• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ändå försvann nyligen en Hulk från köp&sälj för 125' på några timmar.
Galenskaper man själv inte behöver bidra till, men att tro att KS är en Ö avskärmad från rådande prisläge (som man såklart kan tycka vad man vill om) är också en släng av galenskap.
Ordningen kan mycket väl vara återställd till hösten, ingen som vet.

Den stora frågan är om de går för utannonserat pris, även när de låg ute för 110 så är jag tveksam att de faktiskt såldes för det då det gick att pruta många gånger men har någon köpt för 125' så är det väl bara att gratulera säljaren :)

Numera är enbart Daytona kvar i samlingen av de Rolex modeller jag ägt. Jag är dock väldigt sugen på en sportmodell igen i stål på Oyster, frågan är om det skall bli en GMT eller YM :)
16200
116710LN
116621
116518LN
85EC7DC9-5024-4CE5-AED2-7CF00182A7AA.jpeg

FC1850EB-E807-4865-89B2-D43CD6B81DCD.jpeg

F89633A1-6B1F-4E8C-A71B-782AC2BBF877.jpeg

CA432394-1B65-446A-8967-EF035B027192.jpeg

Den stora frågan är om de går för utannonserat pris, även när de låg ute för 110 så är jag tveksam att de faktiskt såldes för det då det gick att pruta många gånger men har någon köpt för 125' så är det väl bara att gratulera säljaren :)
Slutpriset på klockor som går på köp&sälj har vi aldrig vetat.
Men om senaste tidens raket på sportrolex är tulpaner, taskig kronkurs eller ny verklighet vet vi inte ännu.
Men lägs en Sub upp just nu till försäljning med ett "normalt" pris så är den borta inom timmar. Övergående hype eller ej.

Slutpriset på klockor som går på köp&sälj har vi aldrig vetat.
Men om senaste tidens raket på sportrolex är tulpaner, taskig kronkurs eller ny verklighet vet vi inte ännu.
Men lägs en Sub upp just nu till försäljning med ett "normalt" pris så är den borta inom timmar. Övergående hype eller ej.

Jag själv tror väl själv att det är den nya verkligheten på både ont och gott, men den som lever får se :)

Titta på CH24 då framstår de Svenska priserna som Tokrea:)
Billigaste Batman 2018 i EU 144tkr fullset
Hulk 2012 128tkr fullset
Det blir väl så när kronan är värd mindre än pappret de trycks på.

Hej,
här kommer en fråga eller resonemang kring tavlan på min DJ 16030 från 1985. Efter några år hade det mesta av lumet lossnat och låg och rasslade runt under glaset, inte kul. Det var dags för service, och jag frågade vad göra med tavlan. Förslaget blev att byta den vita originaltavlan, och man frågade om jag inte ville ha en blå istället. Så blev det, och den verkar ha kommit i den lilla påsen.
Märkningen på påsen är 13/16008-43 LUMI W-06,
14.267 15.123
16234

Vad kan man nu säga om detta? Var det smart att byta? Är den vita värd nåt, kan/bör man re-luma den? Den är lite cirkulärt repig som om visaren släpat runt lume-gruset och repat tavlan. Kan någon säga nåt om märkningen på påsen, vad kan man veta om dess betydelse? Jag trivs iofs med den blå tavlan, men vad tycker ni jag ska göra med detta? Spara? Laga? Sälja? Byta tillbaka?
2019-04-25 22.21.21.jpg

Hej,
här kommer en fråga eller resonemang kring tavlan på min DJ 16030 från 1985. Efter några år hade det mesta av lumet lossnat och låg och rasslade runt under glaset, inte kul. Det var dags för service, och jag frågade vad göra med tavlan. Förslaget blev att byta den vita originaltavlan, och man frågade om jag inte ville ha en blå istället. Så blev det, och den verkar ha kommit i den lilla påsen.
Märkningen på påsen är 13/16008-43 LUMI W-06,
14.267 15.123
16234

Vad kan man nu säga om detta? Var det smart att byta? Är den vita värd nåt, kan/bör man re-luma den? Den är lite cirkulärt repig som om visaren släpat runt lume-gruset och repat tavlan. Kan någon säga nåt om märkningen på påsen, vad kan man veta om dess betydelse? Jag trivs iofs med den blå tavlan, men vad tycker ni jag ska göra med detta? Spara? Laga? Sälja? Byta tillbaka?
2019-04-25 22.21.21.jpg
Den ser silverfärgad ut, och det är väl bara att fortsätta att göra det du gjort. Inte mycket värde i originaltavlor på dessa, och blått är snyggare än silver.

Den är fortfarande kall, väntetiden är snarare den estimerade tiden för Rolex att tillverka den, många andra modeller går först i produktionskön :angel::rolleyes:

Är det inte bara normal väntetid på en klocka som inte är hemma just nu? Alltså inte kö, men leveranstid på ny beställning?

Ni har nog faktiskt rätt då det stog leveranstid och inte att det var väntetid :cigar:

Det gör inget, kul att du hittat en klocka du gillar och fortfarande får köpa inom en normal leveranstid! Glöm inte att posta lite bilder när det kommer fram;)

Tillbaka
Topp