• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tvåton har ju alltid varit ganska ointressant för de flesta, och således sålts med ganska stora rabatter. Sen när stålsport blev jättepoppis så sprang folk och köpte dessa istället när de inte kunde få tag i t.ex 116610.

Med det sagt.. så tror jag att modeller likt denna är bland de första att "dippa", och således inte omöjligt att gråhandlare kan plocka ut med rabatt. Har dock inte en aning om hur det faktiskt ser ut.
Det var just det jag tänkte, att intresset för dessa ökat i samband med att det blivit svårare att få tag i helstål och att det kändes udda med en ny och inplastad klocka som säljs på Blocket under listpris.

Saker verkar ju svalna.
Ja, det var min spaning. Det känns orimligt att det skulle gå att tjäna några större pengar till det priset och det enda realistiska alternativet som kvarstår är att det är något som måste säljas snarast.

Det var väl bra länge sen vi såg nya och oanvända Rolex öht säljas till under list? Inte ens iskalla modeller som Milgauss.

Modes
menu_open.gif

1
Rolexes and Exs
"TRF" Member

Watch: Sub and GMT

Anyone else stressed by having more than one Rolex?
I’ve owned four Rolexes at one time and felt stress and guilt about not being able to wear each one with any regularity. I sold the three and kept the no-date Sub. Now, after just receiving my new Pepsi yesterday, I’m starting to feel that stress again of not being able to give either the justice they deserve. My minimalist roots are surfacing again.
user_offline.gif

n
ån som kännt liknande :D

ett rakt reply som bonus
AM #5
Me4u2night
"TRF" Member

Watch: Batman

Sorry, is this a joke? Stress about wearing a watch?
banghead.gif

Tjenare. Såg en annons ifrån mywatch idag. Där säger de att Rolex kommer höja priserna med 10-15% i januari. Har jag missat det helt? Trodde de justerade på sommaren. Tar tacksamt emot info om någon vet.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=716193

Stenhårt reply av, Jocke en av WIS Swedens fäder: :hilarious:

Today, 06:19 PM #4
Jocke
2020 Pledge Member

Real Name: Joacim
Watch: A dozen of Rolex's

Why update something they don't want to sell?

What is best a custom Rolex or a Rolex that is stuck in custom?

Buy a professional camera and you´re a professional
photographer, buy a flute and you own a flute.

Vissa delar i klockan uppgraderas i form av material och kvalitet. När en klocka kommer in på service så kan det hända att delar som bytts ut vid service såväl är bättre än tidiga delar, packningar, skruvar, ringar, kugghjul etc.

Vissa delar i klockan uppgraderas i form av material och kvalitet. När en klocka kommer in på service så kan det hända att delar som bytts ut vid service såväl är bättre än tidiga delar, packningar, skruvar, ringar, kugghjul etc.
Det skulle jag dock inte kalla för uppgradering, utan bara en vanlig service?

När nya Datejust 36 126234 lanserades vid Basel i år kostade den 76’kr, nu efter två prishöjningar 92’kr. En hel del mynt.

När nya Datejust 36 126234 lanserades vid Basel i år kostade den 76’kr, nu efter två prishöjningar 92’kr. En hel del mynt.
Nya datejust 36 med smooth bezel & jubilee (126200) har under 2019 höjts från 64k -> 68k -> 78k. Jag köpte precis någon vecka efter att de höjt till 68k och var sur över att jag missade att det skulle komma en höjning och fick betala 4k mer. Nu har det jämnat ut sig kan man lugnt säga. :D

Senast ändrad:
Det var ju rätt väntat efter allt buzz. Bra för samlingen, mindre bra för planerade nya inköp. ;)

Tillbaka
Topp