen är väldigt god?

Tack för att du delar med dig.

Ok så vissa mer populära modeller säljs närmre marknadspris och andra får du under list om jag förstår det rätt. Jag uppfattar att det är de som är din definition med att jobba med priserna.

Hur lyckas man etablera så god kontakt med så många AD ww? Tänker väl att det isåfall bör finnas konkurrens från flera aktörer? Eller är dessa erbjudanden hos några enstaka AD mer ”lokalt” där relationen är väldigt god?

Tack för att du delar med dig.

Allt är idag mer eller mindre listpriser då AD åtminstone förstår att priserna gått ner. Handlar mer om hur många sämre klockor jag köper och vilka "bättre" jag får i samma paket.
Relation med butiker har funnits i 10+ år och iom att jag ej satt dom i dåligt läge med Rolex utan säljer varorna vidare tryggt finns det ingen anledning för AD att sälja till konkurrent som dom inte vet hur han säljer varorna vidare.

Att Rolex inte leverar 30+ Daytona längre per månad är givet. Men fortfarande AD so portionerar ut till kund.

Ja, självklart så är det inte först till kvarn som gäller då. Man blir av med alla på en dag, sitter med en massa ”svårsålda” kvar och ska man beställa 30 till så kräver Rolex att man ska köpa fler av de hyllvärmare man har i samma batch.

I'm drivin' my life away....lookin' for a better way....to buy Råååleks... 🤣
1000005860.jpg

Är du måhända på roadtrip genom staterna för att besöka varenda ad och pröva tipsen från @ante_77? 😀
Det hade varit ett resereportage jag kan vara med och sponsra. Mycket för att jag tror att det kan funka.

Senast ändrad:
Dags att ta till dig av @Lingrush tips, byt ut flanellskjortan och kör nedan stil:
IMG_4531.jpeg

Återkom med resultat.
AI er så shitty når det gjelder anatomi (hender og fingre), tydeligvis. Hva sier dette fantastiske AI om fremtidens "värdeökning” på Rolex? Kan noen spørre "What is the investment potential in 2-3 years time - buying a Rolex today" Noen her har sikkert en Open AI account, eller noe lignende? Håper AI spår bedre enn den tegner anatomi...

Tillbaka
Topp