• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En av de fånigare trådstarterna. Alla märken råkar ut för måndagsexemplar.
Köp några g-shocks istället, de håller garanterat tiden bättre och du kan bara byta till en annan om en går sönder.

Köpte i fjol en ny Rolex SeaDweller Red hos svensk AD. Efter 3 månader gick den sönder. Ingen åverkan utifrån. Ner till Schweiz. Väntetid 6 veckor!
Något som har liknande erfarenhet? Nu är Rolex passe´för min del. Kollar nu på andra kvalitetsklockor som Zenith, Jeager m.fl. Förmodligen ännu bättre kvalitet än Rolex. Spyr också på andrahandsmarknadens priser på t.ex nya Daytona!
Kunde inte låta bli att märka att du skrev ”i fjol”. Något gick sönder efter 3 månader, fine, det kan ske. Men sedan valde du att efter drygt 1 månad på service behålla den, har den varit bra det senaste åtminstone halvåret?

Köpte i fjol en ny Rolex SeaDweller Red hos svensk AD. Efter 3 månader gick den sönder. Ingen åverkan utifrån. Ner till Schweiz. Väntetid 6 veckor!
Något som har liknande erfarenhet? Nu är Rolex passe´för min del. Kollar nu på andra kvalitetsklockor som Zenith, Jeager m.fl. Förmodligen ännu bättre kvalitet än Rolex. Spyr också på andrahandsmarknadens priser på t.ex nya Daytona!
Vad gick sönder?

E6B34EEA-423D-4138-A4DE-9AFE0DAF3A6E.jpeg

:D

Fick ingen förklaring vad som gick sönder. Stannade efter en stund när jag tog av mig klockan. Ingen reservgång.
Rolex talar aldrig om vad felet var fick jag besked om!

Om den var ny borde det väl ha varit ett garantiärende?

Jodå, visst var det ett garantiärende. Fattas bara!
Men då är det väl inget att gnälla över? Visst, du blev av med klockan i sex veckor men inga kostnader lär ha tillkommit. Oavsett om du köper en Rolex eller en Porsche 911 så kan de ju få fel även om de är nya, var glad att du täcktes av garantin istället...

Jag talar inte om tryggheten i garantin!
Vad talar du om då? Att Rolex bygger kass klockor för att du fick en SD som slutade fungera? Nu är den såvitt jag förstår lagad på garanti.
Förstår du att det kan finnas exemplar som det blir strul med även om det råkar stå Rolex på loggan? Tror du inte att det drabbar även Patek, AP, Mercedes, Porsche och Volvo också?

Tillbaka
Topp