• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En säljare har bara rätt att behålla hela eller delar av handpenningen för att täcka eventuella kostnader som uppstår för att köparen hoppar av. Har svårt att se att sådana kostnader kan uppstå gällande en massproducerad stålrolexmodell som har kö.
 
Dummaste du hört? @yonsson
Antar att du byter bil 30 ggr per år också? Hur många skjortor köper du och byter under motsvarande tid? Personligen föredrar jag att köpa något jag önskar behålla.
Bilar och skjortor är bruksvaror, klockor är ett intresse. Jag köper bara klockor jag planerar att behålla till skillnad från många andra i denna tråd som bara jagar lätta pengar så där har du hyfsat fel kan jag meddela dig.

Alla drömmer inte om Rolex om du nu på allvar trodde det.
 
Varför tror du att jag är arg?
Ja du...
1: Subben har varit i produktion i 8 år?
2: Du kan köpa en ny hur lätt som helst.
3: Det är bara en Sub.

Så... utifrån ovanstående, varför köa ett år på en Sub? Jag har full förståelse för att man köar på en skeletterad AP eller en klocka som görs på beställning, alternativt en helt ny modell som inte finns i butik än, men på en 8 år gammal modell som är en av världens vanligaste premium-modeller... Nej, det har jag noll förståelse för.
 
1) är det en ny sub du vill ha och inte betala över list; ställ dig i kön
2) är det en ny sub du vill ha och inte stå i kö; betala ett par tusen extra.

Men om du tänkt flippa den och 29 andra efterföljande klockor på ett år kanske du borde överväga vilken klocka du egentligen önskar?

Förmodligen det dummaste du hört dock?
Och nej Göteborg, fortfarande inte arg. Lovar :)
 
1) är det en ny sub du vill ha och inte betala över list; ställ dig i kön
2) är det en ny sub du vill ha och inte stå i kö; betala ett par tusen extra.

Men om du tänkt flippa den och 29 andra efterföljande klockor på ett år kanske du borde överväga vilken klocka du egentligen önskar?

Förmodligen det dummaste du hört dock?
Och nej Göteborg, fortfarande inte arg. Lovar :)
Du verkade lite aggressiv bara. Men skönt att du inte är arg! :)
 
Om du tänker så, så kommer du aldrig köpa någonting. Idag kan jag köpa, om ett år vet jag inte. Därav mitt första inlägg om att lägga handpenning på 10% nu o låsa sina pengar till en klocka som kan komma om ett år.
Fast på just submariner så får du juh iaf tillbaka listprice om du säljer den direkt efter du plockat ut den (eller efter 3 år i hyggligt skick också för den delen iom väntetider)

Mvh
 
Kommer det alltid att vara så?
Naturligtvis inte? Men när det BÖRJAR bli köer NU och de hos vissa ADs inte ens tar emot fler intressenter på listorna. Så tror jag det är relativt säkert att säga att det kommer vara en efterfrågadel modell om 12 månader också.
Men naturligtvis kan man aldrig vara helt säker. Men JAG är såpass säker att jag skulle våga ta "risken".

Mvh
 
Är man otrevlig så fort man inte har samma åsikt som alla andra? Det var ju inte ens så att jag skrev att alla som köar i ett år för att få en Sub är dumma i hövvet. Att inte vilja lägga handpenning och stå i kö i ett år på en 8 år gammal vanlig modell ser jag som ett sundhetstecken, inte som brist på uthållighet.
 
Nu kör vi en bild, godmorgon alla gubbar och subbar
DA776425-CA0F-46BC-9FB3-091661F1B0C7.jpeg
 
Du kanske är lite känslig?

Har nog aldrig upplevt @yonsson som otrevlig.
Ja, det har alltid varit ett karaktäristiskt drag hos mig när jag tänker efter.
Är man otrevlig så fort man inte har samma åsikt som alla andra? Det var ju inte ens så att jag skrev att alla som köar i ett år för att få en Sub är dumma i hövvet. Att inte vilja lägga handpenning och stå i kö i ett år på en 8 år gammal vanlig modell ser jag som ett sundhetstecken, inte som brist på uthållighet.
Nu var det väl inte frågan om subben som var kontentan. Min uppfattning är bara att jag ser dig gång på gång med spydigheter och trött attityd, när det är helt obefogat.

Men. Detta orkar ingen av oss. Trevlig helg på er
 
Sände in en förfrågan på en 126710BLRO och fick följande svar från Nymans ur

Hej namn,
Tack för ditt mail. Det senaste året har vi sett en otrolig utveckling på efterfrågan av Rolex Professional-klockor i stål samt stål och guld vilket inkluderar bla. Submariner, GMT, Deepsea, Skydweller, Daytona samt Seadweller. Detta har medfört att våra intresselistor har växt något enormt och i dagsläget vet vi inte när vi kommer kunna leverera en klocka till dig. Vi ser att efterfrågan långt överstiger antal klockor som finns tillgängligt från Rolex. Vi beklagar självklart detta, men vi ser inte att det är sannolikt att vi kommer kunna leverera en klocka till dig inom snar framtid. Vi har därför för resten av 2018 helt stängt våra intresselistor på dessa modeller, hur det blir 2019 vågar vi inte säga än.
Med vänlig hälsning / Yours sincerely,

Så jag antar att man får vänta :)
 
Sände in en förfrågan på en 126710BLRO och fick följande svar från Nymans ur

Hej namn,
Tack för ditt mail. Det senaste året har vi sett en otrolig utveckling på efterfrågan av Rolex Professional-klockor i stål samt stål och guld vilket inkluderar bla. Submariner, GMT, Deepsea, Skydweller, Daytona samt Seadweller. Detta har medfört att våra intresselistor har växt något enormt och i dagsläget vet vi inte när vi kommer kunna leverera en klocka till dig. Vi ser att efterfrågan långt överstiger antal klockor som finns tillgängligt från Rolex. Vi beklagar självklart detta, men vi ser inte att det är sannolikt att vi kommer kunna leverera en klocka till dig inom snar framtid. Vi har därför för resten av 2018 helt stängt våra intresselistor på dessa modeller, hur det blir 2019 vågar vi inte säga än.
Med vänlig hälsning / Yours sincerely,

Så jag antar att man får vänta :)
Ja, eller kolla med andra butiker :)
Generellt på just 126710 BLRO blir det nog väldigt svårt att få något inom snar framtid :)
 
Testar här också. Nya bandstift till 16570 hos AD, nån som har koll på vad man får ge? Och är det värt det?
Fortsatt trevlig helg!
2C89FF47-C37F-4196-9F9B-4E0F2BEFCD2D.jpeg
 
Tillbaka
Topp