• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låter som en briljant ide. Stryp tillgången när efterfrågan är stor :) Är ju snarare så att strypt tillgång kan leda till större efterfrågan pga ökad hype? Jag va hos AP igår. Där handlar det mer om att dom endast kan tillverka 40 000 klockor per år och att efterfrågan för RO i stål är megahög.
Kikar man på C24 så verkar det inte vara någon större brist på åtråvärda modeller. Det handlar nog mer om att ADs har ändrat strategi. Smida medan järnet är varmt osv...

Nej alla gör ju inte det. Men....man kan nog lugnt utgå från att en majoritet av kunderna på dom löjligt hypade modellerna köper Rolex o Porsche för halvt lånade pengar och därmed inte längre har råd när konjunkturen stramar. Fina bilars konjunkturkänslighet är ju vedertagen. Att Rolex priserna (på en vara som inte alls är särskilt unik) skulle bete sig annorlunda är bara naivt att tro. Anledning till att många tror det är väl den ovanligt långa perioden av relativ högkonjunktur o låg ränta. Men självklart kommer en justering till normala beg priser o lite svårt sälja utan prut igen.
Har du kollat prisutvecklingen på rolex över tid och kikat hur konjunkturen påverkat priserna? Har diskuterats några gånger tidigare och du blir nog förvånad om du kollar lite statistik.

Nej..

I Barcelona är det nog tyvärr svårt att "fynda" något i stål.
Ja, det är nästan lika svårt med AP. Vidare finns det inga indikationer på att de strypt tillgången, bara inte ökat den i takt med efterfrågan.

Levde inte i fantasin att jag skulle kunna fynda någonting, men som klockentusiast så är väl klockbutikerna med på listan av turistmål när man är ute o flänger - Klart man kollar läget! :)

Har du kollat prisutvecklingen på rolex över tid och kikat hur konjunkturen påverkat priserna? Har diskuterats några gånger tidigare och du blir nog förvånad om du kollar lite statistik.

Nej..
Kostade då en Daytona listpris+150%?
Vad händer när man måste sälja sin Daytona för att amortera på bolånet?

Nej..
Jodå det gäller ju Porsche också men ge mig ett enda argument för att begpriserna skulle hållas uppe när alla som inte längre har råd vill sälja och motsvarande mängd nya inte heller köps...Rolex stryper tillverkningen helt o börjar stödköpa?

Jodå det gäller ju Porsche också men ge mig ett enda argument för att begpriserna skulle hållas uppe när alla som inte längre har råd vill sälja och motsvarande mängd nya inte heller köps...Rolex stryper tillverkningen helt o börjar stödköpa?
Fast det låter mer som en diskussion av typen "när kommer kraschen så man kan köpa rollar för halva priset på blocket" och inte när man kan köpa beggade strax under list igen.

Nja halva priset mot dom överpriser som gäller beg just nu är nog inte orimligt. Däremot knappast halva mot listpris.

Den får du på köpet när du samtidigt köper en trerummare under miljonen i Norra Djurgårdsstaden den kommande bostadskraschen i höst.
Eller om det var nästa år. Inom tio år iaf, möjligen.
Sant. Det är självklart (kanske till och med en männskligrättighet) att alla småbarnfamiljer ska ha kvar sin daytona. Naivt av mig att tro nåt annat. :banghead: :bag:

Tillbaka
Topp