• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I mina ögon har Rolex aldrig varit osexigare än vad dom är just nu.
Kyssa fötterna på säljarna hos AD för att eventuellt hamna på en lista som inte betyder något för att sedan riskera att bli utpressad när klockan väl finns inne.
Över min döda kropp att jag skulle förnedra mig så.
 
I mina ögon har Rolex aldrig varit osexigare än vad dom är just nu.
Kyssa fötterna på säljarna hos AD för att eventuellt hamna på en lista som inte betyder något för att sedan riskera att bli utpressad när klockan väl finns inne.
Över min döda kropp att jag skulle förnedra mig så.
Lite så känner jag också angående ss-rollarna, tyckte det vara kul att testa innan de började kosta en halv förmögenhet över list, men nu så lämnas man med dålig smak i munnen.

Man kanske får testa dem igen sen när folk som egentligen inte hade råd måste cashas ut.
 
Lite så känner jag också angående ss-rollarna, tyckte det vara kul att testa innan de började kosta en halv förmögenhet över list, men nu så lämnas man med dålig smak i munnen.

Man kanske får testa dem igen sen när folk som egentligen inte hade råd måste cashas ut.
Hur många SS rollar är egentligen svåra att få tag i utan att få betala premium? 5, 6?
Det finns ju rätt många modeller ändå.
 
Var inne på Bergströms idag och kikade på några tudors jag är intresserad av och passade på att fråga om den här Rolex-cirkusen.

Enligt säljaren är det ca 12 års (!!) väntetid på en daytona, kan detta stämma eller kryddade han något brutalt?

Vanliga subs stämde överens med vad jag läst i denna tråd
Skitsnack, vissa väntar några månader bara.
Dom som hostar upp deg och köper guld osv.
Får du svaret 12 år så vill dom inte sälja till dig helt enkelt.
 
Skitsnack, vissa väntar några månader bara.
Dom som hostar upp deg och köper guld osv.
Får du svaret 12 år så vill dom inte sälja till dig helt enkelt.


Haha är väl så att en peasant som jag inte ska ha en Daytona, dom kunde sträcka sig till en vanlig sub eftersom han angav rimlig kötid på den :D
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, men vad är det som gör folk så galna i Daytona? Kanske är jag fel person att fråga detta eftersom jag tycker att kronografer i allmänhet bara är plottriga och trista men... har Daytonan nåt som inte andra Rolexar eller andra kronografer har?
 
Man vet att man prutat för hårt när bara får mellanmjölk att dricka vid köp av ny rolex. Ingen kö här inte!
F12B0058-8DEB-4F35-9A75-2D342E59CFC6.jpeg
 
Så är det, väntade ca 3 månader på min när det begavs.. Klämde dessutom på båda tavlorna innan jag helt bestämde mig när den kom..
Nu framgår det inte hur länge sedan det begav sig men de typiska väntetiderna har väl ökat väsentligt. När jag köpte min 116610LN 2016 var det ingen väntetid alls. Både den och 116710LN fanns i lager hos AD:n så att jag kunde jämföra. Säljaren prutade till och med tio procent närapå spontant.
 
Utifrån vad man läser i denna tråd så gör ju AD lite som de själv vill.

Om någon har en kontakt på bergströms i Malmö som kan flytta fram mig i Sub ”kön” så får ni tacksamt höra av er :)
 
9552A24C-026D-4B56-BDC2-7807D9AFF516.png
Dålig koll på Rolexs väntelistor men på väg till hotellet såg jag precis denna Root Beer
i skyltfönstret i Rolex butiken i Bremen.
Snabb koll på Chrono24 verkar priset bra. Är själv inte intresserad men tips ifall någon är på jakt!

Vänligen,
Martin
 
Vad ger pengar ett värde? Att folk tror på att det har ett värde.
Det förklarar inte varför modellen Daytona har blivit så fruktansvärt hypad jämfört både med andra kronografer och andra rolex. Daytona är ingen limiterad modell och finns i mängder med olika referenser och ALLA är mer hypade än andra modell namn från rolex.
 
Det förklarar inte varför modellen Daytona har blivit så fruktansvärt hypad jämfört både med andra kronografer och andra rolex. Daytona är ingen limiterad modell och finns i mängder med olika referenser och ALLA är mer hypade än andra modell namn från rolex.
Plus att den är ful och till skillnad från exempelvis Speedy helt saknar en intressant historia.
 
Plus att den är ful och till skillnad från exempelvis Speedy helt saknar en intressant historia.
Hehe, jag tycker iofs att 16520 och 116520 är rätt trevliga och PN såklart, men den nya med keramiska ringen har inte fått mig att titta två gånger, men sånt kan juh mycket väl ändra sig om man väl får en på armen.. Då jag skiter i att prova någon och köper guld ist om jag råkar ha 200k över

Mvh
 
Hehe, jag tycker iofs att 16520 och 116520 är rätt trevliga och PN såklart, men den nya med keramiska ringen har inte fått mig att titta två gånger, men sånt kan juh mycket väl ändra sig om man väl får en på armen.. Då jag skiter i att prova någon och köper guld ist om jag råkar ha 200k över

Mvh
Jag skulle säga att den enda anledningen till Daytonas höga efterfrågan är den totala bristen på utbud. Skulle Daytona finnas i drivor tror jag inte att den hade varit så eftertraktad.
 
Tillbaka
Topp