• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

När nu diskussionen fortsätter, enbart en GG-tråd säger föga men har personen varit medlem i många år och du känner igen nick samt diskuterat med personen i andra frågor är det väl ett tecken på att risk för rövhatt minskar (eller ökar:banghead:) Ändrar mitt tips till frågeställaren, se till helheten. Jag skulle kunna göra affärer i blindo med någon som jag litar på och det är såklart inte bara gg-tråd som hör dit. Men personer utan gg-tråd eller historia är lika mycket chansning som blocket.
Skulle du göra affärer med mig?

GG-trådar är bara bedrövligt ryggklapperi. Ren artighet oftast men ingen delar dåliga erfarenheter. Tyvärr. Därför tillför de pretty much nada. :)

Hej! Ny på forumet här.
Sedan några månader tillbaka har jag börjat använda min 116503 mer frekvant och efter semestern märkte jag att länkarna fått några märken. Se bilder. Är det någon mer än mig som fått liknande raka märken på sina länkar?

Jag har försökt polera bort märkena och tvättat med tvål, inget hjälper. Jag TROR att märkena kommer från att den intillligande länk på något sätt böjts mot länk-biten med märke, men tycker det känns lite halv-taffligt/billigt att det blir märken så snabbt/enkel när man betalat 194 000.

Väl mött!
Guld är mjukt

Inom EU från en väletablerad säljare. Nedgången fortsätter, sakta men säkert
72F1A83B-61C9-481E-9AF1-D6D1D661445E.png

WatchAdvisors tankar (kanske kan vara av intresse för någon),

JUST MY TWO CENTS... Chronext lays off 40 of its 150 employees, the IPO is stopped... Who is surprised? It's all smoke and mirrors! The self created business with the artificial scarcity and the speculation that goes with it is at the end... It was and is a Potemkin village!

Unfortunately I can not provide you an English article, but please do translate these to English though...

https://www.handelszeitung.ch/bilanz/... https://www.cash.ch/news/boersenticke... https://www.blick.ch/wirtschaft/wegen...

Pure greed, speculation and perfidious rip-offs organized on a general scale, organized among other things with the specialized trade! If the online platforms Chronext & Co. would do the business they officially stand for, i.e. the sale of second-hand/pre-owned watches, then the business should actually increase in bad times and not stagnate... Since this, as well as with many other resellers, is in reality an artificially inflated gambling house for the sale of overpriced watches, there can only be a downward trend now...

I had always seen and articulated it exactly like this...

Let's face the facts: more than two million NEW, UNWORN Rolex models (+ Audemars Piguet and Patek Philippe) have been shifted to these platforms by, among others, retailers with their network of flippers and resellers.

There is no shortage of these watches either! This is merely an artificially created business so that one can perfidiously rip off.

These guys have created a premium business without asking the manufacturers and earned real money with it.

My question in this context is: Why don't the manufacturers want to do this premium business themselves?

If e.g. Rolex were to double/tripple its prices overnight the profits would flow into the pockets of the Rolex Foundation.

What if the private owners of Audemars Piguet and Patek Philippe would do the same?

Now these speculators and the retailers involved will probably have to take back the watches and sell them at the list price..

Just wait and see how quickly the "waiting lists" will shrink now ...

It seems once again, that some people have not had enough...

Please forgive me if I formulate: I sincerely hope that a few people will fall flat on their faces and that many, many genuine, honest watch-lovers will finally be able to buy their eagerly awaited watch models.

Watches should NOT be an object of greedy speculation, but a daily loyal companion that one enjoys anew every day. JUST MY TWO CENTS..

Länk, https://youtube.com/c/WatchAdvisor.

JUST MY TWO CENTS... Chronext lays off 40 of its 150 employees, the IPO is stopped... Who is surprised? It's all smoke and mirrors! The self created business with the artificial scarcity and the speculation that goes with it is at the end... It was and is a Potemkin village!

Unfortunately I can not provide you an English article, but please do translate these to English though...

https://www.handelszeitung.ch/bilanz/... https://www.cash.ch/news/boersenticke... https://www.blick.ch/wirtschaft/wegen...

Pure greed, speculation and perfidious rip-offs organized on a general scale, organized among other things with the specialized trade! If the online platforms Chronext & Co. would do the business they officially stand for, i.e. the sale of second-hand/pre-owned watches, then the business should actually increase in bad times and not stagnate... Since this, as well as with many other resellers, is in reality an artificially inflated gambling house for the sale of overpriced watches, there can only be a downward trend now...

