Jag föredrar nog Rolex, är man lika gammal som jag är (50) så har man ju varit med ett tag, har man dessutom gillat klockor sedan du var 7 bast så är man ju en gammal Räv när det kommer till klockor. Back in the days, nu snackar vi slutet på 80-talet början av 90-talet så var ju alla Tudor inget annat än en fattigmans Rolle då det gjordes Look a likes av dom flesta Rolex modellerna ingen hemlighet med det, sen var ju priserna där efter också. Det enda Tudor inte plagierat är väl den klassiska GMT modellen ( Pepsi,Coke ), men det kan vara på G med en GMT modell iaf, om man nu får tro vad som kommer efter Baselworld 2016.
Dagens Tudor klockor är något helt annat, helt självgående på egna ben skulle jag säga, utan någon koppling till Rolex och det tycker jag är riktigt kul. Däremot så har dom tidiga Tudor fattigmans Rolex klockorna blivit kult hos många, även dom inkl mig själv som inte skulle tänka sig att köpa en för 25-30 år sedan köper idag till ett 2-4 ggr så högt pris än vad nypriset var på vissa av klockorna då, Haha, bara knyta ihop näven, gilla läget och öppna plånboken om man vill ha ett av dessa exemplar idag. Vill bara poängtera att Tudor har varit och är riktigt bra klockor.
Började tidigt ta åt mig kataloger från butikerna jag besökte, dessa två kataloger är båda från 1993. Som sagt så skilde det ju lite deg på om du ville ha den äkta eller oäkta varan.
Förord i Tudor katalogen.
Day-Date.
SUBMARINER.
Tudor CHRONOGRAPH vs Rolex DAYTONA.
Dagens Tudor klockor är något helt annat, helt självgående på egna ben skulle jag säga, utan någon koppling till Rolex och det tycker jag är riktigt kul. Däremot så har dom tidiga Tudor fattigmans Rolex klockorna blivit kult hos många, även dom inkl mig själv som inte skulle tänka sig att köpa en för 25-30 år sedan köper idag till ett 2-4 ggr så högt pris än vad nypriset var på vissa av klockorna då, Haha, bara knyta ihop näven, gilla läget och öppna plånboken om man vill ha ett av dessa exemplar idag. Vill bara poängtera att Tudor har varit och är riktigt bra klockor.
Började tidigt ta åt mig kataloger från butikerna jag besökte, dessa två kataloger är båda från 1993. Som sagt så skilde det ju lite deg på om du ville ha den äkta eller oäkta varan.
Förord i Tudor katalogen.
Day-Date.
SUBMARINER.
Tudor CHRONOGRAPH vs Rolex DAYTONA.
Senast ändrad: