• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben


Nu har du fel.

Jag har skrivit upp mig på en Sub, och sedan när GMTn släpptes så ringde jag direkt och satte upp mig på den med, eftersom jag vill ha båda.

Jag har alltså satt upp mig på EN Sub och EN gmt.
Min sambo tyckte även hon att den nya GMTn var snygg och ringde även hon och satte upp SIG på listan för en.
Men den ska juh HON ha, den har juh inte med mig att göra mer än att de kommer att ägas av samma "hushåll", och det tycker jag inte är märkligare än om du och din kompis satt upp er på en varsin, eller?

För inte kan det väl vara så att det bör vara "en per hushåll"?

Och hade jag velat tjäna pengar, så hade jag väl satt mig på en batman, daytona eller Hulk ist för att binda pengar i en 114060?

Så en sista gång. JAG väntar bara på EN Pepsi, men jag har nog uttryckt mig så att jag hoppas kunna hämta båda samtidigt för enkelhetensxskul, iom att de ska till samma adress och det blir några timmar på tåget, enkel resa.

Mvh
Onödigt trollande av mig, borttaget nu. Sorry.
 
Det är ingen som tycker synd om AD.
Men om 20% av klockorna de får är sportstål, och du sen har 80% mindre säljbara klockor kvar, då förstår jag resonemanget helt.
Lite märkligt det där. I min bransch likt många andra försvinner produkter som inte säljer ur sortimentet. Säger sig självt, man vill ha produkter som säljer och ger lönsamhet så om någon ful pearlmaster, rosévariant i tvåton osv inte blivit en hit på marknaden får man väl antingen satsa på marknadsföringen av produkten eller fasa ut den ur sortimentet.
 
Lite märkligt det där. I min bransch likt många andra försvinner produkter som inte säljer ur sortimentet. Säger sig självt, man vill ha produkter som säljer och ger lönsamhet så om någon ful pearlmaster, rosévariant i tvåton osv inte blivit en hit på marknaden får man väl antingen satsa på marknadsföringen av produkten eller fasa ut den ur sortimentet.
5520974C-07D0-419C-9ACE-31C3A086FD00.gif
 
Men om nån sätter upp sig på tex daytona (båda färgerna), en batman, en Pepsi, en Hulk och en skydweller hos samma AD..
Inte är det väl dummare än att de förstår att du mest troligt har gjort likadant historia fler och för att plocka ut billigt med enda avsiktzatt sälja med vinst?

Det är väl lite skillnad om man endast räknar dem som ställt sig på listan för EN av dessa modeller, men när du står uppskriven på ALLT som har högre marknadsvärde än listpris så tycker jag ADs gör rätt i att låta dig köpa EN, förutsett att du först köper en helguldare (utan prut), vill du ha både en Pepsi och en daytona, ja, köp två guldklockor... iaf i de fall där folk som sagt sätter upp sig på ALLT som går att sälja med vinst.

Mvh
Tror att du missade hela poängen med inlägget. ADn sa att det var tomt, men så fort man köpte något annat dyrt, så hittade man plötsligt en Batman till salu
 
Tror att du missade hela poängen med inlägget. ADn sa att det var tomt, men så fort man köpte något annat dyrt, så hittade man plötsligt en Batman till salu
Jo, han kunde juh ha gjort så som vi här på klocksnack kastar skit på de som gör: säga att tyvärr, du får inte köpa någon om du inte köper annat fläsk för 300 loppor, isåfall kan jak skaka fram en.

Nu gjorde juh ADn ifråga faktiskt så att han plockade fram en BLNR EFTER att paret hade bestämt sig för ett dyrt smycke och en daydate. DEN affären var juh "klar", så han var juh faktiskt snäll, han hade juh fått dem att handla annat, utan att locka med batman, ändå tog han fram den och erbjöd dem den.

Så, vill du ha ärlighet och kasta skit, eller vita lögner och "uppmuntrande" av goda kunder?

Eller vad missade jag?
 
Jo, han kunde juh ha gjort så som vi här på klocksnack kastar skit på de som gör: säga att tyvärr, du får inte köpa någon om du inte köper annat fläsk för 300 loppor, isåfall kan jak skaka fram en.

Nu gjorde juh ADn ifråga faktiskt så att han plockade fram en BLNR EFTER att paret hade bestämt sig för ett dyrt smycke och en daydate. DEN affären var juh "klar", så han var juh faktiskt snäll, han hade juh fått dem att handla annat, utan att locka med batman, ändå tog han fram den och erbjöd dem den.

Så, vill du ha ärlighet och kasta skit, eller vita lögner och "uppmuntrande" av goda kunder?

Eller vad missade jag?
Ja det var ju väldigt snällt av ADn, att först ljuga och sedan plocka fram klockan efter att man har tjänat pengar på kunden. Årets AD här gott folk!
 
Ja det var ju väldigt snällt av ADn, att först ljuga och sedan plocka fram klockan efter att man har tjänat pengar på kunden. Årets AD här gott folk!

Vad gör man inte för att få en lycklig fru och på köpet få en batman. ;)
Killen kände nog sig lite lurad där men ändå fascinerande kul att det blev en ryggdunkning som första respons i tråden.
 
Problemet är att man dels skadar sin egen trovärdighet och dels är med och bidrar till att hålla en redan störd andrahandsmarknad under armarna.
Det säljer begagnade klockor till marknadspris. Vad ligger felet i det? Ska de låta bli för att de OCKSÅ säljer nytt?
Ingen tvingas väl att byta in sin klocka till under marknadspris utan kan själv sälja den och gå dit och handla med kontanter?

Mvh
 
Det säljer begagnade klockor till marknadspris. Vad ligger felet i det? Ska de låta bli för att de OCKSÅ säljer nytt?
Ingen tvingas väl att byta in sin klocka till under marknadspris utan kan själv sälja den och gå dit och handla med kontanter?

Mvh
Farscinerande ändå. På tal om att AD säljer för premium. Hade en 116500 och frågade om jag kunde lämna in den som inbyte mot en annan klocka och det var precis när dom hade börjat med inbyte. Då sa dom ”självklart kan du lämna in” och jag frågade då om den skulle värderas till premium. Då skrattade säljaren lite lätt och sa ”nej hur skulle det se ut om vi säljer en 116500 över listpriset”
Jaaa duuu...
 
Det säljer begagnade klockor till marknadspris. Vad ligger felet i det? Ska de låta bli för att de OCKSÅ säljer nytt?
Ingen tvingas väl att byta in sin klocka till under marknadspris utan kan själv sälja den och gå dit och handla med kontanter?

Mvh

Ja, de borde säga nej till att sälja nya modeller som har ett begagnatpris som är dubbla listpriset. Uppenbarligen tycker även Rolex att det inte är okomplicerat då man visserligen har gett sitt godkännande, men med förbehållet att det inte får ske på regelbunden basis.
 
Farscinerande ändå. På tal om att AD säljer för premium. Hade en 116500 och frågade om jag kunde lämna in den som inbyte mot en annan klocka och det var precis när dom hade börjat med inbyte. Då sa dom ”självklart kan du lämna in” och jag frågade då om den skulle värderas till premium. Då skrattade säljaren lite lätt och sa ”nej hur skulle det se ut om vi säljer en 116500 över listpriset”
Jaaa duuu...
Ja, det var som sagt i början, och en SÄLJAREN. Hon trodde nog mest troligt på det han sa. För visst låter det väl märkligt att en 3 år gammal klocka kostar 150, men samma modell 115k ny, förutsatt att du inte är helt insatt i värdering och ökning/minskning. Tillgång/Efterfrågan.
Tur att de fått ordning på det nudå
Tråkigt om du torskade pengar.. :(

Mvh
 
Ja, det var som sagt i början, och en SÄLJAREN. Hon trodde nog mest troligt på det han sa. För visst låter det väl märkligt att en 3 år gammal klocka kostar 150, men samma modell 115k ny, förutsatt att du inte är helt insatt i värdering och ökning/minskning. Tillgång/Efterfrågan.
Tur att de fått ordning på det nudå
Tråkigt om du torskade pengar.. :(

Mvh
Va?
 
Ett annat problem än det @Clark Kent nämner är ju att AD kan låta sina vänner/premiumkunder gå före i kön på en klocka där pöbeln har köat i något år.
Denne kunden kan ju sedan traska ut igenom dörren och sedan in igen och sälja den som Pre-owned varpå AD säljer den till pöbeln för premium.

Sen är det ju bara för AD och kund nr1 att dela på vinsten,snabba cash...
 
Ett annat problem än det @Clark Kent nämner är ju att AD kan låta sina vänner/premiumkunder gå före i kön på en klocka där pöbeln har köat i något år.
Denne kunden kan ju sedan traska ut igenom dörren och sedan in igen och sälja den som Pre-owned varpå AD säljer den till pöbeln för premium.

Sen är det ju bara för AD och kund nr1 att dela på vinsten,snabba cash...
Jo, visst. Det är juh MÖJLIGT. Men ska du tänka sådan så kan juh ADn sälja MIG en massa Pepsis och daytona som JAG säljer vidare fire kte, utan mer inblandning av AD och spenderar vinsten ändå? Så det kommer du juh aldrig ifrån om det nu är en sån AD..
Men jag förstår vad du menar.

Mvh
 
Ett annat problem än det @Clark Kent nämner är ju att AD kan låta sina vänner/premiumkunder gå före i kön på en klocka där pöbeln har köat i något år.
Denne kunden kan ju sedan traska ut igenom dörren och sedan in igen och sälja den som Pre-owned varpå AD säljer den till pöbeln för premium.

Sen är det ju bara för AD och kund nr1 att dela på vinsten,snabba cash...
Ah, typ som Rob E fast istället gör man det för ren vinst.

Jag har en ärlig fundering då. Kommer vi få se rabatter på stålsport någonsin igen? Jag menar det är ett stort kliv från att vara tvungen att ha goda relationer eller stor plånbok att ens få tag på en inom rimlig tid, till att de sitter i montrar. Det kommer vara samma säljare då som nu. "För x antal år sedan var de såhär att inte ens KUNGEN kunde få en... nu finns den inne(legat i monter någon månad). Jag kan tyvärr ej göra något på priset".
 
Ah, typ som Rob E fast istället gör man det för ren vinst.

Jag har en ärlig fundering då. Kommer vi få se rabatter på stålsport någonsin igen? Jag menar det är ett stort kliv från att vara tvungen att ha goda relationer eller stor plånbok att ens få tag på en inom rimlig tid, till att de sitter i montrar. Det kommer vara samma säljare då som nu. "För x antal år sedan var de såhär att inte ens KUNGEN kunde få en... nu finns den inne(legat i monter någon månad). Jag kan tyvärr ej göra något på priset".
Allt går i cykler. Bara sitta lugnt i båten och vänta.
 
Ah, typ som Rob E fast istället gör man det för ren vinst.

Jag har en ärlig fundering då. Kommer vi få se rabatter på stålsport någonsin igen? Jag menar det är ett stort kliv från att vara tvungen att ha goda relationer eller stor plånbok att ens få tag på en inom rimlig tid, till att de sitter i montrar. Det kommer vara samma säljare då som nu. "För x antal år sedan var de såhär att inte ens KUNGEN kunde få en... nu finns den inne(legat i monter någon månad). Jag kan tyvärr ej göra något på priset".

Allt går i cykler. Bara sitta lugnt i båten och vänta.

Når et bolag har klart å bygge opp en sånn hype som Rolex har gjort de siste årene så har jeg veldig svårt å tro at de noen gang kommer starte levere så mye at de kommer finnes tilgjengelige for "allmenheten" igjen, men det kan jo også være så at de starter å sende ut flere for å øke vinsten. Helt umulig å vite hva de kommer gjøre og hvorfor så det blir jo bare spekulasjoner.
 
Når et bolag har klart å bygge opp en sånn hype som Rolex har gjort de siste årene så har jeg veldig svårt å tro at de noen gang kommer starte levere så mye at de kommer finnes tilgjengelige for "allmenheten" igjen, men det kan jo også være så at de starter å sende ut flere for å øke vinsten. Helt umulig å vite hva de kommer gjøre og hvorfor så det blir jo bare spekulasjoner.
Det här är ju inte en helt unik situation för rolex. Det enda unika är att den nu omfattar mer än bara daytona :)
 
Tillbaka
Topp