• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är väl som det mesta handlar om i denna tråden, alla vill köpa stålrollar till list och blir putta när det inte går...
Nja, låter marknadens fria hand styra utan att ha några generella åsikter om vad som är rätt/fel pris. Men jag går hellre till en affär där jag tidigare köpt, eller ska köpa produkter ifrån, än en joker.

En viss handlare i Stockholm blev av med AD-skapet för en stor tillverkares alla märken pga för odiskret gråhandel. Säger sig självt att gråhandlarna är måna om att skydda sina källor från okänt folk som säger sig vara spekulanter men som lika gärna kan vara klocktillverkare ute på fiske.
Då var klockan mottagen och inlämnad till Rob Engström för värdering. För en otränad amatör såg den fin ut, inga spår av användning. Cert stämplat av nederländsk butik 9 September i år.

Kan det vara så att AD’s försöker kränga DJ’s med 3135 verket till nya priset som är baserat på 3235 och hoppas att kunderna är omedvetna om skillnaden? En enkel fråga.

Kan det vara så att AD’s försöker kränga DJ’s med 3135 verket till nya priset som är baserat på 3235 och hoppas att kunderna är omedvetna om skillnaden? En enkel fråga.

Ganska säker på att dom säljer till gamla listpriset. Exempelvis så hade Krons i år en vit Milgauss som dom sålde till 2016 års listpris (året då den togs ur sortimentet).

Hej!

Medlem sedan ett tag, men första gången jag postar. Behöver nu lite råd, och lånar gärna input från forumet!

Jag tittar på den här klockan via Chrono24 (bild nedan). Är ny i klockvärlden och har inte superkoll, men skicket ser fint ut och håller tid och vattentålighet bra. Det jag är fundersam kring är tavlan - Säljaren säger att den har blivit blekt i solen och att den är helt original, men givet att den är från 2000 är jag tveksam till huruvida detta verkligen kan stämma? Är det dumt att köpa en klocka som kan ha blivit refurbished (dvs riskerar det att minska andrahandsvärde eller funktionalitet?)

Stort tack för svar och ett bra forum!

- Erik

upload_2019-10-18_9-18-37.png

Hej!

Medlem sedan ett tag, men första gången jag postar. Behöver nu lite råd, och lånar gärna input från forumet!

Jag tittar på den här klockan via Chrono24 (bild nedan). Är ny i klockvärlden och har inte superkoll, men skicket ser fint ut och håller tid och vattentålighet bra. Det jag är fundersam kring är tavlan - Säljaren säger att den har blivit blekt i solen och att den är helt original, men givet att den är från 2000 är jag tveksam till huruvida detta verkligen kan stämma? Är det dumt att köpa en klocka som kan ha blivit refurbished (dvs riskerar det att minska andrahandsvärde eller funktionalitet?)

- Erik

Aldrig hört talas som en tavla som blivit så blekt i solen efter vanlig användning, det där ser ut som fuktskada i mina ögon. Då måste man fråga sig om urverket också tagit skada?
Tycker även länk infästningen mot boett ser väldigt otajt ut för en datejust från 2000? Min som var betydligt äldre satt tajtare än det där, är det verkligen en original länk?
Kronan ser också skum ut, det som sticker ut längst ut där?

Nu får någon Rolex expert rätta mig om jag har fel, men jag hade hållit mig undan från den där.

Hej!

- Erik

Nu vet jag ju i och för sig inte om pris osv men jag hade inte köpt den. Tavlan ser skum ut, skavt bandhorn nedre vänster, glapp ändlänk nedre osv

Hej!

- Erik

Jäklar vilken tavla, mycket fint

Tillbaka
Topp