För att jag hellre går till en AD.Varför är det tråkigt att gå till LW för att testa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att jag hellre går till en AD.Varför är det tråkigt att gå till LW för att testa?
Vad är skillnaden?För att jag hellre går till en AD.
Hehe tyckte du skrev 200 år först men är väl i praktiken samma sak.Det svaret fick jag iaf på RobE, Nymans samt Kroons. När jag frågade på Rolex i BKK (Siam) skrattade de o sa att de hade 200 på väntelista o fick endast in nån enstaka i månaden.
Är väl som det mesta handlar om i denna tråden, alla vill köpa stålrollar till list och blir putta när det inte går...Vad är skillnaden?
Nja, låter marknadens fria hand styra utan att ha några generella åsikter om vad som är rätt/fel pris. Men jag går hellre till en affär där jag tidigare köpt, eller ska köpa produkter ifrån, än en joker.Är väl som det mesta handlar om i denna tråden, alla vill köpa stålrollar till list och blir putta när det inte går...
När ska den gå sönder då? Min erfarenhet är att blir en klocka kef pga tillverkning så är det just när den är hyfsat ny........inte efter ett par år....Trodde att Rolex var något alldeles extra. En klocka i den prisklassen ska definitivt inte gå sönder efter några månader.
Då var klockan mottagen och inlämnad till Rob Engström för värdering. För en otränad amatör såg den fin ut, inga spår av användning. Cert stämplat av nederländsk butik 9 September i år.En viss handlare i Stockholm blev av med AD-skapet för en stor tillverkares alla märken pga för odiskret gråhandel. Säger sig självt att gråhandlarna är måna om att skydda sina källor från okänt folk som säger sig vara spekulanter men som lika gärna kan vara klocktillverkare ute på fiske.
Skiljer inte ref (och utseende)?Kan det vara så att AD’s försöker kränga DJ’s med 3135 verket till nya priset som är baserat på 3235 och hoppas att kunderna är omedvetna om skillnaden? En enkel fråga.
Jo, men om man inte är kunnig och bara vill köpa en Datejust och dom refererar till listpris.Skiljer inte ref (och utseende)?
Kan det vara så att AD’s försöker kränga DJ’s med 3135 verket till nya priset som är baserat på 3235 och hoppas att kunderna är omedvetna om skillnaden? En enkel fråga.
Jag fick det nya priset till den gamla reffen, men efter kontrollfråga från mig så sa de det gamla priset. Det skulle inte förvåna mig om någon provar en rövare.Kan det vara så att AD’s försöker kränga DJ’s med 3135 verket till nya priset som är baserat på 3235 och hoppas att kunderna är omedvetna om skillnaden? En enkel fråga.
Hej!
Medlem sedan ett tag, men första gången jag postar. Behöver nu lite råd, och lånar gärna input från forumet!
Jag tittar på den här klockan via Chrono24 (bild nedan). Är ny i klockvärlden och har inte superkoll, men skicket ser fint ut och håller tid och vattentålighet bra. Det jag är fundersam kring är tavlan - Säljaren säger att den har blivit blekt i solen och att den är helt original, men givet att den är från 2000 är jag tveksam till huruvida detta verkligen kan stämma? Är det dumt att köpa en klocka som kan ha blivit refurbished (dvs riskerar det att minska andrahandsvärde eller funktionalitet?)
Stort tack för svar och ett bra forum!
- Erik
![]()
Nu vet jag ju i och för sig inte om pris osv men jag hade inte köpt den. Tavlan ser skum ut, skavt bandhorn nedre vänster, glapp ändlänk nedre osvHej!
Medlem sedan ett tag, men första gången jag postar. Behöver nu lite råd, och lånar gärna input från forumet!
Jag tittar på den här klockan via Chrono24 (bild nedan). Är ny i klockvärlden och har inte superkoll, men skicket ser fint ut och håller tid och vattentålighet bra. Det jag är fundersam kring är tavlan - Säljaren säger att den har blivit blekt i solen och att den är helt original, men givet att den är från 2000 är jag tveksam till huruvida detta verkligen kan stämma? Är det dumt att köpa en klocka som kan ha blivit refurbished (dvs riskerar det att minska andrahandsvärde eller funktionalitet?)
- Erik
![]()
Det var definitivt bättre förrDen här scenen från Entourage hade inte varit lika trovärdig idag va?
Jäklar vilken tavla, mycket fintHej!
- Erik
![]()
Har sett dem för 150-160 tidigare. Men någon ska ju vara först med att höja!Er dette en modell folk betaler 30k over list for? Jeg trodde det var en ganske död modell, men kanskje har helt feil?
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-rosé-tvåton-rootbeer-126711chnr.121828/
Sök i i tråden så hittar du 1 267 300 inlägg rörande dettaStämmer det att vissa Rolex AD håller certifikatet i 12 månader?
My bad! Mitt första inlägg här hehe...Sök i i tråden så hittar du 1 267 300 inlägg rörande detta![]()
Inga worries. Välkommen till tråden!My bad! Mitt första inlägg här hehe...
Anser mig vara hyfsat insatt men har varkens hört talas om eller hittar ngt i tråden om att AD "håller certet" i 12 månader?
Men vad ska alla de som "råkar köpa på sig" 2-3 extra sportrolex i stål (och när de kommer hem kommer på att de inte behöver flera av samma modell) göra när de vill sälja de överblivna exemplaren på K&S?!Flertalet AD´s i England som numer gör det.
Men vad ska alla de som "råkar köpa på sig" 2-3 extra sportrolex i stål (och när de kommer hem kommer på att de inte behöver flera av samma modell) göra när de vill sälja de överblivna exemplaren på K&S?!
Då har du inte varit tillräckligt insattAnser mig vara hyfsat insatt men har varkens hört talas om eller hittar ngt i tråden om att AD "håller certet" i 12 månader?