Let's face the facts: more than two million NEW, UNWORN Rolex models (+ Audemars Piguet and Patek Philippe) have been shifted to these platforms by, among others, retailers with their network of flippers and resellers.

There is no shortage of these watches either! This is merely an artificially created business so that one can perfidiously rip off.

These guys have created a premium business without asking the manufacturers and earned real money with it.

My question in this context is: Why don't the manufacturers want to do this premium business themselves?

If e.g. Rolex were to double/tripple its prices overnight the profits would flow into the pockets of the Rolex Foundation.

What if the private owners of Audemars Piguet and Patek Philippe would do the same?

Now these speculators and the retailers involved will probably have to take back the watches and sell them at the list price..

Please forgive me if I formulate: I sincerely hope that a few people will fall flat on their faces and that many, many genuine, honest watch-lovers will finally be able to buy their eagerly awaited watch models.

Watches should NOT be an object of greedy speculation, but a daily loyal companion that one enjoys anew every day. JUST MY TWO CENTS..

Ar det bara klockor som Herr Atrikelforfattaren anser inte far spekuleras i? Jag antar han lever som han lar och absolut inte spekulerar i aktier.....

Verkar vara skrivet av nagon lillkille som gillar att ordbajsa da det mesta han lyckas fa ur sig ar rena sjalvklarheter

Ar det bara klockor som Herr Atrikelforfattaren anser inte far spekuleras i? Jag antar han lever som han lar och absolut inte spekulerar i aktier.....

Verkar vara skrivet av nagon lillkille som gillar att ordbajsa da det mesta han lyckas fa ur sig ar rena sjalvklarheter
Det spekuleras i allt nu för tiden... I en annan galax, men ändå nära oss, så spekuleras det i värdet på ostsamlingar. Många säljer.

Någon som handlat stål-DJ genom Rob hyfsat nyligen? Hur lång tid blev väntan? Kunde dom leverera inom uppskattad tid?

AHERREGUD!

OST!! Det maste ju vara i samma kategori som slavhandel att spekulera i. Det moraliska forfallet har nu sprangt alla granser. Vad ska vi ostalskare gora nu?
Det är nog riskfritt att köpa olagrat Greve till MSRP. Du kan ju lagra den i 12mnd sen flippa den.

Det är nog riskfritt att köpa olagrat Greve till MSRP. Du kan ju lagra den i 12mnd sen flippa den.
Tack for tipset!

Kan det vara Arlas Greveost eller tror du Allerums eller Falbyggdens kommer oka mest i varde?
Antar det galler att spara plastforpackningen osten kom i? Men hur ar det med kassakvittot? Kommer det vara premium i framtiden pa ostar med orginalkvitto tror du?

Ja håller med, enda som är tråkigt är att de oftast säger nej på referenser utan att ens fråga/kolla om man handlat tidigare.. dvs det verkar inte värdera återkommande kunder högre än nya kunder.
Var min första klocka hos dem och mkt trevligare service och bemötande hos dem jämfört med stans andra två ADs när jag jagade min klocka. Raka och tydliga, får jag samma erfarenhet vid nästa klocka är jag mer än nöjd

Ja håller med, enda som är tråkigt är att de oftast säger nej på referenser utan att ens fråga/kolla om man handlat tidigare.. dvs det verkar inte värdera återkommande kunder högre än nya kunder.
Min uppfattning är att dom, med få undantag, stänger lista när de har en viss storlek på kö. Om jag gissar lite så kanske det är orsaken till att de kan hålla så bra leveranstider?

Hej!
Jag har länge velat köpa en Rolex no date i stål. Tänkte ha den hela livet och låta den gå i arv. Har sneglat på andra klockor, Omega seamaster, Panerai och Tudor 58 men kommer hela tiden tillbaka till Sub:en 😅🤓

Tänkte försöka göra slag i saken i år. Känner till hela AD historian, och försökt ringa runt i Norden men samma läge överallt.
Har ni några bra rekommendationer? Jag funderar på bukowski/kaplans eller titta på Luxury Watches eller Jälmer ur. Även om det är lite till premium så är min största funderade med de två senare handlarna är om det finns nån risk att klockan inte är äkta? Kan man begära äkthetsintyg från Nymans/Kronn/Rob E?

Jag kan tänka mig köpa även i köp/sälj här på forumet men även där lite osäker just kring äkthet och skick.

Mvh
Erik

Tillbaka
Topp