• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag menar att den som visste vad som var gångbart i framtiden skulle vara en mycket rik man, men att YM2 nog har en bra chans att bli något unikt och speciellt om 40 år. Det är en unik komplikation med ett för Rolex väldigt avvikande formspråk, lite som Daytona på sin tid. Den säljs inte i parti och minut heller och man kan nog få fullset från AD en rätt bra bit under list. Låter som en framtida klassiker som paradoxalt nog nästan alltid är klockan ingen köpte back-in-the-days.

Vidare är termen ”ikonisk” något som fluktuerar å det grövsta. Annars förmedlar jag gärna ett lass bubblebacks :)
Vi får helt enkelt se :)
 
Var inne hos en Rolex AD i Nice i går och säljaren både bekräftade och beklagade Rolex leveranstider på sportmodeller. En Pepsi Light hade de fått in (såld så klart) och övriga modeller lyste med sin frånvaro. Enda suben var en Smurf med diamantindex.

Dock hade de precis fått in en 126660 D-blue vilket verkade vara en mindre sensation.
Jag var inne hos handlaren i Monaco i förrgår, och där misstänker jag att det finns Pepsi. För rätt kund vill säga. När jag ställde frågan så pausade säljaren och ställde sedan en motfråga - är du kund här? Zegg-Cerlati borde ju vara en AD som inte direkt har problem att hålla volymerna uppe, så att de får in även eftertraktade modeller är nog rätt självklart. Så, för den som vill prova lyckan så kan ni ju försöka i Monaco
 
Jag var inne hos handlaren i Monaco i förrgår, och där misstänker jag att det finns Pepsi. För rätt kund vill säga. När jag ställde frågan så pausade säljaren och ställde sedan en motfråga - är du kund här? Zegg-Cerlati borde ju vara en AD som inte direkt har problem att hålla volymerna uppe, så att de får in även eftertraktade modeller är nog rätt självklart. Så, för den som vill prova lyckan så kan ni ju försöka i Monaco

Om man köper en helguld och massa datejust ingen vill ha så får man kanske köpa den?
Lite som Elgigantens "Cykel på köpet" :)
 
Hämtade min ny Sea-Dweller 126600 igår. Jag beställde den i februari och fick den nu. T.o.m ÅF var överraskad över hur "snabbt" den kom. Tyvärr åkte jag på prishöjningen på 5% som gällde from 1:e augusti. Men jag är glad ändå :). Fick också veta att DJ 41 inte heller hade så lång leveranstid, kanske 2-3 månader.
 
Hämtade min ny Sea-Dweller 126600 igår. Jag beställde den i februari och fick den nu. T.o.m ÅF var överraskad över hur "snabbt" den kom. Tyvärr åkte jag på prishöjningen på 5% som gällde from 1:e augusti. Men jag är glad ändå :). Fick också veta att DJ 41 inte heller hade så lång leveranstid, kanske 2-3 månader.
Känns som om hypen kring 126600 lagt sig lite eller?
 
Hämtade min ny Sea-Dweller 126600 igår. Jag beställde den i februari och fick den nu. T.o.m ÅF var överraskad över hur "snabbt" den kom. Tyvärr åkte jag på prishöjningen på 5% som gällde from 1:e augusti. Men jag är glad ändå :). Fick också veta att DJ 41 inte heller hade så lång leveranstid, kanske 2-3 månader.
Känns som om hypen kring 126600 lagt sig lite eller?
Tror mer att Rolex torkan lättat lite vilket gör sig tydligt om man tittar på stålsport hos gråhandlare. Visst har gråisar i HK haft fullt men tycker ändå DavidSW mfl haft tomt på stålsport. Nu har det börjat fylla på sig tycker jag.
 
Har fattat at det är ganska lång väntetid på Batman och pepsi gmt men hur ser det ut på den ”vanliga” svara är det lika illa där också?
 
Dags att ta en allvarlig funderare på att köpa en Yachtmaster II. Den borde ju appelera många konnässörer som inte är ute efter snabba cash utan tar the long road.

Varför en YIIa: originell, lite ball och udda komplikation, kanske rätt klocka (på sikt), storleksmässigt funkar den för alla som kör panna, Dssd, SD röd, Omega PO, Plopp, de flesta brattar osv, handlas långt under list (och går att få tag på till samma pris som en Hulk).

Hur resonerar ni?

Tycker själv inte att den är så dum. Vissa döpte den dock till Clown Master när den kom.
 
