• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpte ny klocka på Nymans för några veckor sedan och numer får man inte med bezelskyddet vid köp. Tydligen något direktiv från Rolex att de inte får lämna ut klockan med plastdelar från produktionen. Säljaren plockade även bort plasten på klockan. Vet inte när de har börjat med det. Några som har samma erfarenhet från andra AD:s?

Hände mig samma sak. Inget bezelskydd, avplastad i butik, ingen grön pristag, inte det vita pappomslaget till boxen när jag plockade ut min 116610LV hos svensk AD.
Fick inte ens cert till en början på grund av nätverket låg nere så de kunde inte registrera klockan eller något sådant, fick hämta det en vecka senare :confused:

Hände mig samma sak. Inget bezelskydd, avplastad i butik, ingen grön pristag, inte det vita pappomslaget till boxen när jag plockade ut min 116610LV hos svensk AD.
Fick inte ens cert till en början på grund av nätverket låg nere så de kunde inte registrera klockan eller något sådant, fick hämta det en vecka senare :confused:
Varför ska man ens få med sig allt det där, egentligen?

18000015-ECB4-4D65-BED9-C3E3F80A6F83.jpeg
Köpte ny klocka på Nymans för några veckor sedan och numer får man inte med bezelskyddet vid köp. Tydligen något direktiv från Rolex att de inte får lämna ut klockan med plastdelar från produktionen. Säljaren plockade även bort plasten på klockan. Vet inte när de har börjat med det. Några som har samma erfarenhet från andra AD:s?

Varför ska man ens få med sig allt det där, egentligen?

cert var väl det enda viktiga om man ska vara noga ;)
I övrigt är klassiskt fullset alltid trevligt, samt att med pristag och modellbeteckning kunna verifiera att det är en äkta LV om cert skulle råka försvinna av någon anledning.
I dagsläget ifrågasätts nog inte många 116610LV då lösa delar för att plocka ihop en franken är begränsad. Men vi ser ju tvivelaktiga annonser med 16610LV i dagsläget så problemet kan uppstå i framtiden :shifty:

Sålde en 114060 år 2016 för 50 k, strax innan hypen. Lätt att vara efterklok men grämer mig inte så mycket då jag inte gillade klockan. Att köpa rolex sportstål till dessa priser kommer inte på tal då man kan få så mycket högre nivå för ungefär samma pengar

Sålde en 114060 år 2016 för 50 k, strax innan hypen. Lätt att vara efterklok men grämer mig inte så mycket då jag inte gillade klockan. Att köpa rolex sportstål till dessa priser kommer inte på tal då man kan få så mycket högre nivå för ungefär samma pengar
Nej, man kan inte gräma sig över sånt. Har man detta som intresse kan man ju inte bara sitta på klockor som man inte gillar i väntan på att de skall gå upp i värde.
Jag tänkte tanken när jag ledsnade på min 214270 jag köpte hos AD, att jag skulle låta den ligga i lådan tills begpriserna kom ikapp vad jag betalt.. där är vi nu, 2 år efter att jag köpte den och 1 år efter att jag sålde. Men så kan man ju inte hålla på.

Det gjorde Rob Engström i sthlm också när jag köpte min 116613LB. Jag frågade om bezelskyddet och dom sa att det inte får lämnas ut enligt Rolex samtidigt som hon klädde av klockans plast.

Tillbaka
Topp