S
Staafen
Guest
Jag har en super jubilee liggandes. Kan släppa den för 29'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en super jubilee liggandes. Kan släppa den för 29'.
Är det inte så att om man äger en klocka med den länken (t.ex. en 126710) så kan man köpa en till länk hos en AD? Sen måste du väl ändå komma över de andra stiften som du säger?Maila andra AD's.
Du behöver även stiften till 116234 för att få det att lira.
Är det inte så att om man äger en klocka med den länken (t.ex. en 126710) så kan man köpa en till länk hos en AD? Sen måste du väl ändå komma över de andra stiften som du säger?
Har själv en 114060 och en 126710 och var ute efter en oysterlänk med PCL till den sistnämnde, men fick alltså inte köpa en sådan länk då jag inte ägde "rätt klocka".
Tänkte mer på en oysterlänk med PLC till 126710. Alltså den länken som finns på tidigare 116710 modeller
Till att börja med så passar inte Jubilee från 126710 en 116710.
Sen är det inte alla AD's som är lika krångliga.
Tänkte mer på en oysterlänk med PLC till 126710. Alltså den länken som finns på tidigare 116710 modeller
På Bjerke i Oslo klipper de även av den gröna taggen och slänger i butiken. Får inte tas med hem.Köpte ny klocka på Nymans för några veckor sedan och numer får man inte med bezelskyddet vid köp. Tydligen något direktiv från Rolex att de inte får lämna ut klockan med plastdelar från produktionen. Säljaren plockade även bort plasten på klockan. Vet inte när de har börjat med det. Några som har samma erfarenhet från andra AD:s?
Pristaggen eller chronometertaggen?På Bjerke i Oslo klipper de även av den gröna taggen och slänger i butiken. Får inte tas med hem.
Vad tramsigt. Varför ens skicka med den då kan man undra.. Å andra sidan är det ju egentligen bara onödigt bös. Egentligen borde ju klockans serienummer räcka för garanti så certet är också helt onödigt.Chronometertaggen
Ja håller med. Men om jag uppfattat det rätt är det inte på önskan från Rolex utan Bjerke som försöker minska antalet som säljs på andrahandsmarknaden direkt efter de lämnat butiken.Vad tramsigt. Varför ens skicka med den då kan man undra.. Å andra sidan är det ju egentligen bara onödigt bös. Egentligen borde ju klockans serienummer räcka för garanti så certet är också helt onödigt.
Aha.. Tror inte taggens vara eller inte vara kommer förändra det. Bättre att behålla certet i ett antal månader i så fall.Ja håller med. Men om jag uppfattat det rätt är det inte på önskan från Rolex utan Bjerke som försöker minska antalet som säljs på andrahandsmarknaden direkt efter de lämnat butiken.
Vänta tills de stängt för sedanPå Bjerke i Oslo klipper de även av den gröna taggen och slänger i butiken. Får inte tas med hem.
Vänta tills de stängt för sedan
89 800krÄr det någon av er som vet vad en 216570 kostar efter de nya listprisjusteringarna?
Köp en 16570 istället, de är bra mycket finare!Är det någon av er som vet vad en 216570 kostar efter de nya listprisjusteringarna?
Är det någon av er som vet vad en 216570 kostar efter de nya listprisjusteringarna?
Faktiskt. Synd att de ändrade GMT-pilen.Köp en 16570 istället, de är bra mycket finare!
Tycker även att den skulle vart kvar i storleken 40.Faktiskt. Synd att de ändrade GMT-pilen.
Tycker även att den skulle vart kvar i storleken 40.
Och att de gjorde visarna fetare.Faktiskt. Synd att de ändrade GMT-pilen.
Har tyvärr lite för stora underarmar, behöver 42mm minst.Köp en 16570 istället, de är bra mycket finare!
Tack89 800kr
Kul det där. Jag önskar att jag hade haft större armar, för då hade en klassisk & elegant storlek sett ännu bättre ut.Har tyvärr lite för stora underarmar, behöver 42mm minst.
Ellerhur! Såg en Cartier Tank på en riktigt biffig herre i Toronto. Såg skitbra ut!Kul det där. Jag önskar att jag hade haft större armar, för då hade en klassisk & elegant storlek sett ännu bättre ut.
42mm är ju ett väggur!Har tyvärr lite för stora underarmar, behöver 42mm minst.