FlipSwede
Guld
HejOklart hur man ska tolka inlägget? Men som jag ser det så:
1. Prishöjningen är alltid en risk. Hörde en kund ställa till med en ganska stor scen på Nymans för ett par år sedan när denne skrivit upp sig på en Sub och priset sedan gått upp. Vilket får mig att tro att AD ofta föredrar att friskriva sig från ev. prisförändingar. Om de tex har 10 kunder som lagt handpenning och sedan har priset ökat per st. med 10k per klocka till de blir tilldelade så blir det ändå en rätt ordentlig förlust. Förmodligen större.
2. Verkar konstigt att du inte skulle kunna få tillbaks handpenningen eller någonslags tullgodohavande på beloppet (även om du skulle ha rätt till återbetalning).
3. Posta gärna i Hissa/Dissa tråden vilken AD det gäller. Långt ifrån OK.
Da ska jag forsoka fortydliga vad jag ville fa sagt. Ledsen om nagot var oklart
1. Jag ar helt OK med att om butiken har okade kostnader for en vara medan jag som kund vantar sa far jag betala mellanskillnaden mellan gamla och nya priset.
Men,nagonstans har jag for mig jag last att nagon svensk konsumentkoplag reglerar att det inte ar OK att bara hanvisa till "Hojt Listpris" och ta ut mer om butiken inte haft en merkostnad.
Tex fatt varor levererade till gamla priset som gallde vid bestallning/erlagd handpeng,men anda tar ut ett nytt hogre pris. Det skall inte vara ok om jag minns ratt.
Sedan ar det ju ocksa som sa att "Vill Ha" faktorn spelade stor roll for mig. Har jag vantat ett ar och vet med mig att det inte blir billigare att handla nagon annanstans,om det ens gar.
Ja da ar det val bara betala det nya prsiet och se glad ut. Dessutom hade jag i det specifika fallet ingen skrifltig overenskommelse dar pris och leverans framgick.
2. Haller helt med dig. Gissningsvis ett forsok fran butikens sida att dra fordel av det radande laget. Men hade formodligen aldrig hallit vid en tvist som gatt till domstol.
3.Jag funderade pa detta men beslutade mig for att inte hanga ut nagon. Det kandes skit just da men livet gar vidare. Ar nagon intresserad av vem det var sa kan jag svara pa det i PM. Ping @Dafi
Trevlig Onsdag pa dig
MvH