Ganska intressant fenomen detta med Rolex. Själv blivit lite sugen på en blå op41 när man ska fylla 40år och läst lite i tråden. Människor är beredda att köpa massa klockor de inte vill ha för att få en modell de vill ha. Själv skulle det aldrig falla mig in, då får det hellre vara. Får man väl den åtråvärda klockan som är värd mycket mer än retailpris så riskerar man att bli startlistad om man flippar den. För det känns som majoritet vill ha de åtråvärda modellerna för att de är värda pengar och kunna tjäna pengar på dem i slutändan. Inte att man vill äga dem.AD:s works in mysterious ways...
Hos min AD handlade jag under två-tre år 6-7 st klockor, rolex (impopulära), tudors, en bvlgari och diverse smått, tavla till daytona osv.
Varit god kontakt, suttit och druckit bubbel efter stängning med personalen flertalet gånger.
Väntat 4.5 år nu på Pepsin dom varje sommar sagt "nästa är nog din" (gett upp nu totalt).
Också väntat på en OP 36mm (silver) i två år ...
Samtidigt känner jag 4 kompisar som aldrig satt sin fot i butiken som fick plocka sina för flera år sedan..
Rolex skulle nog kunna öka produktionen om de ville. Vi pratar om en av världens kändaste klocktillverkare. Men känns inte som det är något de vill.
Ska bli jäkligt intressant och följa utvecklingen om ekonomin fortsätter rakt ner och gemene man får mindre pengar att röra sig med. Det första som dras in är ju lyxkonsumtion.