• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjukt! Fick min 116610ln idag efter några veckors vänta (vilket är sjukt för en vanlig jävla Sub), men när jag fick klockan och öppnade boxen så såg jag att certet inte var med. Trodde det var en myt, men tydligen inte. Var en bekant som plockade ut klockan hos AD utomlands och han hade inte tänkt på det men när han tänkte efter så hade dom tydligen sagt det till honom. Jaja, får lösa det. Sjukt att dom ens kan göra så.
Förstår syftet, men grisigt.
Avplastad var den också dessutom. Bryr mig dock mindre om det.
i uk så håller handlarna på certet i typ 1 år!

körde asiater i norge i somras och en guide där som var uk resident brukade köpa mycket klockor i england och på jersey(ingen skatt tydligen) och sälja till dom kinesiska turisterna men det var jobbigt nu när hon fick hålla klockorna i ett år så hon kunde få certen före han sålde dom vidare

i uk så håller handlarna på certet i typ 1 år!

körde asiater i norge i somras och en guide där som var uk resident brukade köpa mycket klockor i england och på jersey(ingen skatt tydligen) och sälja till dom kinesiska turisterna men det var jobbigt nu när hon fick hålla klockorna i ett år så hon kunde få certen före han sålde dom vidare
Ja, man har ju hört om det. Har hört av mig till dom nu. Finns inte ens chans att dom håller mitt cert i ett år.

Vad ska du göra med certet som inte kan vänta ett år? :rolleyes:
Det är principen. Jag tycker inte heller om fenomenet att man bara köper en klocka hos AD som man säljer med vinst direkt.
Detta ska bli min vardagsklocka som jag ska använda så mycket jag bara kan. Men ifall jag ångrar mig och tröttnar eller hittar något annat jag hellre vill ha så ska det vara upp till mig. Jaja, vi får se hur det går.
Dessutom! Vem har samma klocka i ett helt år?!?! ;)

Senast ändrad:
Sjukt! Fick min 116610ln idag efter några veckors vänta (vilket är sjukt för en vanlig jävla Sub), men när jag fick klockan och öppnade boxen så såg jag att certet inte var med. Trodde det var en myt, men tydligen inte. Var en bekant som plockade ut klockan hos AD utomlands och han hade inte tänkt på det men när han tänkte efter så hade dom tydligen sagt det till honom. Jaja, får lösa det. Sjukt att dom ens kan göra så.
Förstår syftet, men grisigt.
Avplastad var den också dessutom. Bryr mig dock mindre om det.
Min bekant fick svar nu på mail. Han kan hämta ut certet imorgon. Det hade blivit något fel sa dom. :confused:
Nu är t.om jag förvirrad.
Dom kan ju inte ha gjort det av misstag eller? Väldigt märkligt.

Hej,
Jag är på jakt efter en ny 116610LN, jag har funnit en på Chrono24 som är uttagen september 2019, när jag undrade vilken AD så får jag tillsvarva att det är privat info som inte ges ut annat än till köpare. Säljaren har enbart 9-10 trusted checkouts. Är svaret märkligt eller ges den infon normalt inte ut av säljare?
Tack på förhand,

Mvh Markus

Hej,
Jag är på jakt efter en ny 116610LN, jag har funnit en på Chrono24 som är uttagen september 2019, när jag undrade vilken AD så får jag tillsvarva att det är privat info som inte ges ut annat än till köpare. Säljaren har enbart 9-10 trusted checkouts. Är svaret märkligt eller ges den infon normalt inte ut av säljare?
Tack på förhand,

Mvh Markus
Ja varför skulle de hemlighålla det annat än till köparen? Är det en handlare eller privatperson som säljer?

Tack för snabbt svar. Säljaren är en spansk handlare, jag var osäker om det var normalt eller om det borde ge varningssignaler.

Tack för snabbt svar. Säljaren är en spansk handlare, jag var osäker om det var normalt eller om det borde ge varningssignaler.
Jag hade tyckt det hade varit lite märkligt och kollat vidare. (Förstår att de inte lämnar ut serienummer men vilken AD på certet känns ju inte så konstigt att vilja veta dvs vart den är utplockad)

Det är inte ovanligt att gråisar är diskreta med vilka AD som förser dem med klockor. Det ingår väl lite i dealen, de får köpa en påse klockor (några eftertraktade + några hyllvärmare) medan AD vill begränsa den typen av information för omvärlden så långt det är möjligt. En köpare kommer ändå få reda på det, men det är alltså för att hålla nere på antalet personer som känner till informationen.

• Like
Reactions: JWB
Tack, för utförligt svar.

Det verkar tyvärr inte ens gå att lista sig för en stål Rolex hos AD, även frågat utomlands så man har ju inte så mycket val.

Jag hade tyckt det hade varit lite märkligt och kollat vidare. (Förstår att de inte lämnar ut serienummer men vilken AD på certet känns ju inte så konstigt att vilja veta dvs vart den är utplockad)

En viss handlare i Stockholm blev av med AD-skapet för en stor tillverkares alla märken pga för odiskret gråhandel. Säger sig självt att gråhandlarna är måna om att skydda sina källor från okänt folk som säger sig vara spekulanter men som lika gärna kan vara klocktillverkare ute på fiske.

Är sugen på en OP (vit urtavla) 114300. Ska man sikta på 39mm eller 36mm?
Jag tycker att 39 (114300) har snyggare urtavla och den har även samma urverk som Explorer dvs cal 3132 med Paraflex shock absorbers.
36mm (116000) har dubbelindex och cal 3130.
39 kändes oväntat stor när jag testade den, så mitt tips är att prova hos AD, dom brukar ha OP inne.

Det jag är lite orolig för, som du själv nämner, är att den eventuellt kan kännas stor. Jag har en BB58 och gillar storleken. Passar mig inte att ha så mycket större storlek än så. Tror du då att 39an kommer kännas för fläskig?

Hej,
Tack på förhand,

Mvh Markus
Spelar ingen roll vilken AD det är.

Får man vara med här och spela nu?
42D597CA-C74C-4C3E-B0A2-AD6604D87C51.jpeg

Så listorna är alltså stängda för 116610ln också? Visste att det var så för vissa modeller men trodde ändå man kunde köa till subs.

Det svaret fick jag iaf på RobE, Nymans samt Kroons. När jag frågade på Rolex i BKK (Siam) skrattade de o sa att de hade 200 på väntelista o fick endast in nån enstaka i månaden.

Det svaret fick jag iaf på RobE, Nymans samt Kroons. När jag frågade på Rolex i BKK (Siam) skrattade de o sa att de hade 200 på väntelista o fick endast in nån enstaka i månaden.
Sjukt! Är det någon som vet hur det ser ut hos AD i Stockholm gällande GMT (ej SS)? Finns det nånsin TT eller vitguld inne som man kan testa? Tråkigt att gå till Luxury Watches för att testa en GMT. Förutom Daytona är nog GMT den jag sett allra minst av hos AD runt om i världen.

Sjukt! Är det någon som vet hur det ser ut hos AD i Stockholm gällande GMT (ej SS)? Finns det nånsin TT eller vitguld inne som man kan testa? Tråkigt att gå till Luxury Watches för att testa en GMT. Förutom Daytona är nog GMT den jag sett allra minst av hos AD runt om i världen.
Varför är det tråkigt att gå till LW för att testa?

Tillbaka
Topp