Om man köper en helguld och massa datejust ingen vill ha så får man kanske köpa den?
Lite som Elgigantens "Cykel på köpet" :)
Det påverkar säkert också. Tyvärr är bemötandet på Rivieran generellt dåligt om du inte ser uppenbart rik ut. Zegg-Cerlati är inget undantag. För något år sen var jag inne hos AD på Rue d'Antibes i Cannes med en Orient på armen. Bad att få se på subben i fönstret. Vi har ingen sådan i fönstret var svaret. Ok... Gick tillbaka två dagar senare med en DD på armen och fick ett helt annat bemötande. Otroligt trist! Våra svenska AD är iaf professionella. OT, men kunde inte låta bli en rant.
 
Det påverkar säkert också. Tyvärr är bemötandet på Rivieran generellt dåligt om du inte ser uppenbart rik ut. Zegg-Cerlati är inget undantag. För något år sen var jag inne hos AD på Rue d'Antibes i Cannes med en Orient på armen. Bad att få se på subben i fönstret. Vi har ingen sådan i fönstret var svaret. Ok... Gick tillbaka två dagar senare med en DD på armen och fick ett helt annat bemötande. Otroligt trist! Våra svenska AD är iaf professionella. OT, men kunde inte låta bli en rant.
Nja, hur upplevt liknande bemötande även hos svensk AD:s. :oldman:
 
Det påverkar säkert också. Tyvärr är bemötandet på Rivieran generellt dåligt om du inte ser uppenbart rik ut. Zegg-Cerlati är inget undantag. För något år sen var jag inne hos AD på Rue d'Antibes i Cannes med en Orient på armen. Bad att få se på subben i fönstret. Vi har ingen sådan i fönstret var svaret. Ok... Gick tillbaka två dagar senare med en DD på armen och fick ett helt annat bemötande. Otroligt trist! Våra svenska AD är iaf professionella. OT, men kunde inte låta bli en rant.
Jag hade iofs inte heller velat sälja till någon som har en Orient på armen :D
 
Har fattat at det är ganska lång väntetid på Batman och pepsi gmt men hur ser det ut på den ”vanliga” svara är det lika illa där också?

Jag är på Rhodos nu. Var inne på Nick Sarlis och dom hade både GMT 116710LN och Sub 116610LN inne.

Har aldrig handlat utomlands. Är priserna ristade i sten?
 
Senast ändrad:
:)
Ingen aning. Du får nog fråga dem. Men om det nu råkar finnas sportstål i displayen som faktiskt är till salu så har jag ju svårt att tro att du kan pruta på dem.

Tack. Han hade dom inte i fönstret.
Han tog fram dom först när jag frågade.
Jag skrev även med dom innan jag kom hit och då frågade jag efter Sub men det hade han inte då.. skrev han:)

Men blir kanske svårt att pruta då, det är ju ingen klocka som man bara hämtar ut nu för tiden och det är han ju såklart medveten om.
 
Tack. Han hade dom inte i fönstret.
Han tog fram dom först när jag frågade.
Jag skrev även med dom innan jag kom hit och då frågade jag efter Sub men det hade han inte då.. skrev han:)

Men blir kanske svårt att pruta då, det är ju ingen klocka som man bara hämtar ut nu för tiden och det är han ju såklart medveten om.
Vill du ha klockan så köp! Rabatt eller ej, du kommer inte komma billigare undan framöver heller troligtvis. Bjud på en wrist shot om det blir affär :)
 
Pratade med en AD i Finland som bestämt hävdade att det restriktiva utbudet från Rolex helt och hållet (?) beror på flaskhalsar i produktionen. Man har, enligt honom, inte tillräckligt med manpower att sätta ihop klockor i samma takt som efterfrågan ökar. Vi befinner oss också i en högkonjunktur, och fler har då råd att köpa en Rolex (pengar är billigt idag...).

Vad vet jag, men kan ligga något i detta.
 
Pratade med en AD i Finland som bestämt hävdade att det restriktiva utbudet från Rolex helt och hållet (?) beror på flaskhalsar i produktionen. Man har, enligt honom, inte tillräckligt med manpower att sätta ihop klockor i samma takt som efterfrågan ökar. Vi befinner oss också i en högkonjunktur, och fler har då råd att köpa en Rolex (pengar är billigt idag...).

Vad vet jag, men kan ligga något i detta.
Hela världen synes ha högkonjunktur.. :oldman:
 
Tillbaka
Topp