Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otur är inget man kan göra något åt. Drabbar alla någon gång. Det gäller att vara vuxen nog gå vidare.Fick ingen förklaring vad som gick sönder. Stannade efter en stund när jag tog av mig klockan. Ingen reservgång.
Rolex talar aldrig om vad felet var fick jag besked om!
HejdåEftersom ingen ännu kan svara på min fråga och få mig tänka om -så lämnar jag nu Rolexforumet!
Tänk att det är så lätt att reta upp Rolexfolket. Kanske ligger det trots allt något i mitt resonemang?
Ta hand om dig och lycka till framöver.Eftersom ingen ännu kan svara på min fråga och få mig tänka om -så lämnar jag nu Rolexforumet!
Tänk att det är så lätt att reta upp Rolexfolket. Kanske ligger det trots allt något i mitt resonemang?
Mycket bra annons. Så hissar man ett varumärke!
0 kr?Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen
Tack för ett informativt svar. Tar det med mig.
Sorry, det var inte meningen att låta dryg på det viset även om jag fattar att det tolkades så. Ber om ursäkt för detta.Tack för ett informativt svar. Tar det med mig.
Jämför med denna från C24 som verkar vara en liknande modell.Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen
Han menar att den ser fake ut (tror jag)Tack för ett informativt svar. Tar det med mig.
Hade själv sagt äkta, men skulle väl behövas bättre bilder för en bättre bedömningSorry, det var inte meningen att låta dryg på det viset även om jag fattar att det tolkades så. Ber om ursäkt för detta.
Men allvarligt - är den verkligen äkta? Jag kan inte mycket om Vintage, men kolla på Rolexkronan på tavlan, och texten Rolex på tavlan. Är det verkligen Kosher?
Skulle också säga äkta. Klockan på bilden ovan är en dammodell av annan storlek och ref. De gamla nitade länkarna är inte helt gratis i dag, så om äkta finns det garanterat ett visst värde i både klocka och länk.Hade själv sagt äkta, men skulle väl behövas bättre bilder för en bättre bedömning
Tavlan ser lite märklig ut som tidigare nämt, har du en bättre bild?Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen
Ser ut som ref. 6422.Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen
Har tyvärr ingen bättre bild här och nu. Kan ta en bild senare. Är det tavlan eller något annat som du vill ha bättre bild på?Tavlan ser lite märklig ut som tidigare nämt, har du en bättre bild?
Främst texten på tavlanHar tyvärr ingen bättre bild här och nu. Kan ta en bild senare. Är det tavlan eller något annat som du vill ha bättre bild på?
Tack för alla svar
Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen
Kommer inte ihåg men det står garanterat i tråden så prova sökfunktionenNågon som kommer ihåg när Rolex höjde priset under 2019 i Sverige?
JuniNågon som kommer ihåg när Rolex höjde priset under 2019 i Sverige?
Grymt fin
Patinan på min 168000, fel datum men wtf
Ibland vågar man sig ut från vintage-avdelningen. Delar med mig av min 6444 Oyster Royal från 1956, på länk från 1970. 32mm, vilket är en förträfflig storlek! Dessutom så patinerad som en klocka bör vara. Kolla bara vilket mumsig färg det är på radiumet!
Tycker den ser legit ut, men kan inte säga med 100% säkerhet pga suddiga bilder. Knäpp ett par skarpare (fota inte så nära klockan, så autofokus kan göra sitt jobb) och posta här: https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/Hej. Har fått en gammal Rolex av en släkting. Finns inget cert eller annan dokumentation. Vet någon vad referensen är och vad kan ett säljvärde vara? Tack för hjälpen