DonGiovanni
Basic
Större delen av västvärlden i alla fall. Sen finns det väl alltid människor vars plånböcker alltid befinner sig i högkonjunkturHela världen synes ha högkonjunktur..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Större delen av västvärlden i alla fall. Sen finns det väl alltid människor vars plånböcker alltid befinner sig i högkonjunkturHela världen synes ha högkonjunktur..![]()
Lindroos va? Det sa dom till mig med när jag besökte dom förra året.Pratade med en AD i Finland som bestämt hävdade att det restriktiva utbudet från Rolex helt och hållet (?) beror på flaskhalsar i produktionen. Man har, enligt honom, inte tillräckligt med manpower att sätta ihop klockor i samma takt som efterfrågan ökar. Vi befinner oss också i en högkonjunktur, och fler har då råd att köpa en Rolex (pengar är billigt idag...).
Vad vet jag, men kan ligga något i detta.
Nej, detta är Rolex AD i VasaLindroos va? Det sa dom till mig med när jag besökte dom förra året.
OkejNej, detta är Rolex AD i Vasa
Kanske ligger något i det då?OkejLindroos sa mer eller mindre samma sak till mig när jag var och besökte butiken
Lindroos plockade bort mig från listor då jag ej är finsk medborgareKanske ligger något i det då?
Vet du hur Lindroos ställde sig till kölistor om man inte bor i Finland? Hos AD i Vasa var man väldigt restriktiv, dvs. intressenter icke bosatta i Finland fick ingen plats i deras kölista. Dessutom var gråhandlare heller inte välkomna (i den mån det går att veta att personen i fråga är gråhandlare antar jag). Tyckte ändå detta var ett sunt förhållningssätt. Jag fick däremot sätta upp mig, eftersom jag har koppling till Finland. Däremot ingen förtur; väntetid på Daytona = 8 år; väntetid BLRO = 8 år; väntetid BLNR = 1,5 år.
Då kör de alltså på samma spår. Tycker som sagt ändå det är rätt sunt på så sätt att det hindrar gråhandlare från att köpa och trissa upp priserna. Samtidigt är det ju tråkigt för dem som vill köpa till rätt pris och faktiskt är intresserade av att behålla klockorna (utgår ifrån att detta gäller även dig...)Lindroos plockade bort mig från listor då jag ej är finsk medborgare![]()
8 år?!!!Kanske ligger något i det då?
Vet du hur Lindroos ställde sig till kölistor om man inte bor i Finland? Hos AD i Vasa var man väldigt restriktiv, dvs. intressenter icke bosatta i Finland fick ingen plats i deras kölista. Dessutom var gråhandlare heller inte välkomna (i den mån det går att veta att personen i fråga är gråhandlare antar jag). Tyckte ändå detta var ett sunt förhållningssätt. Jag fick däremot sätta upp mig, eftersom jag har koppling till Finland. Däremot ingen förtur; väntetid på Daytona = 8 år; väntetid BLRO = 8 år; väntetid BLNR = 1,5 år.
Jag fick min daytona från Lindroos 2016 och när jag skrev upp mig för pepsin så tog dom bort mig först men förklarade att jag är finsk medborgare och då var det inga problemKanske ligger något i det då?
Men efter 8 år, får man sin Daytona på för eller eftermiddagen?8 år?!!!
Då blir det ingen daytona för dig om dom leverar på eftermiddagenMen efter 8 år, får man sin Daytona på för eller eftermiddagen?
På eftermiddagen har jag nämligen fått tid för min höftledsoperation...![]()
Han baserade det så klart på det estimat av antal klockor de väntas få in per år av resp modell, gånger antalet klocknördar som står förre mig i kön. Självklart förstår även de att saker och ting kommer att förändras under den tiden; t.ex. ökat utbud (hmmm), nya modeller (mer troligt), köare som tackar nej av olika anledningar, etc.8 år?!!!
Jag står i kölistan på Lindroos och de har då inte frågat vart jag kommer ifrån. Framgår utav all mejlkonversation att jag är svensk och de har inte sagt något om det.Jag fick min daytona från Lindroos 2016 och när jag skrev upp mig för pepsin så tog dom bort mig först men förklarade att jag är finsk medborgare och då var det inga problem![]()
Hade inte heller några problem med det förns jag skrev upp mig på PepsinJag står i kölistan på Lindroos och de har då inte frågat vart jag kommer ifrån. Framgår utav all mejlkonversation att jag är svensk och de har inte sagt något om det.
Sjukt ballMen efter 8 år, får man sin Daytona på för eller eftermiddagen?
På eftermiddagen har jag nämligen fått tid för min höftledsoperation...![]()
Vill du ha klockan så köp! Rabatt eller ej, du kommer inte komma billigare undan framöver heller troligtvis. Bjud på en wrist shot om det blir affär![]()
För mångaFinns det någon frisk människa som väntar 8 år på en Rolex i stål?
Fräscht! Njut av dina fina klockor! =)![]()
![]()
Blir ingen affär. Får ligga lugnt i båten med det man har för stunden! Får en wrist shot på den istället + den som ligger kvar hemma.
Utan handpenning så tror jag många är intresserade. Om inte för eget bruk så "skadar det ju inte att veta att man kan plocka t.ex. en stål-sportis för list som sedan säljs över list begagnad".Finns det någon frisk människa som väntar 8 år på en Rolex i stål?
Om åtta år kommer man inte att regelnässigt kunna kränga begagnat över list. Ingen bubbla varar så länge.Utan handpenning så tror jag många är intresserade. Om inte för eget bruk så "skadar det ju inte att veta att man kan plocka t.ex. en stål-sportis för list som sedan säljs över list begagnad".
Men knas, det här är ju ingen bubbla!Om åtta år kommer man inte att regelnässigt kunna kränga begagnat över list. Ingen bubbla varar så länge.
Du kan omöjligt veta hur priserna kommer se ut om 8 år. Det kan gå upp eller det kan gå ner.Om åtta år kommer man inte att regelnässigt kunna kränga begagnat över list. Ingen bubbla varar så länge.
Nej! De är inte friskaFör många
Tro mig, jag vet.Du kan omöjligt veta hur priserna kommer se ut om 8 år. Det kan gå upp eller det kan gå ner.
Tro mig, jag vet.
Hojta till om du vill veta vem som vinner idol eller vad en bitcoin är värd om 8 år.
![]()
Du maila alltså utan att vara spekulant?Gjorde lite research ang. detta. Valde ut 114060 som exempel och brände iväg ett mail till några Rolex AD. Svar som följer:
Bergströms Göteborg; Väntetid 1 år
Bergströms Malmö; Väntetid 4-8 månader
Nymans Västerås; Väntetid 4-5 år
Krons Stockholm; Tar ej emot någon på väntelistan om man inte är kund sedan tidigare.
Engströms Jönköping; 6-12 månader
Mailade och var möjligen framtida spekulant.Du maila alltså utan att vara spekulant?
Bara om det är tillräckligt kort väntetid så man kan plocka ut och kränga direktDu maila alltså utan att vara spekulant?