• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gjorde lite research ang. detta. Valde ut 114060 som exempel och brände iväg ett mail till några Rolex AD. Svar som följer:
Bergströms Göteborg; Väntetid 1 år
Bergströms Malmö; Väntetid 4-8 månader
Nymans Västerås; Väntetid 4-5 år
Krons Stockholm; Tar ej emot någon på väntelistan om man inte är kund sedan tidigare.
Engströms Jönköping; 6-12 månader

Rob Engström: 10 månader, när jag ställde mig i kö (juli).
 
Gjorde lite research ang. detta. Valde ut 114060 som exempel och brände iväg ett mail till några Rolex AD. Svar som följer:
Bergströms Göteborg; Väntetid 1 år
Bergströms Malmö; Väntetid 4-8 månader
Nymans Västerås; Väntetid 4-5 år
Krons Stockholm; Tar ej emot någon på väntelistan om man inte är kund sedan tidigare.
Engströms Jönköping; 6-12 månader
Var de beredda på att sätta upp dig på listan bara genom ett mail? Det låter osannolikt och jag är förvånad över att de ens svarar på sådana mail.
Eller de kanske bara svarade på uppskattad väntetid?
 
Är ju ruskigt trisst att de är såna väntetider när man blivit sugen på en sub. Att lägga handpenning på 10% på en klocka med 1år+ väntetid så hinner man ju hitta mycket annat gott som kanske dyker upp innan..
 
...och ”händer det mycket” under perioden är det väl bara bra om du inte lägger dina 80k på sub:en idag?
Om du tänker så, så kommer du aldrig köpa någonting. Idag kan jag köpa, om ett år vet jag inte. Därav mitt första inlägg om att lägga handpenning på 10% nu o låsa sina pengar till en klocka som kan komma om ett år.
 
Om du inte har råd att "låsa" 10% av en klocka i ett år så har du inte råd med klockan.
Bra sagt... Förtydligar då.
Jag kan köpa klockan nu.
Eftersom att jag kan köpa den nu, kan jag givetvis lägga 10% nu.
Det jag har sagt var att jag personligen inte känner mig bekväm i att lägga en handpenning på 10% för en klocka som kan komma om 1-2 år.
Det hade inte spelat någon roll om jag kunde köpa 5 likadana subs.
Jag bara gissar att man inte får tillbaka handpenningen om man skulle ångra sig och inte vilja ha klockan. Någon kanske sitter i kö redan och har svar på det?
 
Bra sagt... Förtydligar då.
Jag kan köpa klockan nu.
Eftersom att jag kan köpa den nu, kan jag givetvis lägga 10% nu.
Det jag har sagt var att jag personligen inte känner mig bekväm i att lägga en handpenning på 10% för en klocka som kan komma om 1-2 år.
Det hade inte spelat någon roll om jag kunde köpa 5 likadana subs.
Jag bara gissar att man inte får tillbaka handpenningen om man skulle ångra sig och inte vilja ha klockan. Någon kanske sitter i kö redan och har svar på det?
Givetvis får du tillbaka handpenningen om du ångrar dig. Det är ju bara ett sätt för dem att slippa en massa folk som ställer sig i kö överallt bara för att eventuellt kunna köpa när det väl bränner till. Lägger du handpenning så visar du att du är seriöst intresserad men givetvis kan du backa ur om du vill. Det är ju inte skitsvårt för dem att kränga stålet till nån annan.

Edit: brasklapp på mitt påstående ovan! Ta det med en nypa salt.
Se de tre kommande inläggen nedan.
 
Senast ändrad:
Givetvis får du tillbaka handpenningen om du ångrar dig. Det är ju bara ett sätt för dem att slippa en massa folk som ställer sig i kö överallt bara för att eventuellt kunna köpa när det väl bränner till. Lägger du handpenning så visar du att du är seriöst intresserad men givetvis kan du backa ur om du vill. Det är ju inte skitsvårt för dem att kränga stålet till nån annan.
Då klingar de bättre. I sånt fall har jag inget emot att lägga handpenning!
 
Givetvis får du tillbaka handpenningen om du ångrar dig. Det är ju bara ett sätt för dem att slippa en massa folk som ställer sig i kö överallt bara för att eventuellt kunna köpa när det väl bränner till. Lägger du handpenning så visar du att du är seriöst intresserad men givetvis kan du backa ur om du vill. Det är ju inte skitsvårt för dem att kränga stålet till nån annan.
Är du säker på det?
 
Givetvis får du tillbaka handpenningen om du ångrar dig. Det är ju bara ett sätt för dem att slippa en massa folk som ställer sig i kö överallt bara för att eventuellt kunna köpa när det väl bränner till. Lägger du handpenning så visar du att du är seriöst intresserad men givetvis kan du backa ur om du vill. Det är ju inte skitsvårt för dem att kränga stålet till nån annan.
Det är inte så självklart. När jag bokade en 116520 hos Rob Engström så stod det på kvittot att man inte fick tillbaka bokningsavgiften
 
Är du säker på det?
Det är inte så självklart. När jag bokade en 116520 hos Rob Engström så stod det på kvittot att man inte fick tillbaka bokningsavgiften
Sorry! Pudlar och tar tillbaka mitt påstående. Det var inte baserat på egen erfarenhet utan nåt jag är rätt säker på att jag läst, plus att min magkänsla sa mig att så borde det ligga till. Det behöver inte alls vara sanningen och det har ni ju gett exempel på i era svar.
Glöm detta!
 
Sorry! Pudlar och tar tillbaka mitt påstående. Det var inte baserat på egen erfarenhet utan nåt jag är rätt säker på att jag läst, plus att min magkänsla sa mig att så borde det ligga till. Det behöver inte alls vara sanningen och det har ni ju gett exempel på i era svar.
Glöm detta!
No hard feelings :D förstod nästan hur du skrev att det var enligt ditt eget tycke men ville bara försäkra ifall du visste att det var så :)
 
Tillbaka
Topp