Ryktas även om att det går att pruta på Air KingTack för tipset men om det skiljer 2000 kronor så känns det roligare att köpa nytt i butik, även om det kanske inte är det mest miljövänliga alternativet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ryktas även om att det går att pruta på Air KingTack för tipset men om det skiljer 2000 kronor så känns det roligare att köpa nytt i butik, även om det kanske inte är det mest miljövänliga alternativet![]()
Kan rekommendera klocksnack.sehej
Detta är mitt första egna ämne tror jag så hoppas att jag postar på rätt plats osv.
Jag hade nog egentligen velat handla en helt ny Rolex men med tanke på väntetider, då de modeller jag faller för är samma som er andra så verkar det ju inte vara det enklaste så då hamnar man ju på begagnat
Många här är ju oerhört kunniga men var läser ni på?
För jag är inte så kunnig så jag vill inte gärna handla begagnat utan att jag kan veta att det är ok, som av en ok butik.
tex så har uretvintage en seadweller 16600 men den verkar ha legat där ett tag så något måste ju det bero på
Finns det ngn bra sida att läsa på och jämför så man kan få en känsla för ”var” och ”varför” lite mer?
Eller Gör ni som jag gör nu och ställer frågor?
Tack på förhand
Jimmy
Kan vara dags för serviceTjenare Rolexnördar. Är på god väg att köpa min första, en submariner. Det är en klocka ifrån 2005, fullset ifrån Sverige. Är 2005 en ”bra eller dålig” årgång. Har tyvärr ännu inte djupet av Rolex kunskap som ni besitter. Ligger bra i pris i förhållande till chrono. Tackar ödmjukast för hjälpen.
Kan du länka till annonsen? Då kan du få bättre hjälp av kunnigt folk här på KS.Tjenare Rolexnördar. Är på god väg att köpa min första, en submariner. Det är en klocka ifrån 2005, fullset ifrån Sverige. Är 2005 en ”bra eller dålig” årgång. Har tyvärr ännu inte djupet av Rolex kunskap som ni besitter. Ligger bra i pris i förhållande till chrono. Tackar ödmjukast för hjälpen.
vadå "Bra eller dålig" årgång?Tjenare Rolexnördar. Är på god väg att köpa min första, en submariner. Det är en klocka ifrån 2005, fullset ifrån Sverige. Är 2005 en ”bra eller dålig” årgång. Har tyvärr ännu inte djupet av Rolex kunskap som ni besitter. Ligger bra i pris i förhållande till chrono. Tackar ödmjukast för hjälpen.
Rolex är som vinvadå "Bra eller dålig" årgång?
Antar att det bara handlar om pengar.Rolex är som vin![]()
Jag tror att han undrar om det finns vissa batchar från vissa år som håller sämreAntar att det bara handlar om pengar.
Allt handlar faktiskt inte om pengar hela tiden.Antar att det bara handlar om pengar.
Har Rolex gjort en ”Chicken Man”?![]()
Svårt ämne att skämta omEn inlägget jag va riktigt nöjd med. Inte en reaktion![]()
Har de inte?Svårt ämne att skämta om
Liknelsen haltar kanske lite, Rolex själva har ju inte någon direkt vinning av att gråhandlarpriserna blir höga.
Svårt ämne att skämta om
Liknelsen haltar kanske lite, Rolex själva har ju inte någon direkt vinning av att gråhandlarpriserna blir höga.
OT: är det från den senaste säsongen?
Har Rolex gjort en ”Chicken Man”?![]()
OT: är det från den senaste säsongen?
Spoila för faan inteYes avsnitt 3 tror jag det va![]()
Spoila för faan inte![]()
Länken tycker jag tillsammans med nättare boett är skönare på äldre generation.Tack Fixxxer. Precis sådan info jag sökte. Pengar är rätt ointressant i det här fallet. Har bara testat nyare modeller av suben tidigare. Köper alltså utan att prova just denna klockan. Hur är länken jämfört med klockor från 2015 och framåt?
Tack för hjälpen.
Tji fick jag. Hur fort saker och ting ändrasSom situationen är idag har jag ändock inte råd med någon rolex ö.h.t då nytt husköp står på agendan. Inom 2 år räknar jag dock med att eventuellt kunnat köpt minst en ny från AD. Ändå rätt ”skönt” att man inte är ute efter de mest eftertraktade modellerna (eller jo, klart jag är sugen på pepsi men också realist) De två rollar jag planerar att köpa tids nog är 116234 (bör finnas ganska omgående) samt 116710LN (bör man väl få inom 6-12 månader lite varstans) Och efter husköpet när ekonomin hämtat sig kanske sämre tider gör att begutbudet och priserna på dessa är mer humana?! Jaja, time will tell.
Hej. Finns ingen annons att länka till. Dödsbo som inte finns på KS. Tack för tipsen.Kan du länka till annonsen? Då kan du få bättre hjälp av kunnigt folk här på KS.
För tillfället är det inte särskilt vanligt att klockor ligger bra i pris på Chrono24, pga den svaga kronan (om det nu är en annons utanför Sverige alltså?). Gör din läxa - låter det för bra för att vara sant? Då är det inte sällan det.
Men som sagt var - börja med att länka annonsen så ska du se att du får lite svar.
Sen är det precis som @KenKun skriver inte osannolikt att det behövs en service på en klocka från 2005.
Ok, läste ditt inlägg allt för slarvigt.Hej. Finns ingen annons att länka till. Dödsbo som inte finns på KS. Tack för tipsen.
Har de inte?
Har inte Rolex någon vinning i detta? du tror det är dåligt för varumärket Rolex att begagnade klockor går för typ dubbla listpriset? Dessutom verkar ju många vara säkra på att det är ett taktiskt drag av Rolex. Klockorna är inte slut på riktigt. Jag tyckte liknelsen va klockren. Pun r.
Kolla dessutom hur många damklockor och andra mindre eftertraktade modeller som gråhandlarna måste köpa för att få loss sportstål. Rolex säljer det dom vill sälja. Sportstål tar slut och dom slår rekord för mindre heta modeller.