• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var och lunchade på Berns i Sthlm idag, Rolex (läs Sub) på varje mans handled inne på restaurangen, inte konstigt att det är kölistor överallt.
För 6-7 år sedan köpte man en stålsub/hulk/gmt så torskade man 30% så fort man lämnade butiken.
Nu när det finns pengar att tjäna ska varenda ha en stålsub.

Haha ja så är det verkligen, vill minnas att jag köpte en hulk av dig för runt 70, hade den ett år och sålde för samma, tyckte det var fantastiskt då. Kan inte varit mer än 3 år sen?

Men ja en vardag på bussen till jobbet ser jag fler subbar än resten tillsammans. :eek::)

Ja det kan stöm
Haha ja så är det verkligen, vill minnas att jag köpte en hulk av dig för runt 70, hade den ett år och sålde för samma, tyckte det var fantastiskt då. Kan inte varit mer än 3 år sen?

Men ja en vardag på bussen till jobbet ser jag fler subbar än resten tillsammans. :eek::)
Ja det kan stämma! Förr sålde man samma som man köpte, annan stämning på KS på den tiden.

Hehe vänta lite nu. Klockorna går ju inte att få tag på men alla på bussen har en? Ni vet att det förmodligen är världens mest kopierade klocka ni surrar om :pompus::)

Sålde en ett år gammal 116610 i toppskick för två somrar sen här på KS för 62 000:-. Jävlar vilken dålig tajming...

Med dom här köerna så är det väl inte konstigt att man skaffar sig såna här :D
image.jpg

Gillar den starkt. Vad får man ge för en sådan där?

Såg en 114060 i fönstret hos en AD i Buenos Aires under mellandagarna. Tyvärr var den borta samma förmiddag. Annars känns det väldigt barskrapat på stålklockor hos butikerna.

Vart såg du WG GMTn?
På Krons, en kund som satt med både WG Pepsi och SS Pepsi. Verkade inte ges någon rabatt på WG. Antar att han fick förmånen att köpa en SS om han samtidigt köpte en WG.

hahahaha
nu kommer alla stockholmare springa till ut å leta stål-pepsi:hilarious:

Efter 128 sidor så hoppas jag att ingen tror att man kan knata in och köpa en stål-Pepsi om man inte samtidigt köper annat :)

Låter inte troligt.
Om det vore sant så skulle flygbiljetterna dit säljas till överpris också :D
Vem som helst med cash på fickan skulle ju rest dit och tömt butikerna för längesen.

Så låg det till får två veckor sedan i alla fall. Har kanske något att göra med importskatt som någon skrev tidigare. Har en god vän i SP som kollade åt mig senast.

Nu är det fan en förfriskande känsla att gå runt med en Panerai och inte en jävel (som inte är klockintresserad) vet vad det är.. fy fan vilken härlig känsla!
förstå mig rätt, en klassisk no date sub har jag också på min lista... men inte nu, och inte inom en snar framtid heller <3

På Krons, en kund som satt med både WG Pepsi och SS Pepsi. Verkade inte ges någon rabatt på WG. Antar att han fick förmånen att köpa en SS om han samtidigt köpte en WG.

Efter 128 sidor så hoppas jag att ingen tror att man kan knata in och köpa en stål-Pepsi om man inte samtidigt köper annat :)
Låter ju bra, står ju i kö på en WG hos Krons och det ska ju bara vara en före mig. Så nu kanske man är först :)
Tror inte heller det ges någon rabatt på WG Pepsin eftersom de handlas en bra bit över list hos gråhandlarna.Men man kan ju alltid prova att pruta lite.

Är det någon som vet om det ser lika illa ut i Spanien? Har semesterboende i Torrevieja och AD finns i ju trots allt i Alicante samt Madrid.
Lika illa. Har varit samma brist från Malaga till Monaco som vi haft här uppe de senaste 2 åren.
Gå in till valfri AD i tex Cannes, Nice eller Monaco och de skrattar lika mycket varje gång!
(Finns undantag när de får in någon enstaka modell som inte är superpopulär men de ryker direkt).

Lika illa. Har varit samma brist från Malaga till Monaco som vi haft här uppe de senaste 2 åren.
Gå in till valfri AD i tex Cannes, Nice eller Monaco och de skrattar lika mycket varje gång!
(Finns undantag när de får in någon enstaka modell som inte är superpopulär men de ryker direkt).
2016 fanns 116610LN fortfarande i skyltfönstret hos Rolexbutiken i Cannes men sedan dess verkar det vara samma brist där som här.

Tillbaka
Topp