Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan köpa redan idag om du är villig att betala marknadsprisHallå, snabb fråga bara… Vad är väntetiden på en 116500?
Listpris om du är stammisDu kan köpa redan idag om du är villig att betala marknadspris
Varför? Det är skillnad på person och person..Spännande
Frågar åt en bekant.
Vad har ni för erfarenheter gällande väntetider på Batman hos ad?
står han ej på någon lista så är det inte ens lönt att ställa frågan!
Konstigt, tycker faktiskt den är ganska snyggdet är en av få modeller jag har sett i många skyltfönster..både i jönköping,hamburg,berlin och prag!
Lika illa som Subc alltså?
asså subc har jag sett hos mer än en ad ute i europa under året men batman är ju ett nej med ett litete skratt i tonen....Lika illa som Subc alltså?
Ja det är det, rätt mkt längreÄr väl längre på batman än vanlig sub.
asså subc har jag sett hos mer än en ad ute i europa under året men batman är ju ett nej med ett litete skratt i tonen....
pröva själv att ringa en ad så får han höa vad dom säger...
tror inte ens han hade blivit tilllagd på en eentuell lista ens för dom får knappt in några
angående subc så hade jag prövat maila lite ad´s tex i Italien eller Grekland(tex chateröarna)
tror chansen att få en via dom kanalerna är större än att få en i Sverige men det är inte lätt eftersom det är en populär modell!
Ja det är det, rätt mkt längre
DJ, Explorer 1/2 och YM typ, vet iof inte om de kostar under 70k men finns väl inte många modeller öht som listar under 70k hos Rolex!Hade ingen aning om detta, verkligen.
Jag trodde inte Batman var i närheten av så populär som SubC, även om jag visste att listpriset är högre.
Där ser man!
Om man vänder på frågan.
Vilka modeller finns egentligen på hyllan hos Bergströms & Nymans? (Ifrån Rolex) om vi pratar klockor för 70.000:- >
Får bittert ringa och berätta att jag hade helt fel.
Jag sa till honom att jag inte visste, men gissade på ett par månader......![]()
Hade ingen aning om detta, verkligen.
Jag trodde inte Batman var i närheten av så populär som SubC, även om jag visste att listpriset är högre.
Där ser man!
Om man vänder på frågan.
Vilka modeller finns egentligen på hyllan hos Bergströms & Nymans? (Ifrån Rolex) om vi pratar klockor för 70.000:- >
Får bittert ringa och berätta att jag hade helt fel.
Jag sa till honom att jag inte visste, men gissade på ett par månader......![]()
Du tror ingen annan tänkt likadant?Någon som vet hur exempelvis en AD på Rhodos eller Kreta har det när chartersäsongen är död? Stänger de ner eller får de leveranser året om? En vecka själv på ett tolv grader varmt Kreta i januari hade ju varit jättetrevligt om man åkt därifrån med en fin klocka på varje arm..![]()
Jag inser att folk säkert gör så, jag fattar bara inte varför. Köp från gråhandlare bara.Någon som vet hur exempelvis en AD på Rhodos eller Kreta har det när chartersäsongen är död? Stänger de ner eller får de leveranser året om? En vecka själv på ett tolv grader varmt Kreta i januari hade ju varit jättetrevligt om man åkt därifrån med en fin klocka på varje arm..![]()
Jag inser att folk säkert gör så, jag fattar bara inte varför. Köp från gråhandlare bara.
Enbart så de kan få dem för list för att sedan kränga här hemma...Många som är väldigt petiga med att köpa nytt ifrån AD.
Enbart så de kan så dem för list för att sedan kränga här hemma...
Nej? Jag har själv köpt klocka dyrare ifrån AD för att jag velat ha kvitto och stämplat cert med mitt namn från butik.
I mitt fall har jag gjort det för att klockan varit en "keeper".
Gråhandlare åker inte ner till Kreta och köper klockor.
Åtminstone inte dom jag känner till
Dubai är däremot vanligt.
Ok, men tror inte det var tanken i fallet ovan...Någon som vet hur exempelvis en AD på Rhodos eller Kreta har det när chartersäsongen är död? Stänger de ner eller får de leveranser året om? En vecka själv på ett tolv grader varmt Kreta i januari hade ju varit jättetrevligt om man åkt därifrån med en fin klocka på varje arm..![]()
Privatpersoner såväl som företag ringer och åker vart fan som helst för att plocka ut grejer som dom sen kan tjäna pengar på.Nej? Jag har själv köpt klocka dyrare ifrån AD för att jag velat ha kvitto och stämplat cert med mitt namn från butik.
I mitt fall har jag gjort det för att klockan varit en "keeper".
Gråhandlare åker inte ner till Kreta och köper klockor.
Åtminstone inte dom jag känner till
Dubai är däremot vanligt.
Privatpersoner såväl som företag ringer och åker vart fan som helst för att plocka ut grejer som dom sen kan tjäna pengar på.
Du tycker alltså att det är bättre att klockorna går ut från AD till personer som vill tjäna pengar på dem än folk som faktiskt vill äga dem?Absolut. Gråhandel är delvis ett problem för marknaden.
Samtidigt är jag glad att inte alla t.e.x Nautilus köps upp av samlare som sitter och håller på klockorna i sitt värdeskåp.
Du tycker alltså att det är bättre att klockorna går ut från AD till personer som vill tjäna pengar på dem än folk som faktiskt vill äga dem?
Man kan få nytt från gråhandlare också. Och såvitt jag vet är det inte omöjligt att få sitt namn på certet heller, även om någon annan plockat ut klockan (en AD tex)Många som är väldigt petiga med att köpa nytt ifrån AD.
Man kan få nytt från gråhandlare också. Och såvitt jag vet är det inte omöjligt att få sitt namn på certet heller, även om någon annan plockat ut klockan (en AD tex)
Kollade med Nymans och Rob i augusti. Minns inte om Rob svarade men Nymans tog inte in fler på sin väntelista så räkna med ett par år.Förväntad väntetid på en sky dweller i stål?
Du tror ingen annan tänkt likadant?