• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

RobHK

Cartier
Trevligt att man kan få populära klockor i Sverige till list fortfarande! Här i Hongkong är ju marknaden helt förstörd, finns ingen väntelista. Det gäller bara att köpa tillräckligt med krimskrams ingen vill ha, så får man en åtråvärd klocka nästan direkt.
 

BankAnden

Panerai
Vad är det för 25% rabatt du pratar om? :rolleyes:
Som jag skrev - C24 marknadspris.

För att göra det enkelt:

C24 har nästan 1250tkr som rekommenderat pris på den modellen.

Den såldes inte för 1000tkr - därför raljerade jag över C24 ”marknadspris”, eftersom ingen köpte den för 25% lägre pris än deras rekommendation.

Dvs - ingen faktisk rabatt på 25%.

Hoppas du förstår nu 🙂
 

jaans

Breitling
Trevligt att man kan få populära klockor i Sverige till list fortfarande! Här i Hongkong är ju marknaden helt förstörd, finns ingen väntelista. Det gäller bara att köpa tillräckligt med krimskrams ingen vill ha, så får man en åtråvärd klocka nästan direkt.
Samma i Dubai och Saudi, Sub i tvåton finns att köpa direkt men LV och GMT är bara att glömma om man inte köpt massa annat.
 

Sensei987

Omega
2-Faktor
Som jag skrev - C24 marknadspris.

För att göra det enkelt:

C24 har nästan 1250tkr som rekommenderat pris på den modellen.

Den såldes inte för 1000tkr - därför raljerade jag över C24 ”marknadspris”, eftersom ingen köpte den för 25% lägre pris än deras rekommendation.

Dvs - ingen faktisk rabatt på 25%.

Hoppas du förstår nu 🙂

Du snackar om en blå Nautilus som blev återropad. Vad är det för rabatt du pratar om?

 

FlipSwede

Rolex
Du snackar om en blå Nautilus som blev återropad. Vad är det för rabatt du pratar om?

Gissar @BankAnden menar att trots 25% lägre utrop vs C24pris blev den osåld.

Ergo.
C24pris är orealistist och orelevant som värdering
 

Lingrush

Cartier
Det skulle kännas konstigt att bära en klocka som signalerar välstånd och framgång, samtidigt som man har lånat pengar till den. Obegripligt.

Nu har jag inte lånat för att köpa mina klockor men: vad är egentligen skillnaden när folk köper dyra bostäder/hus, båt eller bilar på avbetalning? Bara intressant hur du tänker och varför just en klocka på avbetalning skulle vara obegripligt? Om det nu handlar om att signalera välstånd och framgång
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag inte lånat för att köpa mina klockor men: vad är egentligen skillnaden när folk köper dyra bostäder/hus, båt eller bilar på avbetalning? Bara intressant hur du tänker och varför just en klocka på avbetalning skulle vara obegripligt? Om det nu handlar om att signalera välstånd och framgång
Nu var inte frågan ställd till mig men: En bostad och bil behöver man för att få livet att gå ihop, en klocka behöver man inte, det är ren lyxkonsumtion. Därav en skillnad att låna till hus vs. klocka
 

Dantes

Omega
Jag ställde mig i kö hos Krons för ett par dagar sedan för en two-tone sub. 8 månader skulle det ta. Fick mail idag att jag kan hämta den. Aldrig köpt något tidigare. När det är så här lätt att köpa en ny, varför ligger begagnade ex på listpris eller över?
 

BOBBAN

Omega
Jag ställde mig i kö hos Krons för ett par dagar sedan för en two-tone sub. 8 månader skulle det ta. Fick mail idag att jag kan hämta den. Aldrig köpt något tidigare. När det är så här lätt att köpa en ny, varför ligger begagnade ex på listpris eller över?
Tror det gäller vissa modeller. Tex two-tone sub. Gränspuck om det faktiskt ligger högre än listpris på begagnat? (Idag) Kan ha fel men jag är inte blind 👍
 

Dantes

Omega
Tror det gäller vissa modeller. Tex two-tone sub. Gränspuck om det faktiskt ligger högre än listpris på begagnat? (Idag) Kan ha fel men jag är inte blind 👍
Ligger på 200+ på C24, lite över listpris. Finns en på KS till listpris. Om man kan köpa ny från AD direkt borde väl priset på beg ligga långt under listpris. Vem skulle välja att köpa beg till samma pris som ny?
 

Brimi

Cartier
Ligger på 200+ på C24, lite över listpris. Finns en på KS till listpris. Om man kan köpa ny från AD direkt borde väl priset på beg ligga långt under listpris. Vem skulle välja att köpa beg till samma pris som ny?
Kul för dig om du fick köpa direkt denna gång men det betyder inte att det plötsligt blivit lätt att köpa sin Rolex.

Din var säkert bara en undantag!
 

FlipSwede

Rolex
Jag ställde mig i kö hos Krons för ett par dagar sedan för en two-tone sub. 8 månader skulle det ta. Fick mail idag att jag kan hämta den. Aldrig köpt något tidigare. När det är så här lätt att köpa en ny, varför ligger begagnade ex på listpris eller över?
Bara köparen&säljaren vet ju vad de säljs för.
Och begära kan man ju göra.

Men TT har ju varit rätt kalla innan Covid,och är väl de första som blir tröga igen när marknaden svänger.
 
Topp