• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jo, naturligtvis. Bara att läsa den här tråden för att inse att man är tvåa på bollen vart man än vänder sig (förutom till gråhandlare). Var mer intresserad av att veta om AD på ställen som i övrigt stänger ner totalt när turistsäsongen är över håller igång året om. Även om chansen är minimal att där få tag i vad man vill ha måste den ju vara större än att åka till valfri storstad eller flygplats i Europa?
Är det inte enklare med gråhandel eller begagnat? De modeller du eventuellt kan hitts hos AD i europa ligger ju bara 5-10% över list på andrahandsmarknaden?
 
Jo, naturligtvis. Bara att läsa den här tråden för att inse att man är tvåa på bollen vart man än vänder sig (förutom till gråhandlare). Var mer intresserad av att veta om AD på ställen som i övrigt stänger ner totalt när turistsäsongen är över håller igång året om. Även om chansen är minimal att där få tag i vad man vill ha måste den ju vara större än att åka till valfri storstad eller flygplats i Europa?
:D
 
Är det inte enklare med gråhandel eller begagnat? De modeller du eventuellt kan hitts hos AD i europa ligger ju bara 5-10% över list på andrahandsmarknaden?

Absolut! 10% påslag för att slippa vänta har jag inga problem med. Men om jag vill ta den krångliga vägen för att få gå in och hämta ut en ny hos AD själv, säg för äventyrets skull, finns då någon möjlighet att göra det? Det är vad jag undrar :) Är varken snål eller korkad, bara nyfiken!
 
Är rätt så sugen på en daytona. Vet dock inte vilken av dem, 116500 eller 116520. Kan ev flippa min subC och Batman för en daytona.

Finns många ute på c24... Vad säger ni? Kan tillägga att jag verken har testat någon av dem :/
 
Alltid bra att fundera lite på vad man själv gillar när man ska köpa klocka. :)
Det har du verkligen helt rätt i. Hade varit lite roligare om klockorna hamnar hos någon som verkligen vill ha dem. Nu gör de ingen nytta. En daytona blir lite impulsivt köp i så fall då jag inte vet riktigt vad jag vill ha.

Dock kul att bolla lite idéer med andra.
 
Det har du verkligen helt rätt i. Hade varit lite roligare om klockorna hamnar hos någon som verkligen vill ha dem. Nu gör de ingen nytta. En daytona blir lite impulsivt köp i så fall då jag inte vet riktigt vad jag vill ha.

Dock kul att bolla lite idéer med andra.
Kör på!
I värsta fall får du sälja daytonan och köpa något annat :)
Utan att ha provat vet man inte :)
 
Lunch @Tigerrrr @Fixxxer @Sebran

96B45628-31BB-4881-A404-FD038A5340F8.jpeg
 
Var en runda på stan idag och hör och häpna, en GMT 116710 LN stoltserade i skyltfönstret. Det roliga (läs tragiska) var att jag blev helt ställd och ville direkt knäppa en bild för att ha ett bevis på vad jag just beskådat. Jag hann knappt tänka tanken innan expediten öppnade fönstret och plockade bort klockan. Den var såld. Jag vet att väntetiden på just denna modell inte är helt överdriven likt för sin lillebror 116710 BLNR, men kanske kan det ändå vara vara ett tecken på nya tider? Kanske inte, men tyckte ändå det var ett speciellt ögonblick o_O
 
Senast ändrad:
Var en runda på stan idag och hör och häpna, en GMT 116710 LN stoltserade i skyltfönstret. Det roliga (läs tragiska) var att jag blev helt ställd och ville direkt knäppa en bild för att ha ett bevis på vad jag just beskådat. Jag han knappt tänka tanken innan expediten öppnade fönstret och plockade bort klockan. Den var såld. Jag vet att väntetiden på just denna modell inte är helt överdriven likt för sin lillebror 166710 BLNR, men kanske kan det ändå vara vara ett tecken på nya tider? Kanske inte, men tyckte ändå det var ett speciellt ögonblick o_O
Roligt ändå. Du är inte den enda som drar slutsatser för hela marknaden utifrån en klocka i ett skyltfönster. Folk bara sitter och väntar på någon krasch som aldrig kommer.
 
Roligt ändå. Du är inte den enda som drar slutsatser för hela marknaden utifrån en klocka i ett skyltfönster. Folk bara sitter och väntar på någon krasch som aldrig kommer.

Jag är nog ändå mer realistisk än så, men man lever ju på hoppet. Tror inte den klockan var i skyltfönstret mer än max några timmar, och kanske var det så att de passade på att skylta den trots att den redan var såld? Poängen var snarare hur sjukt det var att jag blev hänförd över att se en helt vanlig stål-Rolex i ett skyltfönster till ett listpris.
 
Jag är nog ändå mer realistisk än så, men man lever ju på hoppet. Tror inte den klockan var i skyltfönstret mer än max några timmar, och kanske var det så att de passade på att skylta den trots att den redan var såld? Poängen var snarare hur sjukt det var att jag blev hänförd över att se en helt vanlig stål-Rolex i ett skyltfönster till ett listpris.

Det är väl 6-12 månaders kö på den klockan så den var knappast till salu.
 
Förstod inte hur svårt det skulle vara att köpa en ny sub. Visste att det fanns kötider men efter att ha grottat lite i det så är jag nu införstådd med att AD knappt bryr sig så vidare du inte redan har köpt 1-2 riktigt fina klockor hos dem innan.

Med den insikten så blir det en begagnad Rolex Sub för min del. Förstår att det är säljarens marknad just nu men jag tänker inte köpa andra klockor bara för att få möjligheten att få köpa den jag egentligen vill ha. Men men.. Don’t hate the player, hate the game.
 
Var i Frankfurt i mitten av dec, det var helt tomt i de fyra butiker jag besökte. Tror en början till lågkonjunktur kommer 2019, då kommer många stålrolex säljas på blocket.
 
Före julen var jag var inne hos Rolex AD i Helsingfors där försäljaren sade att de inte ens tar emot fler personer på deras kölistor. Enligt henne är det just nu "helt omöjligt" att få tag i en sportrolex från dem. Kan ju hända att det hade varit annorlunda om jag varit en bekant kund...men det säger väl iaf något om läget.
 
framgår tydligt vad @-al- menade.
Att flera butiker än håller listor även om det i sig inte betyder att man får en klocka inom rimlig tid.
Vet fortfarande inte vad det har att göra med det jag skrev. Och det var ju f.ö inte vad @-al- skrev som var otydligt.

Vad jag syftade på var att folk konstaterar gång på gång att kölistor existerar, trots att vi har 73 sidors diskussion på ämnet. En aningen repetitivt tycker jag.
 
Jag står på en lista (och endast en lista) på en specifik modell (hos denna AD får man endast stå på en lista och ha en lokal förankring). I somras var jag på plats 15 och idag har jag plats 4. Så allt tyder på att listan är levande och att jag nu snart får denna stålklocka med överdriven status :)
 
Obetydligt begagnade från respektabla handlare med world wide garanti från Rolex och dessutom billigare än nytt. Utan väntetid.
Svaret på många frågor är C24. (Edit: om du inte är ute efter en daytona, självklart. Eller Hulk. Eller pepsi. Dessa går ju på vatten, som vi alla vet.)
 
Tillbaka
Topp