Varför skulle den inte vara det och vad har det med denna tråden att göra?Men den är ännu inte såld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför skulle den inte vara det och vad har det med denna tråden att göra?Men den är ännu inte såld?
Hmm....i all välmening så var det ju exakt vad du gjorde. Du skriver att det ”enda vi gör är gissar och spekulerar” och knäpper oss på näsan för det och raljerar över spåkulor. Det var ju så diskussionen började Nu släpper vi detta och fortsätter snacka klockorVerkligen inte. Hade tre köpare i löpet av 48t på den
Jag har aldrig sagt något emot att folk spekulerar så ge dig nu.
Varför skulle den inte vara det och vad har det med denna tråden att göra?
Jag sa inte att det var fel att spekulera. Det jag ville fram till var att det enda vi gör i denna tråden (inkl. mig själv) är att spekulera i svar till ett inlägg där det lät som att personen satt med fakta om vad som skulle hända i framtidenHmm....i all välmening så var det ju exakt vad du gjorde. Du skriver att det ”enda vi gör är gissar och spekulerar” och knäpper oss på näsan för det och raljerar över spåkulor. Det var ju så diskussionen började Nu släpper vi detta och fortsätter snacka klockor
Glömt uppdatera annonsen så bra du har koll! Undrar dock fortfarande vad min annons har med denna tråden att göra förutom att du vill kritisera den?Se taggen nedan:
Så om man får tro spekulationerna här så kommer det vara:
1637: Tulpankraschen
1720: South Sea - bubblan
1991: Japans fastighetsbubbla
2002: Dot-com kraschen
2008: Lehman Brothers
2022: Rolex-bubblan exploderar och gör alla klockor helt värdelösa.
Dvs dina klockor förblir düra…..vakna upp har du inte läst löpet….det är kört…,Sub, GMT, Daytona blir fortsatt dyra... och Airking, YM, Milgauss, OP och DJ säljs för list under list? Typ?
Jag har faktiskt sett en 126715CHNR sitta i monter (i USA ska tilläggas), så tror inte den är omöjlig att köpa hos AD(?)...Vet någon om det är lång väntetid för en Rolex 126715CHNR hos en AD? Eller är det en modell som är omöjlig att köpa ny?
Eller så får Putler på tafsen och kryper hem för att aldrig ses mer.Någonstans bör efterfrågan och tillgång fortsatt styra, är tex listorna på sportstål stängda och efterfrågan är fortsatt skyhög samt tilldelning till AD väldigt begränsad kommer priserna på andrahandsmarknaden ligga högt. Att priserna dippat några procent känns rätt sunt med tanke på oron i världen just nu. Jag killgissar att priserna stabiliseras fortsatt ”orimligt” högt över listpriset men lägre än när det peakade.
Ja den som lever får se som man brukar säga.Eller så får Putler på tafsen och kryper hem för att aldrig ses mer.
Ukraina behöver miljarders miljarder i matetial och arbete för att återuppbyggas.
Framtidstron återvänder och börsen går upp 50% efter sommaren och Rolex likaså.....
Eller så blir Lillefar så vred han drar iväg en hög med Satan2 på oss.
Då är nog en Rolex det mest värdelösa föremål någon bestitter..
Men förmodligen blir det nånstans mittimellan.
Precis som idag
Då är nog inte heller svenska kronan, ABB-aktier, nya altanen eller vad man nu istället hade gjort för rolexpengarna speciellt mycket att hänga i granen heller.Eller så blir Lillefar så vred han drar iväg en hög med Satan2 på oss.
Då är nog en Rolex det mest värdelösa föremål någon bestitter..
Varför skulle dom sitta på hajp-objekten? För att höja priserna?Fallande priser på hype-objekt? Vad spelar ett fall på 10 eller 15% för roll när Rollen är 300% av listpris. Ja, okey, nu är den bara 285% över list.
Det ryktas om gråhandlare som sitter på hundratals hype-objekt, och har gjort det under lång tid. Det är ju inte så att de svettas eller har det jobbigt.
Hur förklarar ni att just klockor gått upp så mycket senaste åren? Att det blivit en sån extrem hajp nu och inte tidigare?
Är inte det fenomen som funnits i flera år?Sociala medier och gråhandlare som leker day traders kombinerat med FOMO.
Rättelse: 15% fall på 300% över list innebär 255% över list och inget annat.Fallande priser på hype-objekt? Vad spelar ett fall på 10 eller 15% för roll när Rollen är 300% av listpris. Ja, okey, nu är den bara 285% över list.
Det ryktas om gråhandlare som sitter på hundratals hype-objekt, och har gjort det under lång tid. Det är ju inte så att de svettas eller har det jobbigt.