• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Hej!
Tror att det är övergående med nedåtgående räntor, även om dom droppar nu så är jag inte förvånad om dom rörliga är tillbaka på 3-3,5% inom 2 år och hushållen lär inte bli lägre belånade framöver. Tänker bostadsbrist i kombination med att det blir allt dyrare att bygga, en bil har blivit 100% dyrare på 10 år etc etc. Man kan ju tycka att våra politiker borde hitta ett sätta att på bukt på bostadsbristen tex och vad är lösningen, jo höj belpningsgraden till 90%. Toppen!🤔
Dom långa räntorna är redan på väg upp utifrån världsmarknadsläget och på sikt kommer sannolikt vi följa efter.
Absolut. De långa räntorna har redan börjat röra sig uppåt. Snart vänder den korta räntan uppåt igen.

1000006033.jpg

Absolut. De långa räntorna har redan börjat röra sig uppåt. Snart vänder den korta räntan uppåt igen.
Vilket är fantastiskt bra för den med pengar och utan lån.
Utanför Rolex står man och trampar i kön väntandes på att få komma in.
Hos de andra urhandlarna ser personalen mest uttråkad ut i väntan på att någon ens vill besöka butiken.

1000006033.jpg

Vilket är fantastiskt bra för den med pengar och utan lån.
Utanför Rolex står man och trampar i kön väntandes på att få komma in.
Hos de andra urhandlarna ser personalen mest uttråkad ut i väntan på att någon ens vill besöka butiken.
Visst är det så. Känslan jag har dock, kanske obefogad, är att merparten av de som gynnas av höga räntor inte bryr sig om klockor i 100-300k-klassen.

Visst är det så. Känslan jag har dock, kanske obefogad, är att merparten av de som gynnas av höga räntor inte bryr sig om klockor i 100-300k-klassen.
Jag tror du har fel I ditt antagande.
Fattiga Barn Drömmare och andra i fattigsverige som privatekonomin för meningslös lyxkonsumtion påverkas nämnvärt av att räntan går uppen eller fyra procent hade ändå inte råd att handla.

Värdelös SEK och hög moms gör istället Sverige till turismens paradis,så om femtusen svenska rolexspekulanter nu får panta burkar för att ha råd med elström så kommer tjugofemtusen köpsugna kineser upptäcka hur tokbilligt allt är....

Utan några kraftiga rörelser i långräntorna tror jag (och nedan) på fortsatt nedåt, då andrahandsmarknaden fortsatt är rätt mättad.

Skulle räntorna sticka iväg, så lär det sätta ännu mera press. Ja - väsentliga ränteuppgångar påverkar garanterat konsumtion av även lyxvaror. Nej - jag pratar inte svenska marknaden isolerat, utan globalt.

Nedan är från MS rapporten och taget från denna artikel https://coron.et/ (välj short read, om ni inte landar rakt in där)

1736960017877.png

Sen tror jag att det är en generationsfråga också, den yngre generationen tycks vara mer intresserade av förgyllda apple watch.

Jag har en tanke om att titta på att köpa en ytterligare klocka utöver den DJ jag ”köar” på. Tankarna är antingen en Sub DT eller GMT Bruce Wayne. Gillar båda skarpt men osäker på vilken man borde satsa på. Om man satsar på GMT, borde man då köra med Oysterlänk om jag har jubilee på DJ? Ge mig era tankar 😃

Jag har en tanke om att titta på att köpa en ytterligare klocka utöver den DJ jag ”köar” på. Tankarna är antingen en Sub DT eller GMT Bruce Wayne. Gillar båda skarpt men osäker på vilken man borde satsa på. Om man satsar på GMT, borde man då köra med Oysterlänk om jag har jubilee på DJ? Ge mig era tankar 😃

Jubilee på GMT också.
Sedan så bör man alltid ha en GMT i samlingen, så gå direkt på den så kan du köpa en Sub senare om du skulle få för dig något sådant.

Tillbaka
Topp