• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej

Ska köpa en Daytona men blev osäker på certet... Borde det inte stå LN efter modelnumret? Försöker va 100% korrekt, kollat med polisen med serienr.

Snabb hjälp önskas då affär väntas ikväll.

Med vänlig hälsning, Janne

Senast ändrad:
Hej

Ska köpa en Daytona men blev osäker på certet... Borde det inte stå LN efter modelnumret? Försöker va 100% korrekt, kollat med polisen med serienr.

Snabb hjälp önskas då affär väntas ikväll.

Med vänlig hälsning, Janne

Pm:a mig bild på fram och baksida.
Av det jag ser skulle jag säga reprint..

Exakt vad jag tänkte, men de säger ”då du ej köpte den här så måste du stå för fraktkostnaden om 2800kr trots att den är under garantin”

Vad är det för världsgaranti om det ska kosta att skicka klockan..? Känns som de vill blåsa mig men kan ha fel, har någon erfarenhet/kunskap skulle jag vara tacksam för råd/tips.

Mvh
Hur blev det med detta till slut? Fick du stå för frakten på 2.8k?

Hej,
Jag frågade just i Explorer 1-tråden, men svaret kanske finns här.
Jag letar efter litteratur om Rolex Explorer och hittar denna bok. Är det någon här som kan rekommendera, alternativt avråda från den? Finns det andra böcker jag borde titta på?

Hej,
Jag letar efter litteratur om Rolex Explorer och hittar denna bok. Är det någon här som kan rekommendera, alternativt avråda från den? Finns det andra böcker jag borde titta på?
Istället för att lägga 6k (!!!) på en bok hade jag satsat på några stycken av de här istället...

https://www.adlibris.com/se/sok?q=rolex

Ja, 6000kr är jättemycket för en bok, men letar man runt lite så hittar man den för 2000-2500kr, vilket jag han tänka mig att lägga.
Kan du rekommendera någon av böckerna i länken du bifogade?
Egentligen inte. Är inte mycket för just den typen av böcker. Däremot kan jag rekommendera "A man and his watch" om du är ute efter klockläsning och trevliga historier istället :)

Hej,
Jag tycker att man kan skippa Mondianis böcker (trots att jag har flera). De är stora, dyra och innehåller inte speciellt mycket information. De är kanske kul som bilderböcker men saknar oftast den journalistiska komponenten (som iaf jag tycker tillför en hel del). Det brukar sluta med att de står i bokhyllan och dammar då de inte går att använda som referensmaterial speciellt effektivt.

Jag tycker att man kan skippa Mondianis böcker (trots att jag har flera). De är stora, dyra och innehåller inte speciellt mycket information. De är kanske kul som bilderböcker men saknar oftast den journalistiska komponenten (som iaf jag tycker tillför en hel del). Det brukar sluta med att de står i bokhyllan och dammar då de inte går att använda som referensmaterial speciellt effektivt.
Tack. Det är precis sådana svar jag söker. Har du något förslag på vad man kan köpa istället?

Med dom här köerna så är det väl inte konstigt att man skaffar sig såna här :D
image.jpg

Senast ändrad:
Nån som har betalat handpeng till Rolex AD i Prag?
Funderar nämligen på det då de låter mig skiva upp mig på tre olika stålsubbar.

Nån som har erfarenhet?

Tillbaka
Topp