Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja. Min ömma tå är påståenden som bygger på anekdotisk bevisning. Varför köpte du ens en Rolex om ett enda fel får dig att tycka att märket är skräp? Tänk om du köpt en el primero istället och den gick sönder? Eller en master compressor?Oj, trampade jag på en öm tå?
Tror Rolex håller med dig här.Trodde att Rolex var något alldeles extra. En klocka i den prisklassen ska definitivt inte gå sönder efter några månader.
Så om en liten del i en Richard Mille skulle gå sönder efter ett antal månader, skulle då Richard Mille vara värdelöst skräp?Trodde att Rolex var något alldeles extra. En klocka i den prisklassen ska definitivt inte gå sönder efter några månader.
Kunde inte låta bli att märka att du skrev ”i fjol”. Något gick sönder efter 3 månader, fine, det kan ske. Men sedan valde du att efter drygt 1 månad på service behålla den, har den varit bra det senaste åtminstone halvåret?Köpte i fjol en ny Rolex SeaDweller Red hos svensk AD. Efter 3 månader gick den sönder. Ingen åverkan utifrån. Ner till Schweiz. Väntetid 6 veckor!
Något som har liknande erfarenhet? Nu är Rolex passe´för min del. Kollar nu på andra kvalitetsklockor som Zenith, Jeager m.fl. Förmodligen ännu bättre kvalitet än Rolex. Spyr också på andrahandsmarknadens priser på t.ex nya Daytona!
Vad gick sönder?Köpte i fjol en ny Rolex SeaDweller Red hos svensk AD. Efter 3 månader gick den sönder. Ingen åverkan utifrån. Ner till Schweiz. Väntetid 6 veckor!
Något som har liknande erfarenhet? Nu är Rolex passe´för min del. Kollar nu på andra kvalitetsklockor som Zenith, Jeager m.fl. Förmodligen ännu bättre kvalitet än Rolex. Spyr också på andrahandsmarknadens priser på t.ex nya Daytona!
Om den var ny borde det väl ha varit ett garantiärende?Köpte i fjol en ny Rolex SeaDweller Red hos svensk AD. Efter 3 månader gick den sönder. Ingen åverkan utifrån. Ner till Schweiz. Väntetid 6 veckor!
Men då är det väl inget att gnälla över? Visst, du blev av med klockan i sex veckor men inga kostnader lär ha tillkommit. Oavsett om du köper en Rolex eller en Porsche 911 så kan de ju få fel även om de är nya, var glad att du täcktes av garantin istället...Jodå, visst var det ett garantiärende. Fattas bara!
Vad talar du om då? Att Rolex bygger kass klockor för att du fick en SD som slutade fungera? Nu är den såvitt jag förstår lagad på garanti.Jag talar inte om tryggheten i garantin!
Varför köpte du en?Vad arga ni blir alla Rolexfantaster. Jag har fortfarande inte fått svar på vad som är så bra med Rolex?
Vad fick dig att köpa en då...Vad arga ni blir alla Rolexfantaster. Jag har fortfarande inte fått svar på vad som är så bra med Rolex?
I ditt fall... Extra trasigTrodde det var något alldeles extra.
Det är en så grym känsla att få känna sej utvald och köpa en eftertraktad modell till listpris från AD...Vad arga ni blir alla Rolexfantaster. Jag har fortfarande inte fått svar på vad som är så bra med Rolex?
...och det var det tydligen inte för dig. Move on.Trodde det var något alldeles extra.
Såja, snart har du dina 20 inlägg...En fråga Laplander; Tillhör du dom som sen hänger ut den på Blocket för dubbla pengen?
För att inte gilla Rolex är det ändå intressant att du hittills lagt alla dina inlägg på forumet i just det ämnet. Häng någon annanstans vet jag.Kan bara konstatera att begagnat branschen för Rolex är genomrutten. Kan ni inte fejsa det Rolexfanatiker?